۱۳۹۷ فروردین ۱۶, پنجشنبه

اعتراف کیهان تحت امر خامنه ای به کاهش ۶۰ درصدی ارزش ریال در ۵ سال گذشته


به اعتراف کیهان تحت امر خامنه ای قیمت دلار در روزهای آغازین سال جدید از مرز ۵۲۰۰ تومان هم عبور کرد و طی ۵ سال گذشته ارزش پول ایران ۶۰ درصد کاهش یافته است.
کیهان که گرداننده اصلی آن پاسدار جنایتکار حسین شریعتمدای نماینده ولی فقیه ارتجاع است، در یاد داشت روز شماره ۱۴ فروردین ۹۷ خود، ضمن تصفیه حساب با آخوند روحانی و پس از اشاره یی به اعتراف رئیس جمهور ارتجاع به بحران بیکاری در روزهای ِآغاز سال جدید، می نویسد:
«در روزهای تعطیل سال نو، دلار از مرز ۵ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرد! هم اکنون یورو حدود ۶ هزار و ۲۰۰ تومان است و پوند حدود ۷ هزار و یکصد تومان! روزی که روحانی دولت را در دست گرفت، دلار حدود ۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود».
کیهان سپس به برداشت ۱.۵ میلیارد دلار برابر با ۷۸ هزار میلیارد تومان برداشت از صندوق ذخیره ملی برای برای ایجاد اشتغال روستایی اشاره می کند که معلوم نیست در کجا هزینه شده است و به جیب چه کسانی رفته است. ۱.۵ میلیارد دلاری که می توانست به زندگی دهها هزار روستایی که دار و ندارشان را بر اثر سیاست های ویرانگر آخوندی از دست داده اند و یا دهها هزار کولبر زحمتکش که جانشان در را در برف و سرما بخاطر لقمه نانی از دست می دهند یا توسط ماموران هار خامنه ای هدف گلوله قرار می گیرند و کشته یا معلول می شوند سروسامانی بدهد و ماهها زندگی آنها را تامین کند.
کیهان خامنه ای در ادامه به ۴.۵ میلیارد لیتر بنزین وارداتی سالانه با کیفیت بسیار پائین اشاره دارد که نتیجه ای جز آلودگی هوا نداشته و مشخصا در ۹۰ روز زمستان سال گذشته از جمله عوامل آلاینده ۶۰ روز، هوای پایتخت بوده است.
گوشه دیگری از تبهکاری و حیف و میل اموال عمومی مردم ایران که در این رسانه حکومتی برملاشده، گم گور شدن ۳۷۰۳ میلیارد تومان پولی است که از سال ۹۲ برای احیای دریاچه ارومیه مشخص شده، اما پس از ۵ سال اکنون نه تنها هیچ تغییری در وضعیت دریاچه ارومیه ایجاد نشده بلکه سطح آب آن ۲۷ سانتمیتر نیز عقب نشینی داشته و خشک تر شده است.
کیهان در بخش دیگری از تصفیه حساب خود با باند رقیب به انهدام بسیاری از صنایع تولیدی ایران درحاکمیت آخوندی اعتراف کرده و از جمله می نویسد: «داروگر با ۹۰ سال سابقه، ارج، قدیمیترین تولیدکننده لوازم خانگی، آزمایش، رقیب خوشنام ارج، قند ورامین با ۳۰۰ کارگر، دهها کارخانه کاشی و سرامیک، روغن نباتی قو، پارس الکتریک و غیره و غیره تنها بخشی از این خیل عظیم بودند! در مقابل، تسهیلات بانکی به دست کسانی میرسید که تنها روی کاغذ تولیدکننده بودند! اما به جای همه آن تعطیل شدهها، تا دلتان بخواهد در همین سالها تولید ملی زیر بار واردات وحشتناک کالاهایی که در داخل هم تولید میشد کمر خم کرد و قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی، تولید کنندگان را به خاک سیاه نشاند. واردات سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار کالا به کشور، امید هر تولیدکنندهای را نا امید میکند، بخصوص وقتی بدانیم بیش از ۶۰ درصد این واردات، کالاهایی در رقابت و مشابهت با تولیدات داخل هستند!
برملا کردن گوشه هایی از تبهکاری حاکمیت آخوندی آنهم توسط ارگان ولی فقیه ارتجاع که بخش عمده ثروت و اقتصاد کشور را توسط نهادهای تحت کنترل بیت خودش ویا توسط سپاه پاسداران ولایت فقیه اشغال و به نابودی کشانده شده است، فقط یک پیام مشخص دارد و آن شعار اساسی قیام دیمام مردم است که فریاد خامنه ای حیا کن مملکت رو ها کن سردادند. مردمی که، به جان آمده از رنج و فقر و بیکاری و فساد حکومتی، با شعار اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا، این رژیم را در تمامیت آن یک راست به زباله دان انداختند».