۱۳۹۷ فروردین ۱۵, چهارشنبه

قاچاق حکومتی کالاهای چینی-«برادران قاچاقچی و خودی‌های رانت‌خوار»


خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی امسال در مشهد سال ۹۷ را سال حمایت از تولید کالای ایرانی اعلام کرد.
پس از سخنان او بلافاصله دستگاه تبلیغاتی و مهره‌هایی از هر دو باند روی تولید داخلی و ضرورت حمایت از تولید داخلی کوک شدند و سردمداران رژیم نیز یکی پس از دیگری به صحنه آمدند و از این نامگذاری حمایت کردند.


ورود آنها به صحنه و حمایت از حرف خامنه‌ای در شرایطی است که آنها بیش از هر کس دیگری به این واقعیت اشراف دارند که تحقق حرف و شعار او نه تنها در سال ۹۷ بلکه به فرض این که عمر نظام کفاف کند در سالهای بعدی نیز امکان‌پذیر نیست.

بنابراین بسیار واضح است که این نامگذاری نیز مانند نامگذاری سالهای قبل پوچ از کار درمی‌آید.

زیرا تا نهادهای فاسد، رانت‌خوار و قاچاقچی مثل سپاه پاسداران ضدخلقی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد چپاول و غارت مستضعفان و بیست‌وچند نهاد فاسد دیگر تحت نظارت بیت خامنه‌ای وجود دارند، که خود باعث نابودی تولید ملی، رشد وارادات، قاچاق کالا و سایر مفاسد اقتصادی هستند، چنین چیزی امکانپذیر نیست.

وانگهی رشد تولید ملی و تولید کالای ایرانی که با شعار و نامگذاری صورت نمی‌گیرد، زیرساخت‌های مشخصی می‌خواهد که در حال حاضر تمامی زیرساختهای اقتصادی نابود شده، اکثریت کارخانه‌جات و کارگاههای تولیدی تعطیل و کارگران نیز به شدت از وضعیت ناراضی هستند و...

با این وجود رسانه‌ها و مهره‌های هر دو باند نیز با اشاره به فساد نهادینه شده در اقتصاد از قبیل رانت‌خواری، قاچاق کالا، ورود بی‌رویه کالا و... زیرآب حرف و شعار خامنه‌ای را زده‌اند.

از جمله این که آخوند جوادی آملی یکی از مراجع حکومتی می‌گوید: «تا وقتی ثروت در ساختمانهای خالی محبوس است شاهد تولید نیستیم».

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس ارتجاع از باند خامنه ای نیز می‌گوید: «وقتی منافع مدیران در گرو واردات است حمایت از تولید ملی معنا ندارد».

محمدکاظم انبارلویی یکی دیگر از عوامل باند خامنه‌ای نیز زیرآب شعار ولی‌فقیه ارتجاع را می‌زند و باند مقابل را عامل تحقق رشد تولید ملی می‌داند: «همانها که آن روز بر طبل اقتصادی دولتی می‌کوبیدند، امروز با شکست این تز می‌گویند باید مسائل‌مان را با دنیا حل کنیم تا سرمایه خارجی بیاید، تا تولید رونق بگیرد.

برای پایان دادن به این تز انحرافی در سال ۱۳۷۵ قانونی به نام «قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی کشور» به‌منظور حمایت از تولید ملی به تصویب مجلس رسید و برای اجرا به دولت ابلاغ شد، اما به این قانون عمل نشد».(روزنامه رسالت ۱۴فروردین ۹۶)

کیهان خامنه‌ای باند روحانی و دولت او را مانع تحقق این خواست خامنه‌ای می‌داند و در این رابطه می‌نویسد: «اولین تصمیم دولت دوازدهم در جهت اجرای شعار سال جدید مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، نشان از رویکرد ‌اشتباه و تکراری دولت دارد».

  رسانه‌های وابسته به باند روحانی نیز با حمله به باند خامنه‌ای و نهادهای وابسته به آن به گونه‌یی دیگر زیرآب شعار علی خامنه‌ای را می‌زنند و آن را غیرقابل‌تحقق می‌دانند.

روزنامه حکومتی جهان صنعت یکی از عوامل رشد تولید ملی را سرمایه‌گذاری می‌داند و می‌نویسد: «سرمایه‌گذاری تدریجی و بازگشت سرمایه حداقل در میان‌مدت است و این مساله با منطق حاکم بر اقتصاد ایران در این سال‌ها - منطقی که مبتنی بوده است بر سودهای یک شبه - سازگار نیست؛ سودهایی که غالبا نتیجه ارتباط با تصمیم‌گیران و رانت اطلاعاتی هستند. وجود نوعی سرمایه‌داری مالی مبتنی بر رفیق‌سالاری و نهادینه شدن رویه‌های رانت‌جویی باعث شد که منابع مالی از بخش تولید به سمت سوداگری‌های غالبا غیرقانونی در بازار میل پیدا کند».

این روزنامه وابسته به باند روحانی در مطلب دیگری با عنوان «حمایت واقعی از تولید ملی چگونه؟» این شعار علی خامنه‌ای را غیرقابل‌تحقق می‌داند، زیرا معتقد است «در گذشته چنین تصمیم‌هایی گرفته شده اما نتیجه مطلوبی در پی نداشته است».

نویسنده مطلب در ادامه ضمن اشاره به فساد نهادینه شده در اقتصاد، رشد تولید ملی را مشروط به قطع سهم خواص یعنی «خودی‌های رانت‌خوار» و «برادران قاچاقچی» و «کاسبان تحریم» می‌داند و می‌گوید: «برای این کار باید رانتی که از محل واردات برای اشخاص اعم از آقازاده‌ها و... و نیز برای برخی نهادها وجود دارد و به فربه‌تر شدن کسانی که کاسبان تحریم خوانده می‌شدند می‌انجامد، قطع شود. در واقع تا وقتی برای برادران قاچاقچی، خودی‌های رانت‌خوار و کاسبان تحریم منافعی وجود دارد، ورود کالاهای خارجی قطع نمی‌شود و تولید ایرانی در متن قرار نمی‌گیرد...». (جهان صنعت ۱۴فروردین ۹۷)

روزنامه ایران ارگان دولت روحانی نیز زیرآب حرف و شعار خامنه‌ای را به‌گونه دیگرمی زند: «مفهوم حمایت از کالای ایرانی یک مفهوم صرفاً اقتصادی نیست بلکه مفهومی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی است و عوامل تأثیر‌گذار در این طرح هم تولید‌کننده، سرمایه‌گذار و مصرف‌کننده و نهادهای حاکمیتی هستند که هر یک شرح وظایفی دارند» که از نظر نویسنده مطلب این شرایط در حال حاضر با ۳دلیل مشخص مهیا نیست.

ملاحظه می‌شود که هنوز مرکب حرف‌های خامنه‌ای خشک نشده که رسانه‌های حکومتی به فریب و غیرواقعی بودن شعارهایش اذعان می‌کنند.

واقعیت هم این است که با چنین اقتصاد درهم‌شکسته و فسادهای گسترده حکومتی و بحرانهایی که گریبان اقتصاد رژیم را گرفته است، حرف‌ و شعار خامنه‌ای هیچ ارزشی ندارد و فقط به درد خودش و به درد رنگ کردن کودن‌ترین عناصر وابسته به نظامش می‌خورد.

 حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی منوط به داشتن زیرساخت‌های قوی و متکی به امنیت و بسیاری دیگر از پارامترهای اقتصادی است که درحال حاضر به اعتراف خود رسانه‌ها و مهره‌های رژیم آخوندی هیچ یک از این شرایط مهیا نیست.