۱۳۹۸ شهریور ۱۴, پنجشنبه

اپوزسیون: قتل عام زندانیان سیاسی در ایران یك جنایت ضد بشری است

 روزنامه الدستورمصر۹/۶/۹۸:« سازمان عفو بین الملل تصریح كرد كه طفره رفتن مستمرمقامات ایران از روشن شدن سرنوشت واماكنی كه هزاران زندانی سیاسی- چه كسانی كه ربوده شده و یا در قتل عام 1988 مخفیانه اعدام شده اند- به خاك سپرده شده اند موجب بحرانی شده است که جامعه جهانی ده ها سال است عمدتاً آن را نادیده گرفته است.

سنابرق زاهدی مسئول كمسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران در یك اظهار نظر مطبوعاتی در رابطه با واقعیت آنچه در سال 1988در ایران بوقوع پیوست، گفت: آنچه كه در سال 1988 و مشخصا بلافاصله بعد از پایان جنگ ایران و عراق بوقع پیوست، این بود كه خمینی با همفكری خامنه ای و رفسنجانی و بقیه سران رژیم، فرمان اعدام تمامی مجاهدینی كه در زندان بودند را صادر كرد و این فتوا به خط خود خمینی موجود است.
زاهدی افزود :این زندانیان در حال گذراندن دوران زندان خود بود و سركردگان رژیم بواسطه این فتوا می‌خواستند مجاهدین خلق را بطور كامل از بین ببرند و خمینی در فتوای خود اظهار داشت:"دشمنان اسلام را از بین ببرید" و بدون شك منظور خمینی از اسلام رژیم اوست كه دشمن تمامی ارزشهای بشری و اسلامی می‌باشد. تمامی نهادهای بین المللی حقوق بشر مانند عفو بین الملل ، دیده بان حقوق بشر ، فدراسیون بین المللی حقوق بشر و دیگران این قتل عام را جنایتی علیه بشریت می دانند و بدلیل فتوائی كه به آن اشاره شد خیلی از قانون گذاران بین المللی می‌گویند كه این قتل عام چیزی بیش از جنایت ضد بشری و نسل كشی می‌باشد. زاهدی افزود: در رابطه با تعداد كسانی كه اعدام شده اند آمار دقیقی وجود ندارد ولی رضا ملك معاون وزیر اطلاعات ایران اعلام كرد كه در طی سه سال 33هزار و 700نفر قتل عام شدند و 30هزار نفر از آنها از مجاهدین خلق بودند و 3700نفر به گروههای دیگری تعلق داشتند و این ارقام شاید ارقام درستی باشد.
مهم اینست‌كه تمامی مسئولین این رژیم و كسانی كه در حال حاضر مناصب بالایی دارند و خامنه ای و حتی روحانی و ابراهیم رئیسی و تعداد زیادی از رؤسای قوه قضائیه جمیعا در زمان انجام این قتل عام در موضع مسئولیت بودند و در این جنایت ضد بشری دست دارند. زاهدی به بركناری آیت الله منتظری بدلیل اعتراضش به خمینی اشاره كرد و گفت: در آن زمان كه منتظری جانشین خمینی بود اعضای هیئت مرگ را از تهران به قم فراخواند و گفت: شما مرتكب بزرگترین جنایت در تاریخ ایران شده اید و تاریخ اسامی شما را بعنوان جنایتكاران ضد بشری و نام خامنه ای(خمینی) را بعنوان قاتلی بی رحم ثبت خواهد كرد. مسئول كمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران در پایان نتیجه گیری كرد كه قتل عام زندانیان سیاسی یكی از بزرگترین جنایتهای بین المللی می‌باشد كه مشمول مرور زمان نمی‌شود بلكه از آنجا كه این شهدا حامل ارزشها و اصولی مانند اصل سرنگونی این رژیم و سمبل آزادی و دمكراسی برای تمامی مردم ایران بودند، نامهای خود را در وجدان زنده تاریخ ایران ثبت خواهند كرد».