۱۳۹۷ فروردین ۲۴, جمعه

قیام ایران - شماره ۱۳۷- اعتراضات کشاورزان، کارگران، معلمان و دیگر اقشار محروم


امروز جمعه  ۲۴ فروردین تظاهرات و اعتراضات کشاورزان، برای پنجاه و هفتمین روز در حالی ادامه یافت که نیروهای سرکوبگر با ۵ دستگاه اتوبوس مجهزبه آب پاش وتفنگهای گازاشک آور در منطقه گرد آمده بودند.

تظاهرات کشاورزان شرق اصفهان امروز به دهستان شاتور در جاده اصفهان ورزنه نیز گسترش یافت. اهالی این منطقه علیه مسئولان حکومتی در این منطقه شعار می‌دادند.


روز گذشته نیز کشاورزان به پاخاسته اصفهان اعتراض خود را از فلکه خوراسگان آغاز کردند. آنها و مردمی که به حمایت از آنها برخاسته بودند در محاصره نیروهای سرکوبگر و ماشین آلات ضد شورش، خواستار آزادی ۱۵ نفری بودند که در اعتراضات روز چهارشنبه بازداشت شده بودند. کشاورزان معترض در برابر نیروهای سرکوبگر شعار میدادند نترسید نترسید ما همه با هم هستیم، توپ تانک فشفشه دیگر اثر ندارد. حملات نیروهای سرکوبگر به معترضان به رویارویی کشاورزان و جوانان اصفهانی با مزدوران یگان ویژه تبدیل شد که بصورت بزن در رو تا مدتی ادامه یافت.

در کرمان معلمان خرید خدمت شهرهای قلعه گنج و رودبار جنوب در اعتراض به پرداخت نشدن یک سال حقوقشان در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند. بر روی پلاکاردهایی که حمل می کردند نوشته شده بود:‌ عید معلم زمانیست که زحمت یک‌سال معلم حقوق پنج روز وزیر باشد!

در دامغان کارگران راه آهن دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق سال ۹۶ خود دست به اعتصاب زدند.

گروهی از جوانان بیکار عسلویه و کنگان در ادامه اعتراضات پیشین خود مقابل اداره اشتغال منطقه ویژه پارس جنوبی دست به تجمع زدند. روز پیش از آن نیز جوانان بیکار روستای زهیریه شهر هویزه در اعتراض به تبعیض در استخدام و استخدام غیربومیان در شرکتهای نفتی مجاور روستاهایشان دست به تجمع زدند.

در مشهد غارت شدگان موسسه حکومتی پدیده شاندیز که شماری از آنها کفن بر تن داشتند، در اعتراض به چهارسال بلاتکلیفی در مقابل دادستانی این شهر دست به اعتراض زدند. با حمله نیروهای سرکوبگر به این تجمع، ۱۲نفر از زنان و مردان غارت شده دستگیر شدند.

روز چهارشنبه ۲۲ فروردین در تبریز گروهی از کسانی که زمینهایشان توسط رژیم آخوندی غصب شده در مقابل هوانیروز دست به تجمع زدند. ۲۵سال پیش رژیم آخوندی با غصب زمینهای مردم پادگان هوانیروز ارتش تحت امر آخوندها را بنا کرد. در اثر اعتراض صاحبان زمین ها دادگاه آخوندها در سال ۸۷ حکم داد که زمینها به صاحبان آنها بازگردانده شود. اما رژیم طی ۲۰سال گذشته از اجرای این حکم طفره رفته است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۴فروردین ۱۳۹۷ (۱۳ آوریل ۲۰۱۸)