۱۳۹۷ فروردین ۲۴, جمعه

هراس رژیم از تحولات سوریه


چرخش اوضاع و تحولات منطقه پس از حمله جنایتکارانه شیمیایی بشار اسد در سوریه، حکومت آخوندی راسراپا در وحشت فروبرده است.
دیکتاتور سوریه در دیدار با آخوند محسن اراکی، دبیرکل یک ارگان صدور ارتجاع و تروریسم رژیم به نام مجمع جهانی تقریب گفت: شرایط کنونی سوریه حساس است.
به گزارش رسانه‌های حکومتی، بشار اسد در این دیدار با اشاره به شرایط حساس کنونی در سوریه که مورد تهاجم استکبار قرار دارد، حضور محسن اراکی را نشانه حمایت از رژیم سوریه دانست و افزود: اینکه رهبر مرا با آن اوصاف مورد لطف قرار دادند موجب افتخار بنده است.


علی شیرازی، نماینده ولی فقیه ارتجاع در نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران درواکنش به پیامدهای تهاجم نظامی به دیکتاتور خون آشام سوریه، به تکرار تهدید خامنه ای برای نابودی دو شهر پرجمعیت در اسراییل کرد وگفت: «بهانه بدست نظام بدهید، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شود».

درهمین حال آخوند جلاد ابراهیم رئیسی، در واکنش به گواهی های مکرر بین المللی در مورد جنایت جنگی بشار اسد و کشتار کودکان و مردم بیگناه با گاز شمیایی، مدعی شد که او از سلاح شیمیایی استفاده نکرده چرا که در حال برداشتن گامهای آخر پیروزی بوده است.

پیش از این جواد ظریف در هراس از پیامدهای جنایات شیمیایی بشار اسد، گفته بود استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم کرده بود. خبرگزاری حکومتی انتخاب نوشت: جواد ظریف گفت: استفاده از این گونه سلاحها را همواره محکوم می‌کنیم و خواستار ایجاد صلح و ثبات در سوریه هستیم.

چرخش اوضاع و تحولات منطقه پس از حمله جنایتکارانه شیمیایی بشار اسد در سوریه، حکومت آخوندی راسراپا در وحشت فروبرده است.

روزنامه حکومتی اعتدل روز ۲۳ فروردین به نقل از باصطلاح دیپلوماتهای رژیم می نویسد: ما باید حواسمان را جمع کنیم... شرایط پای نظام را به فضا‌هایی می‌کشد که ممکن است یک اجماع بین قدرت‌های شرور شکل دهد. در این صورت ممکن است ایران وارد جنگ ناخواسته‌ای شود که عواقب آن ویرانگر و فاجعه بار خواهد بود. (اعتدال ۲۳/۱/۹۷)

یک روز پیشتر روزنامه حکومتی آرمان نوشت: مشکل ما نیروهایمان در سوریه هستند که دسترسی آمریکا به آنها زیاد شده است... صلاح‌مان این است که سینه‌مان را خیلی چاک ندهیم. در عوض مدارا پیشه کنیم و با طمأنینه اظهارنظر و رفتار کنیم. با توجه به به‌وجود آمدن فضای بحران ارزی باید با دقت و هوشیاری مضاعف نظاره‌گر حوادث باشیم و وارد میدان نشویم. روزنامه آرمان ۲۲/۱/۹۷

این رسانه رژیم هم چنین درتحلیلی نوشت: آن‌چه که اروپا، آمریکا، بر سر آن اتفاق‌نظر دارند، خروج ما از سوریه است و می‌گویند نظام نباید در سوریه حضور داشته باشد. بنابراین اگر قرار است معامله‌ای میان روسیه و غرب صورت بگیرد این معامله بر سر نظام خواهد بود... اگر تصور شود روسیه به‌خاطر ایران وارد جنگ با غرب می‌شود باید گفت این تلقی اشتباه است. آرمان ۲۲/۱/۹۷

یک روزنامه باند خامنه‌ای نیز نوشت: اردیبهشت و خرداد، دو ماه مین گذاری شده در سال ۹۷ است. برجام، ارز، منطقه (با تمرکز بر سوریه) و تحریم، چهار حوزه‌ای است که تلاش خواهد شد در آنها بحران ایجاد شود. وطن امروز ۲۲/۱/۹۷

روزنامه اعتماد از باند روحانی نوشت: در چنین شرایطی، مقامات ذی‌ربط نظام باید بکوشند تا مانع بالا گرفتن منازعات در قلمرو سوریه شوند و به خاطر داشته باشند که با توجه به بسیاری عوامل مانند دوری پشت جبهه، یعنی قلمرو ما، امکان اخلال در خطوط تدارکاتی، حضور قوی امریکا در مدیترانه، ناروشن بودن نوع برخورد روسیه و بسیاری عوامل دیگر لازم است از برخورد نظامی دامنه‌دار در قلمرو سوریه اجتناب شود. (اعتماد ۲۲/۱/۹۷)

یک دیپلومات سابق رژیم به نام قاسم محبعلی نیز گفت: نظام باید احتیاط کند. بعید نیست توافقی بین آمریکا و روسیه صورت بگیرد که طی آن، آمریکا اهداف ما را مورد هدف قرار داده و سپس روسیه از ما بخواهد تا سوریه را ترک کند. بنابراین نظام در جهات منافع و حفظ امنیت ملی خود، باید احتیاط کند. (انتخاب ۲۲/۱/۹۷)