۱۳۹۷ فروردین ۲۲, چهارشنبه

ادعای مسخره آخوند روحانی درباره ارز کشور و تشدید بحران سقوط ارزش ریال در درون نظام


آخوند شیاد روحانی بطور مسخره ای صبح چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی بازار ارز اعلام کرد درآمدهای ارزی در بخش صادرات نفتی وغیرنفتی مطلوب و مدیریت ارزی بسیار مساعد است.

کیهان تحت امر خامنه‌ای با تیتر «لجام گسیختگی ارز حاصل بی‌تدبیری است با بخشنامه حل نمی‌شود» نوشت: در ادامه لجام گسیختگیهای بازار ارز، بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای بدون هیچ استدلالی اعلام کرد نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان است اما با این وجود هیچ ارزی به صرافیها نداد و مردم و فعالان اقتصادی را در سرگردانی گذاشت.


یک رسانه باند روحانی نیز درباره تک‌نرخی اعلام کردن ارز نوشت: ارز تک نرخی، شدنی نیست. فقط یک آرزوست. ریشه التهابات بازار ارز سیاسی است و نه اقتصادی و با توجه به این شرایط باید بازار آزاد ارز از بین برود و شرایط سیاسی به ثبات برسد. زیرا اکنون حتی ارز تک نرخی نمی‌تواند به این شرایط کمک کند.

رادیو بین‌المللی فرانسه درباره اعلام تک نرخی شدن ارز به قیمت هر دلار ۴۲۰۰ تومان نوشت: خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران اعلام کرد اقدام دولت در مورد تک نرخی کردن نرخ دلار خشم بیشتر مردم را برانگیخت که نتوانستند حتی یک دلار بر اساس قیمت اعلام شده از سوی دولت در بازار ارز خریداری کنند. یکی از صاحبان صرافی های تهران به خبرگزاری فرانسه گفته است مردم نسبت به اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور ناامید هستند و می خواهند با کسب دلار دارایی هایشان را حفظ کنند.

اعضای مجلس رژیم نیز روز سه‌شنبه به سیاستهای ارزی دولت روحانی حمله کردند:
لاشکی:‌ دو تا سه نفر از مالباختگان خودکشی کردند
عده ای می فرمایند که مقصر جناب آقای سیف نیست پس کی مقصره لابد مقصـر اون تولیدکننده داخلی ست که گرفتار شد در این چند روز نمیدانه که تکلیفش چیست حتما مقصر اون مالباخته کاسبینی ست که پولش رو گرفتیم بهش پس ندادیم و امروز هم میترسونیم و انگ سیاسی هم به اون میزنم ؛ آقای سیف باید پاسخ بدهد نه دیگران. میدانی که در این چند روز حتی شنیده اید دو الی سه نفر از همین مالباختگان خودکشی کردند جوابش رو باید چه کسی بدهد؟ وزارت اقتصاد, آقای سیف این دوستان باید امروز پاسخگوی مردمی باشند که اونها رو به خیابانها کشاندیم ...

الماسی:‌ در بحث ارز ۱۸ تا ۲۸ میلیارد دلار سرمایه مردم کجا رفته؟
وقتی که نقل همه محافل و مجالس ما شده بحث ارز و بحث پول و سیاستهایی که امروز هستش ما این رو کشاندیم تو خانه های مردم واقعا با توجه به شرایطی که وجود داره امکانش نیست آقای رئیس اخطار دیگه ای که وجود داره در خصوص اصل ۴۴ طبق شنیده هایی که ما داریم ۱۸ تا ۲۸ میلیارد دلار از نظر اقتصادی ما این وویس داشتیم این سرمایه مردم به کجا رفته؟...
ما فقط آمدیم صحبت کردیم فقط حرف زدیم خروجی نداشتیم مصوبه ای نداشتیم مردم خسته شدند از حرف زدن

دهقان:‌بسیاری از تجار و سهامداران به خاک سیاه نشانده شده‌اند
الان تجار میدوند چه بلایی سرشون آمده ما در زمینه مثلا ورشکستگی ما رتبه مون یکی از عقب مانده ترین کشورهای دنیا هستیم و رتبه مون بسیار پائین هست علتش بخاطر صدور احکام ورشکستگی ما در کشور داریم و بسیاری از تجار به خاک سیاه نشستند و بسیاری از سهامداران و طلبکاران تجار به خاک سیاه نشستند بخاطر ضعیف بودند قوانین ما ...

