۱۳۹۷ فروردین ۱۲, یکشنبه

بحران رژیم بر سر فیلتر کردن شبکه تلگرام در وحشت از قیام و انتشار هشدارهای خامنه ای


اعلام تاریخ فیلتر کردن شبکه اجتماعی تلگرام به جدیدترین موضوع مخاصمات درونی رژیم تبدیل شده است.
عباس عبدی از مهره هاي باند مغلوب نظام بستن تلگرام را غیرعاقلانه خواند و گفت: مسئولیت هر نوع تصمیمی از نوع فیلتر تلگرام، متوجه کلیت سیستم است نه این مدیر و آن مدیر. اگر تصمیم‌گیری بر مدار عقلانیت باشد، حتی فکر آن را هم به مُخَیّله خود راه نمی‌دهند.


محمود صادقی عضو مجلس رژیم از باند روحانی نيز گفت: مسدودسازی تلگرام یک سیاست شکست خورده است.
وی مدعی شد، تا کنون نه شورای‌عالی فضای مجازی نه هیچ مرجع دیگری مصوبه ای درباره فیلترینگ تلگرام نداشته است.

غلامرضا حیدری عضو مجلس ارتجاع از تهران نوشت: فیلتر تلگرام، توهم پاک کردن صورت مسئله است. زیان‌های فیلتر تلگرام به مراتب بیش از سود ظاهری آن است.

محمدرضا بادامچی عضو مجلس رژیم گفت: فیلتر تلگرام به ۲۰۰ هزار شغل آسیب می‌زند و زندگی نیم میلیون نفر را دچار اختلال مالی می‌کند. قبلا از فیلتر دیگر شبکه‌ها چه نتیحه‌ای گرفته‌ایم که اکنون با فیلتر تلگرام دنبال می‌کنیم.

فاطمه حسینی عضو ديگر مجلس ارتجاع گفت: تهدید مداوم به فیلتر تلگرام، حتی برای اعمال فشار بر این پیام‌رسان، پیامدی جز اختلال در اطلاع‌رسانی، ‌ تعطیلی کسب و کارهای تلگرامی و نارضایتی عمومی ندارد. 

همچنين سبحانی فر یک عضو دیگر مجلس رژیم با رد سخنان بروجردی گفت «زمان فیلتر تلگرام زمان دقیقی نیست و نباید اخباری به جامعه پمپاژ شود که امنیت روانی مردم را مخدوش کند».

از سوی دیگر، بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم، روز یکشنبه گفت: موضوع تلگرام مبحثی گره خورده با امنیت نظام است و عملاٌ با طراحیهای صورت گرفته و پیچیدگی های پشت پرده، تهدیدي امنیتی و اختصاصی برای جمهوری اسلامی است.

معاون مرکز فضای مجازی در شهریورماه گذشته گفته بود، بیش از ۴۰ میلیون نفر در ایران عضو تلگرام هستند و این پیام رسان ۶۰ درصد پهنای باند اینترنت ایران را اشغال کرده است.