۱۳۹۷ مهر ۹, دوشنبه

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون در نهمین روز خود



روز دوشنبه نهم مهر ماه، نهمین روز اعتصاب سراسری رانندگان زحمتکش کامیون در شهرهای مختلف کشور ادامه یافت.
از اعتراضات از جمله رضوانشهر در اصفهان، درچه، نجف آباد، نایین، زنجان، سمنان، کازرون، قروه، لوشان، یزد، تاکستان، اراک، بوکان، بندرگز، مشهد، نیشابور، کرمانشاه، سنندج، کرج، خسروشاه در آذربایجان شرقی، شهرکرد و سایر شهرهای میهن ادامه یافت.

روز یکشنبه رژیم آخوندی به منظور مقابله با اعتصاب سراسری کامیونداران، ماموران سرکوبگر خود را در اسلامشهر به سوی کامیونداران اعتصابی گسیل کرد و به زور همه آنها را از پایانه اسلامشهر بیرون کرد. اما کامیونداران اعلام کردند دست از اعتصاب برنخواهند داشت.
کارگزاران رژیم در یک اقدام مذبوحانه دیگر اقدام به نوشتن یک نامه تحت عنوان «انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون شهرستان بوشهر» به منظور شکستن اعتصاب رانندگان کامیون این شهر کرد.اما رانندگان اعتصابی بی توجه به این ترفندها همچنان به اعتصاب خود ادامه داده اند.
کارگزاران رژیم در مردوشت و شیراز برای مقابله با اعتصاب کامیونداران با ارسال پیام به مسئول پایانه فاروق تهدید کردند در صورت پایان ندادن به اعتصاب مجوز آنها را لغو و پایانه را پلمپ خواهند کرد.

بدنبال تهدیدهای دادستان کل جنایکار رژیم علیه رانندگان اعتصابی کامیون و در وحشت از گسترش دامنه این اعتصاب سراسری، آخوند دژخیم محسنی اژه ای، سخنگوی قضاییه خامنه ای به تهدید رانندگان اعتصابی کامیون پرداخت و گفت: کسانی که الان دارند خدمت‌رسانی می‌کنند در بخش حمل و نقل، افرادی هستند متأسفانه به تحریک دشمن، اینها دارند خلل ایجاد می‌کنند در امر نقل و انتقال در جهت خدمت رسانی به مردم در خصوص حمل و نقل کالا. کسانی که این اقدامات رو انجام میدند، به خصوص اونهایی که تهدید می‌کنند کامیونداران را و اونها که احیاناٌ مزاحمشون میشند در مسیر و جلوگیری می‌کنند از تردد اونها بدانند که مجازات بسیار سختی به دنبال اونها هستش و به همه دادستانها گفته شده که با کمک نیروی انتظامی همه افرادی که از این طریق اخلال ایجاد می‌کنند تهدید ایجاد می‌کنند جلو ماشینها رو می‌گیرند احیاناٌ با چوب و چماق و سنگ و غیره اینها موجب مزاحمت برای مردم بشند به هیچ وجه اغماض نکنند در دستگیری اینها، در مجازات اینها و هر چه سریعتر اینها را تعقیب بکنند و به مجازات برسانند.

برغم این تهدیدهای سرکوبگرانه رژیم، اقشار مختلف میهن با صدور بیانیه هایی حمایت و همبستگی خود را با اعتصاب سراسری رانندگان کامیون اعلام کردند.
از جمله جمعی از فعالین سیاسی و مدنی و خانواده ی جانباختگان و زندانیان سیاسی با انتشار بیانیه ای از اعتصاب سراسری کامیونداران حمایت نمودند و بازداشت این زحمتکشان را محکوم کردند.

غارت شدگان موسسه البرز در تهران در اعتراض به غارت پولهایشان مقابل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

لنج‌داران گناوه و بندرریگ در اعتراض به افزایش نرخ سوخت مقابل استانداری رژیم در بوشهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران خدمات شهری شهرداری رامشیر در خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقهای خود دست به اعتصاب زدند.