۱۳۹۸ شهریور ۱۵, جمعه

مارک اسپر: چالش بنیادی در منطقه رژیم ایران است

                                  مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا
مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا طی مصاحبه‌یی درباره فراخوانهایی برای کنفرانس امنیت منطقه‌یی گفت: ‌اگر چنین کنفرانس امنیتی منطقه‌ای وجود داشته باشد، مسأله کلیدی که باید به آن پرداخته شود نفوذ شرورانه رژیم ایران در سراسر منطقه است.

وزیر دفاع آمریکا درباره حمایت و تأمین مالی نیروهای نیابتی رژیم آخوندی گفت: این رژیم از شبه‌نظامیان حوثی در یمن حمایت می‌کند. آنها شبه‌نظامیان در سراسر عراق تا سوریه و همه مسیر تا لبنان را تأمین مالی می‌کنند. و ما می‌توانیم فراتر از این هم برویم. من فکر می‌کنم چالش بنیادین در منطقه رژیم ایران است. و این‌که این رژیم مانند یک کشور نرمال رفتار نمی‌کند. و ملتزم به قوانین بین‌المللی و معیارهای معمول رفتار نیست. فکر کنم اگر چنین کنفرانسی قرار باشد برگزار شود، یکی از چیزهایی که باید مورد بحث قرار بگیرد این است که چطور رژیم ایران را به مسیری بکشانیم که مانند یک کشور معمولی رفتار کند.

مارک اسپر افزود: بنابراین ما به اعمال فشار ادامه می‌دهیم. به‌دلیل این‌که چالش بزرگتر در منطقه رژیم ایران است. همان دلایلی که قبلش به آن اشاره کردم. این رژیم با رفتار شرورانه شبه‌نظامیانش در سراسر منطقه گسترش یافته است. آنها دولتها را تضعیف می‌کنند.
اسپر درباره تاثیر و کارآیی فشار حداکثری آمریکا بر رژیم ایران گفت: با فشار حداکثری رژیم ایران را به نقطه‌ای میرسانیم که نه تسلیحات هسته‌یی را پیگیری و نه به‌دست بیاورد و نه فقط در ۱۰یا ۱۵سال آینده بلکه به‌صورت دائمی. و این‌که ما چیزهای دیگری را در نظر داریم مانند فن‌آوری موشکی و این رفتار شرورانه که آنها در سراسر منطقه به آن دامن می‌زنند. این هرج و مرج برای همه این کشورها و خلقهای این منطقه ایجاد می‌کند. این مسیری است که ما در پیش گرفتیم و ما معتقدیم که کارزار فشار حداکثری ما کارآیی دارد. ما تأثیرات آن را در اقتصاد آنها در ارزش پول آنها و غیرو می‌بینیم.