۱۳۹۶ آذر ۱۲, یکشنبه

مقاومت ایران كتاب قتل عام 67در ایران را منتشر كرد


تلویزیون العربیه(امارات) ۱۱/۹/۹۶ : « اپوزیسیون ایران در آمریكا كتابی را منتشر كرد كه قتل عام سال 1988 را یادآوری می كند كه در آن زمان رژیم ایران هزاران مخالف را اعدام كرد. اپوزیسیون ایران خواستار افشای واقعیت هایی شد كه هنوز در ایران ادامه دارد و اعدام ها زنان و افراد نابالغ و مخالفین را شامل می شود.

گزارش: اپوزیسیون ایران در خارج به حسابرسی از رژیم ایران در باره قتل عام سال 1367فرا خواند. در آن سال رژیم هزاران مخالف خود را در یك بسیج بی سابقه اعدام كرد.
آدم ارلی سفیرسابق آمریكا : همانطوریكه در كتاب آمده است تعداد زیادی از مرتكبین این جنایت در حال حاضر در سمت های بالایی در دولت فعلی ایران قرار دارند.
ادامه گزارش: آنها از قوانین آمریكا خواستند كه مسئولین و مجریان این اعدام ها را بر اساس قانونی كه شبیه قانون مگنسكی مربوط به روسیه است مورد حسابرسی قرار بدهد. طرف های دیگر فاش كردند كه در صددند كه یك كمیته تحقیقاتی در باره وقایع ایران مثل كمیته تحقیقاتی آرژانتین كه جنایت های نظامی را فاش كرد را تشكیل بدهند
كین بلاكویل سفیر سابق آمریكا: من از دولت آمریكا خواستم كه گروهی مشابه را تشكیل بدهد كه برای تحقیق به ایران برود.
ادامه گزارش: طی این كنفرانس در واشنگتن طرفداران اپوزیسیون ایران طرح های گسترده تری برای مقابله با رفتارهای ایران و از جمله اعمال مجازات بر اساس قانون و یا بر اساس تصمیم گیری وزارت خزانه داری آمریكا شدند واینكه به ایران هیچ پرداختی نشود و همچنین خواستار یك بسیج روشنگری برای افشای رژیم شدند
یكی از شركت كنندگان در این كنفرانس دولت سابق آمریكا را بشدت مورد انتقاد قرار داد زیرا كه گزارشش حول حقوق بشر در ایران به نقض های حقوق بشر اشاره ای نكرده است
مارك گینزبرگ سفیر سابق: اگر در ایران سفیر بودم و از من خواسته می شد كه گزارش بدهم به وزارت خارجه اجازه نمی دادم كه گزارشی مثل گزارش دولت آوباما بدهد.
ادامه گزارش: بخصوص كه دولت فعلی ایران در همه زمینه ها بخصوص در اجرای حكم اعدام حقوق بشر را نقض می كند
خواهر سونا صمصامی : از زمانیكه روحانی در سال 2013 رئیس جمهور شده است بیش از 3000 نفراعدام شده اند وعدد درست 3111می باشد. ادامه گزارش: این صحبت ها دو ماه بعد از اعلام سیاست جدید دولت ترامپ حول ایران مطرح می شود. مخالفین و طرفدارانشان می خواهند كه نقض حقوق بشر نیز به آن اضافه شود.».