۱۳۹۸ شهریور ۱۸, دوشنبه

پمپیو: تحریم‌ها علیه ایران بر حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های تابع ایران تاثیر گذاشت


مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا، روز یکشنبه 8 سپتامبر 2019 گفت، اگر واشنگتن توافق هسته‌ای با ایران را ادامه می داد، تهران تاکنون راه ساختن بمب اتمی را پیموده بود.

پمپئو گفت، که تحریم های آمریكا علیه رژیم ایران بر شبه نظامیان حزب الله لبنان تأثیر زیادی گذاشته است.

پمپئو در مصاحبه با شبکه ABC اظهار داشت: «به همین دلیل ما از توافق هسته‌ای خارج شدیم و به همین دلیل ما برای آسیب رساندن به اقتصاد ایران کار کردیم».

پمپئو با بیان اینکه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا معتقد است که اقتصاد ایران در سال آینده حدود 10 تا 12 درصد رکود خواهد داشت و این رکود اقتصادی شدید مانع توانایی آنها برای توسعه برنامه موشکی خواهد بود.

پمپئو با اشاره به اینکه حملات تروریستی ایران پس از توافق اتمی چند برابر شد گفت، اعمال تحریم‌ها از سوی ایالات متحده آمریکا علیه ایران بر شبه نظامیان حزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعه عراقی تابع ایران تأثیر گذاشته است.

پمپئو گفت ایران و شبه نظامیان تابع آن اکنون به سختی تلاش می کنند که منابع مالی بیایند اما با اعمال تحریم‌ها دیگر قادر نخواهند بود.

وزیر خارجه آمریكا با بیان اینكه ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها تأكید كرده كه آماده مذاكره بدون قید و شرط با روحانی است و واشنگتن همواره تاکید کرده که خواهان جنگ با ایران نیست اما از تهران می خواهد که رفتار خود را تغییر دهد و سبب تهدید برای آمریکا و جهان نشود.