۱۳۹۸ اسفند ۱۹, دوشنبه

وزیر بهداری آلبانی از بستری شدن اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد

تست ویروس کرونا در آلبانی                                                                    کرونا در آلبانی
وزارت بهداری آلبانی نیمه‌شب یکشنبه اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد و گفت پدر و پسری که از فلورنس ایتالیا بازگشته‌اند مبتلا به کرونا بوده و در بیمارستان بستری شده‌اند.

 مقام‌های آلبانی در تلاش برای مشخص کردن تمامی تماسهای این دو نفر بعد از بازگشت به آلبانی هستند. همزمان از نیمه‌شب یکشنبه همه پروازهای آلبانی و رفت و آمد به مناطق قرنطینه شده در ایتالیا متوقف شد. آلبانی و ایتالیا در مجاورت یکدیگر دارای روابط و ترددهای بسیار زیاد هستند.
ادی راما نخست‌وزیر آلبانی دوشنبه صبح ۱۹اسفند ۹۸ نشست اضطراری کابینه را در رابطه با موضوع کرونا برگزار کرد و یک بودجه به‌مبلغ ۴۰۰میلیون لک برای مقابله با کرونا به تصویب رساند. متعاقباً نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد اکنون زمان آن است که تمام مؤسسات آموزشی و کلیه فعالیت‌های اجتماعی تا ۳آوریل تعطیل شود.
ادی راما افزود: در این شرایط بدترین چیز ترس و مؤثرترین درمان، منطق و آرامش است.
ظهر دوشنبه ۱۹اسفند۹۸وزیر بهداری آلبانی در یک بیانیه رسمی اعلام کرد تاکنون ۶۵مورد از بیماری ویروس کرونا در آلبانی آزمایش شده که دو مورد مثبت است. وزیر بهداری خاطرنشان کرد برنامه‌های جراحی بیماران در بیمارستانها متوقف می‌شود بجز موارد اضطراری و موارد بدخیم در آسیب شناسی. هم‌چنین صادرات و واردات دارو و تجهیزات پزشکی در وضعیت اضطراری تحت نظارت قرار می‌گیرد یا ممنوع می‌شود تا شهروندان از این بابت در معرض هیچگونه آسیبی قرار نگیرند.