۱۳۹۷ فروردین ۲۸, سه‌شنبه

هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا- ما ایران را بعنوان عامل بی ثبات کننده می بینیم


تلویزیون فاکس نیوز ۲۶/۱/۹۷ : « ... س:وقتی درمورد شغل شما و چالش هایی که با‌آنها در صحنه بین المللی مواجهید خواه کره شمالی باشد یا خلع سلاح اتمی ایران یا تلاش برای یافتن راه حلی برای سوریه باشد در کار روزانه تان موضوع شماره یک که شما و دولت را شبها بیدار نگه می دارد چیست؟ چه چیزی بیش از همه شما را نگران می کند.

هدرنوئرت : فکر میکنم وقتی که شما به این بازیگران یاغی نگاه می کنید بازیگران یاغی به بی ثبات سازی در سراسر جهان ادامه می دهند. یکی از اصلی ترین آنها علاوه بر روسیه، ایران است ما امروز در مورد ایران هنوز صحبت نکرده ایم. حمایت ایران از حزب الله که یک گروه جنگنده دیگر در سوریه است مشکلات بیشتری برای مردم سوریه ایجاد کرده است. شما می بینید که ایران روزانه در یمن درگیر است مردم در یمن، زنان وکودکان در آنجا در رنجند وما روزانه در مورد آن چندان در جامعه جهانی صحبت نمیکنیم آمریکا در نتیجه آن کمک های انساندوستانه بسیاری به یمن ارسال کرده است. ما ایران را بعنوان عامل بی ثبات کننده می بینیم برای همین است که این دولت انتخاب کرده کاری که دولت های پیشین در این امر شکست خورده بودند را انجام دهد که به ایران در تمامیت اعمال بد آن در سراسر جهان نگاه می کند و ما این را روزانه می بینیم که در سوریه چه می کند و بدبختی ایجاد میکند.
س: و عملاً ما به سوی تغییر سیاست با ایران می رویم درحالی که ضرب الاجل دیگری با ایران فرا می رسد. پیام شما برای هواداران رئیس جمهور که می گویند ما او را بخاطر سیاست اولویت باآمریکاست انتخاب کرده ایم که معنی آن درگیر شدن کمتر در خاورمیانه است چیست درحالی که این حمله و درگیر شدن را چگونه توضیح مید هید..
هدرنوئرت : ببینید این سیاست اولویت با آمریکا و امن نگه داشتن آمریکاست ولی وقتی بی ثبات سازی در سراسر جهان وجود دارد آمریکا امن نمی شود.برای همین وقتی شما کسی مانند بشار اسد را می بینید که چه میکند کارهایی است که ما باید بعنوان آمریکا انجام دهیم نه بخاطر این که از جنبه اخلاقی کار درستی است و نه این که آمریکا و متحدان آن مسئولیت رهبری دارند که آمریکا به خوبی انجام می دهد بلکه این امر در نهایت آمریکا را امن نگه می دارد