۱۳۹۷ فروردین ۲۹, چهارشنبه

ایتالیا: اهداء جایزه بین‌المللی مدال طلای خانه هنرمندان به رضا اولیاء

جايزه بين‌المللي مدال طلاي خانه هنرمندان
طی جلسه‌یی در دانشگاه رم، جایزه بین‌المللی مدال طلای خانه هنرمندان در ایتالیا، به رضا اولیا مجسمه‌ساز و هنرمند عضو شورای ملی مقاومت ایران تعلق گرفت.

گزارشی در این باره
روز جمعه 13آوریل در جلسه‌یی در آمفی‌تئاتر دانشگاه رم، با حضور معاون وزیر فرهنگ ایتالیا و رئیس و اعضای هیأت‌ رئیسه خانه هنرمندان در این کشور، مدال طلای بین‌المللی هنرمندان به آقای رضا اولیا مجسمه‌ساز و هنرمند عضو شورای ملی مقاومت اهدا شد.

در این جلسه که شماری از شخصیت‌های فرهنگی، شامل خبرنگاران، کارگردانان و هنرمندان ایتالیا در آن حضور داشتند، از طرف خانه هنرمندان ایتالیا در قدردانی از آقای رضا اولیا، به‌خاطر نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که از مبارزات زنان ایران علیه دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران خلق کرده، مدال طلای امسال به او تعلق گرفت.

رضا اولیا هنگام دریافت لوح تقدیر و مدال طلای خانه هنرمندان طی سخنان کوتاهی گفت: از زمانی که دانشجو بودم و در دانشکده هنرهای دراماتیک رم مشغول به تحصیل شدم، به‌دنبال آن بودم که با آثارم بتوانم صدای مردم تحت ستم کشورم باشم.

در کشور من ایران متأسفانه یک رژیم ضدهنر و ضدفرهنگ حاکم است و طی این سالها با از بین‌بردن تمامی آثار هنری و فرهنگی مانع پیشرفت کشور من شده است؛ همان‌طور که می‌دانید بسیاری از آثار هنری من به مردم کشورم ایران اختصاص داده شده و تلاش کرده‌ام با نشان‌دادن درد و رنج و فداکاریهایی که طی این سالیان متحمل شده‌اند خواسته آنان را برای صلح و آزادی برجسته کنم رضا اولیاء گفت:  قطعاً که این جایزه، مشوق من در ادامه کارهای هنری و اجتماعی‌ام می‌باشد به‌خصوص در ارائه فرهنگ کشورم یعنی ایران که متأسفانه سالهاست توسط یک رژیم ضدفرهنگ که نافی هر گونه فعالیت فرهنگی و هنری است به نابودی کشیده شده است.

در پایان می‌خواستم این لوح تقدیر و مدال طلا را به زندانیان سیاسی کشورم ایران تقدیم کنم.