سلیمی:‌ دارایی مردم در این مدت نصف شد
دارایی مردم این چند وقته نصف شد کی میخواد پاسخ بده؟...
امروز تو مجلس گفته شد ۱۹ میلیارد دلار سرمایه خارج از کشور رفته خیلی مهمه ما کلا بعد از برجام ۳ میلیارد و خرده ای سرمایه گذار خارجی آوردیم ۱۹ میلیارد پرید؟ !!!چه کسی باید پاسخ بده؟.

فلاحت پیشه:‌ شعار استعفا استعفا در مجلس خواسته مردم بود
چه خیانتی به زلزله زده ها کردید بخاطر هزار میلیارد امحا نکردید شب عیدشون رو خراب کردید الان به کل ملت ایران داری خیانت میکنید و ارز هم الان دو برابر شده باز بگید اقتصاد متعادله مدیران ما آقای لاریجانی تا زمانی که فکر میکنند اقتصاد متعادله اینها لیاقت مدیریت ندارند شعار استعفا استعفای مجلس شعار ملت بود ببینید چه فشاری روی دوش مردم آوردی در ابتدای سال عید مردم رو خراب کردید بعد می آئید آمار میدهید. قیمتها بین ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است.
ما بعد از تلاطمی که در بازار نرخ ارز بوجود آمد قیمتها بیش از ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمتها رو داشتیم چندی پیش یکی ازدوستان تعریف میکرد که کالایی رو سفارش کرده بود که قیمتش ۵۰۰ هزار تومان بود این تلاطمی که در نرخ ارز بوجود آمد تماس گرفتند که همون کالا رو ۷۵۰ تومان میخواهند باهاش حساب کنند آیا بانک مرکزی از قیمت ارز پایه قیمت ارز خبر نداشت؟ آیا خبر نداره که همه کالا و خدمات قیمت شون بر اساس پایه نرخ ارز تعیین میشه؟
مابه التفاوت قیمت نرخ ارز که ما در بودجه پیش بینی کردیم روزی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه صادرات نفت ضربدر ۷۰۰ تومان ضربدر ۳۶۰ روز این رقم کجا میره؟ تو کدوم ردیف بودجه تعریف شده؟ و در کجا هزینه میشه؟

مقصودی:‌ هر جا این اتفاق می‌افتاد رئیس جمهور آن‌جا استعفا می‌داد
والله اگر هر کشوری حتی غیر مسلمان بود رئیس جمهور آن استعفا میداد استعفا که نمیدهید حداقل وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را عزل نمائید این چه تیم اقتصادی ست که شب عید بودجه ۹۷ را بر مبنای ۳۵۰۰ تومان مصوب کردیم امروز هنوز دو روز از روزهای کاری مجلس میگذرد صحبت از دلار ۴۲۰۰ هست ...

بابایی:‌ درخواست دادگاه علنی برای محاکمه گردانندگان اقتصادی
آقای دکتر سیف این مطلب رو گوش کن با تلفن صحبت نکن، در زمان طاغوت یک اتفاقی به این صورت افتاد رئیس بانک مرکزی وقت نتیجه اش رو ببینید چی شد، اون فرد اعدام شد جناب آقای لاریجانی از قوه قضائیه خواهش میکنیم یک دادگاه علنی برای محاکمه کسانی که در زمینه اقتصادی کارهایی رو انجام میدهند رو بخواهیم تشکیل بشه.
آقای سیف توضیح بدهید که با این حرکت که شما انجام دادید قیمت ارز بالا رفته این ما به التفاوت به جیب چه کسانی رفته؟...
بخش قابل توجهی از مردم به زیر خط فقر رفتند قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده مردم فقیر تر شدند و به خاک سیاه نشستند.