۱۳۹۷ مهر ۹, دوشنبه

خبرگزاری آلمان: تایید استرداد اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی


د.پ.آ. خبرگزاری آلمان: دادگاه عالی بابمبرگ درخواست دادستانی کل را برای استرداد دیپلمات رژیم ایران مورد تأیید قرار داد.
وی تا زمان تحویل به بلژیک در زندان آلمان باقی می‌ماند.


د.پ.آ. خبرگزاری آلمان:
یک دیپلمات رژیم ایران که به اتهام تروریسم در بایرن تحت بازداشت است، می‌بایست به بلژیک تحویل داده شود. دادگاه عالی بابمبرگ... درخواست دادستانی کل را مورد تأیید قرار داد... (دیپلمات رژیم ایران تا زمان تحویل به بلژیک) در زندان آلمان باقی می‌ماند. او متهم به جاسوسی و توطئه برای قتل است. این فرد، طراح اصلی حمله خنثی‌شده به ایرانیان در تبعید در فرانسه به‌شمار می‌رود. به گفته دفتر دادستانی فدرال کارلسروهه، اسدالله اسدی یک زوج مستقر در بلژیک را مأمور انجام آن سوءقصد کرده و بدین منظور به آنها دستگاهی را همراه با ۵۰۰ گرم ماده انفجاری داده است.
این سوءقصد قرار بود گردهمایی ایرانیان در تبعید... را در ۳۰ ژوئن در ویلپنت فرانسه هدف قرار دهد. نیروهای ویژه بلژیک این زوج را به موقع در خودرویشان همراه با ماده انفجاری، متوقف کردند. در اول ژوئیه دیپلمات مذکور در یک پمپ بنزین اتوبان واقع در آشافنبورگ، دستگیر شد.
به گفته دادستانی فدرال، اسدالله. اسدی از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان دبیر سوم سفارت رژیم ایران در وین ثبت شده بود. او برای وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران کار کرده تا گروه‌های اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور را مورد تحقیق قرار داده و با آنها مقابله کند. این فرد بر پایه یک حکم جلب اروپایی از سوی تحقیقگران بلژیک دستگیر شد، چرا که موقعیت دیپلماتیکش، فقط در اتریش به او مصونیت می‌داد.

اطلاعیه دادگاه ایالاتی بامبرگ آلمان - اول اکتبر ۲۰۱۸:
استرداد دیپلمات رژیم ایران ثبت‌شده در اتریش به بلژیک مجاز است

شعبه جزایی تشخیص داد که
با تقاضای دادستانی کل ایالت در شهر بامبرگ باید موافقت شود
زیرا کلیه شرایط استرداد احراز شده و مانعی برای استرداد وجود ندارد

به‌طور خاص فرد تحت پیگرد
نمی‌تواند در آلمان به مصونیت دیپلماتیک استناد کند
زیرا او در یک مسافرت تعطیلاتی چندین روزه
در خارج از کشور میزبانش (اتریش) به‌سر می‌برده است


دادگاه عالی ایالتی در شهر بامبرگ (ایالت بایرن آلمان)
اطلاعیه مطبوعاتی
۱ اکتبر ۲۰۱۸
استرداد یک دیپلمات رژیم ایران ثبت‌شده در اتریش به بلژیک مجاز است
شعبه اول جزایی در دادگاه عالی ایالتی در شهر بامبرگ با حکمی به‌تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸ استرداد یک دیپلمات رژیم ایران ثبت‌شده در اتریش به بلژیک را جهت پیگرد جزایی بر اساس یک حکم جلب اروپایی مجاز اعلام می‌کند. دستور ادامه حبس فرد تحت تعقیب به‌خاطر استرداد صادر شد.
شعبه جزایی تشخیص داد که با تقاضای دادستانی کل (ایالت) در شهر بامبرگ باید موافقت شود؛ زیرا کلیه شرایط استرداد احراز شده و مانعی برای استرداد وجود ندارد. به‌طور خاص فرد تحت پیگرد نمی‌تواند در آلمان به مصونیت دیپلماتیک استناد کند؛ زیرا او در یک مسافرت تعطیلاتی چندین روزه در خارج از کشور میزبانش -اتریش- به‌سر می‌برده و نه در یک مسافرت بین کشور میزبان و کشور اعزام‌کننده او (و یا بالعکس). بدین ترتیب دلیلی برای حفاظت (مصونیت) از اقامت ترانزیت فرستادگان (دیپلماتیک) وجود نداشته است.
فرد تحت پیگرد در ابتدای ماه ژوئیه ۲۰۱۸ در منطقه اونترفرانکن Unterfranken (درجنوب آلمان) براساس یک حکم جلب اروپایی صادره از سوی قضاییه بلژیک دستگیر شده است.
ادامه اجرای روند استرداد برعهده دادستانی کل در بامبرگ است.