۱۳۹۸ اسفند ۱۹, دوشنبه

گسترش فاجعه‌بار کرونا در شهرهای ایران -گزارشهایی از هموطنان و خبرنگاران سیمای آزادی

ویروس کرونا در ایران
                                        ویروس کرونا در ایران
                           خبرنگار سیمای آزادی از گیلان – ۱۸اسفند ۹۸
«وضعیت استان گیلان خرابه، امروز اعلام کردند توی رشت کل بیمارستانها پر شده و هیچ‌گونه بیمار کرونایی نمی‌پذیریم الا بیمارهایی که خیلی‌خیلی حالشون وخیمه یکسریها از قبرهایی که درست کردن مردم می‌ترسن و به بیمارستان نمیرن و به همین دلیل خیلی‌ها کشته شدند. – خبرنگار سیمای آزادی»

                         تماس یک هموطن از تهران - ۱۸اسفند ۹۸
خیلی وضع خرابه واقعاً نه یک ماسک پیدا میشه نه وسایل بهداشتی پیدا می‌شه با این آمار مرگها که هر روز داریم می‌بینیم و این رژیم حقیقت را به مردم نمی‌گوید. نمی‌دانم به کجا می‌خواهیم برویم واقعاً خیلی افتضاح و واقعاً وضع خراب است.
تماس یک هموطن از خلخال - ۱۸اسفند ۹۸
« به ما میگند که بیرون نرید خوب باشه نرفتیم نمی‌ریم خوب کی به داد ما برسه کی بیاد به ما کمک کنه نون نخریم بیرون نرو بازار نرو بخدا ندارم میگم اصلاً اشکم درمیاد نمی‌تونم حرف بزنم بخدا ماهی ۶۰۰هزار تومن فقط پول داروهامه از کجا بیارم… چه خاکی تو سرم بریزم نمی‌دونم چی بگم اصلاً خودم موندم».
تماس یک هموطن از چهارمحال و بختیاری - ۱۸اسفند ۹۸
«اینجا یکی از شهرستانهای استان چهارمحال و بختیاری هست... تا الآن ۱۰نفر بر اثر مبتلا به ویروس کرونا کشته شدن و چندین نفر مثبت بودن و آمار واقعی اینجا رو اعلام نمی‌کنن. داروخانه‌ها ماسک و وسایل ضدعفونی و بهداشتی به مردم نمی‌دهند یا اگر می‌دهند با قیمت چندین برابر به مردم می‌دهند. کلا با کمبود وسایل پزشکی و بهداشتی مواجه هستیم. وضع واقعاً خرابه...».
تماس یک هموطن از مشهد - ۱۸اسفند ۹۸
«در مشهد یک بنر زده‌اند که در خانه بمانید... اما اینها می‌خواهند مردم را توی خانه نگه‌دارند حتی چهارشنبه‌سوری را کنترل کنند تا کسی اعتراض نکنه ویروس اصلی که تو کشور ما هست ویروس ملاکرونا هست».
خبرنگار سیمای آزادی از مشهد:
«امروز ‍۱۷اسفند ۹۸ مشهد در حال نصب بنرهای خانه از همه جا امن‌تر است و در خانه بمانید. خوبه به بهانه ویروس کرونا کاری کردند که ملت خونه‌نشین بشوند حتی مطالبتشان را نروند دنبالش. فراموش کنند که تو آبان کشته دادند. فراموش کنند که ۱۷۶نفر را توی هواپیما کشتند... اینها فقط می‌خواهند مردم را قتل‌عام کنند».
تماس یک هموطن از تهران - ۱۸اسفند ۹۸
«بیماری که از ۱۲بهمن طبق گفته‌های چندتا از نماینده‌ها و سلبریتی‌ها وارد ایران شده ولی حالا به‌خاطر انتخابات و ۲۲بهمن پنهان کردن از مردم ایران که الآن این شرایط نامطلوب و بحرانی ایجاد شده برای مردم ایران».
تماس یک هموطن از الشتر - ۱۸اسفند ۹۸
«متأسفانه زنم مریض بوده آوردمش بیمارستان کسی نبود فقط یک پرستار بود که گفت چون بیمارستان جا نیست من همینجا برایش سرم وصل می‌کنم... حالا برو توی بیمارستان ببین چه خبره».
تماس یک هموطن از سنندج - ۱۸اسفند ۹۸
« ترمینال سنندج به‌دلیل گسترش ویروس کرونا رفت و آمدها را متوقف کرده‌اند و تعاونی‌ها اکثراً تعطیل هستند و راننده‌ها هم از این موضوع شاکی هستند و رژیم مجبور شده رفت و آمدها را کاهش دهد».