۱۳۹۷ فروردین ۲۸, سه‌شنبه

نگرانی هیولای آدمخوار ولایت فقیه از پیامدهای برخورد بین‌المللی با جنایت جنگی و شیمیایی پسرخوانده‌اش بشار اسد جنایتکار در سوریه


چرخش اوضاع و تحولات منطقه پس از حمله جنایتکارانه شیمیایی بشار اسد در سوریه، حکومت آخوندی راسراپا در وحشت فروبرده است.
روزنامه حکومتی اعتدال روز۲۳فروردین به نقل از به‌اصطلاح دیپلومات‌های رژیم می‌نویسد: ما باید حواسمان را جمع کنیم… شرایط پای (نظام را به فضاهایی می‌کشد که ممکن است یک اجماع بین قدرت‌های شرور شکل دهد. در این صورت ممکن است ایران وارد جنگ ناخواسته‌ای شود که عواقب آن ویرانگر و فاجعه بار خواهد بود.

یک روز پیشتر روزنامه حکومتی آرمان نوشت: مشکل ما نیروهایمان در سوریه هستند که دسترسی آمریکا به آنها زیاد شده است… صلاح‌مان این است که سینه‌مان را خیلی چاک ندهیم. در عوض مدارا پیشه کنیم و با طمأنینه اظهارنظر و رفتار کنیم. با توجه به به‌وجود آمدن فضای بحران ارزی باید با دقت و هوشیاری مضاعف نظاره‌گر حوادث باشیم و وارد میدان نشویم.
این رسانه رژیم هم چنین درتحلیلی نوشت: آن‌چه که اروپا، آمریکا، بر سر آن اتفاق‌نظر دارند، خروج (ما) از سوریه است و می‌گویند (نظام) نباید در سوریه حضور داشته باشد. بنابراین اگر قرار است معامله‌ای میان روسیه و غرب صورت بگیرد این معامله بر سر (نظام) خواهد بود… اگر تصور شود روسیه به‌خاطر ایران وارد جنگ با غرب می‌شود باید گفت این تلقی اشتباه است.
یک روزنامه باند خامنه‌ای نیز نوشت: اردیبهشت و خرداد، دو ماه مین گذاری شده در سال ۹۷ است. برجام، ارز، منطقه (با تمرکز بر سوریه) و تحریم، چهار حوزه‌ای است که تلاش خواهد شد در آنها بحران ایجاد شود.
روزنامه اعتماد از باند روحانی نوشت: در چنین شرایطی، مقامات ذی‌ربط (نظام) باید بکوشند تا مانع بالا گرفتن منازعات در قلمرو سوریه شوند و به خاطر داشته باشند که با توجه به بسیاری عوامل مانند دوری پشت جبهه، یعنی قلمرو (ما)، امکان اخلال در خطوط تدارکاتی، حضور قوی امریکا در مدیترانه، ناروشن بودن نوع برخورد روسیه و بسیاری عوامل دیگر لازم است از برخورد نظامی دامنه‌دار در قلمرو سوریه اجتناب شود.
یک دیپلومات سابق رژیم به نام قاسم محب‌علی نیز گفت: (نظام) باید احتیاط کند. بعید نیست توافقی بین آمریکا و روسیه صورت بگیرد که طی آن، آمریکا اهداف (ما) را مورد هدف قرار داده و سپس روسیه از (ما) بخواهد تا سوریه را ترک کند. بنابراین (نظام) در جهات منافع و حفظ امنیت ملی خود، باید احتیاط کند.