۱۳۹۷ فروردین ۱۶, پنجشنبه

شبکهٴ حقوق بشر سوریه: از 214حمله شیمیایی رژیم اسد، 11مورد آن بعد از حمله به خان شیخون صورت گرفته است


حمله شیمیایی اسد به خان شیخون
در سالگرد حمله شیمیایی جنایتکارانهٴ دیکتاتوری اسد به خان شیخون، شبکهٴحقوق بشر سوریه اعلام کرد: رژیم اسد در مجموع 214 حمله شیمیایی را انجام داده که 11مورد آن بعد از حمله به خان شیخون صورت گرفته است.


 کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیقات ملل‌متحد نیز دربارة حمله خان شیخون، خاطرنشان کرد: «یک سال پیش...، در یکی از بدترین وقایعی که ما تاکنون مستند کردیم، نیروی هوایی (حکومت) سوریه، به خان شیخون در ادلب (گاز) سارین پرتاب کرد. (در این حمله) چندین تن کشته شدند که اکثر آنها زنان و کودکان بودند».

 همچنین هیومن رایتس واچ طی بیانیه‌یی در سالگرد حمله شیمیایی رژیم اسد، خواهان اعمال تحریم‌های شورای امنیت علیه عاملان این جنایت شد و گفت: یک سال بعد از (حمله به خان شیخون)، حملات با تسلیحات شیمیایی ادامه دارد... (رژیم سوریه) بدون این‌که بهایی برای آن بپردازد، از تسلیحات شیمیایی ممنوعهٴ بین‌المللی استفاده می‌کند...

در حمله جنایتکارانهٴ دیکتاتوری اسد به خان شیخون با تسلیحات شیمیایی، حدود 100تن از مردم شامل کودکان بی‌گناه کشته شدند. تصاویری که از این جنایت هولناک شیمیایی منتشر شد، به‌خصوص صحنه‌های جان‌باختن کودکان معصوم سوری، وجدان بشریت را جریحه‌دار کرد و با محکومیت گسترده و فراخوانهای بین‌المللی برای حسابرسی از رژیم اسد مواجه شد.