۱۳۹۴ آذر ۱۳, جمعه

واشینگتن پست: رژیم ایران قصدی برای گفتن حقیقت ماهیت برنامه اتمی خود ندارد


 
واشینگتن‌تایمز کنفرانس مطبوعاتی افشاگرانه در دفتر نمایندگی شورای مقاومت ایران در واشینگتن را به طور زنده در پایگاه اینترنتی پخش کرد.
روزنامه واشینگتن نیز به قلم گای تایلور، با عنوان «مخالفان میگویند رژیم ایران «کمیته سری» برای فریب بازرسان اتمی تشکیل داده است»،
افشاگری مقاومت ایران را منعکس کر و از جمله نوشت: شورای ملی مقاومت ایران میگوید که این کمیته سری از مقامات ارشد سپاه پاسداران و لجستیک نیروهای مسلح وزارت دفاع تشکیل شده است که «مشغول پنهانکاری» در رابطه با ابعاد احتمالی نظامی برنامه فعال هسته ای رژیم ایران هستند.
واشینگتن‌تایمز خاطرنشان کرد: قابل ملاحظه ترین نمونه در اوائل دهه ۲۰۰۰ میلادی رخ داد که افشاگریهای شورای ملی مقاومت از وجود مرکز غنی سازی اورانیوم نطنز و تاسیسات آب سنگین پلوتونیوم اراک پرده برداشتند – دو سایتی که متعاقبا در کانون تحقیقات و عدم اعتماد نسبت به فعالیت های هسته‌ای رژیم تهران قرار گرفتند.
این روزنامه افزود: در میان مهمترین موضوعات مربوط به ابعاد محتمل نظامی چاشنی های انفجاری معروف به ای.بی.دبلیو است که بنا به گفته شورای ملی مقاومت ایران، رژیم تهران مدارک مربوطه و مکاتبات بین وزارت نفت و وزارت دفاع را جعل کرد تا ثابت نماید که این چاشنی های انفجاری در صنعت نفت تولید و بکار برده شده اند. اما شورای ملی مقاومت ایران میگوید که شرکت ملی حفاری ایران محض نمونه حتی یکی از چاشنی های انفجاری را هم که توسط وزارت دفاع تولید شده بود را دریافت نکرده که معنای آن این است که دعاوی رژیم تماما دروغ است.
واشینگتن تایمز - ۱۱ آذر ۹۴
واشینگتن پست طی گزارشی از انتشار یافته‌های آژانس دربارة برنامة اتمی (ریم)‌ایران، گفت: شورای ملی مقاومت ایران که بیش از 10 سال پیش برخی از اطلاعات اولیة برنامة اتمی (رژیم) ایران را افشا کرده است گفت، این گزارش «به‌روشنی تأیید می‌کند که (رژیم) ایران، تمامی اطلاعاتی را که آژانس به‌دنبال آن بوده، در دسترس قرار نداده است». شورای (ملی مقاومت) ایران گفت، با توجه به این‌که (رژیم) ایران می‌گوید، هرگز در پی تسلیحات اتمی نبوده است، این گزارش «روشن می‌کند که رژیم ایران قصدی برای گفتن حقیقت ماهیت برنامة خود را ندارد».
واشینگتن پست - ۱۱ آذر ۹۴
آسوشیتدپرس نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معتقد است رژیم ایران در گذشته بر روی تسلیحات اتمی کار کرده است... بیشتر کارهای ”هماهنگ شده” در توسعه چنین تسلیحاتی، قبل از سال 2003 صورت گرفتند و میزانی از این فعالیتها تا سال 2009 ادامه یافتند.
به گزارش خبرگزاری رویتر، آژانس اعلام کرد، رژیم ایران تلاش هماهنگ شده یی در جهت ساخت بمب اتمی تا پایان سال 2003 انجام داده است.
رویتر افزود: رژیم ایران ساختار مناسب برای کار در ارتباط با یک برنامه تسلیحات اتمی را قبل از پایان سال 2003 در اختیار داشته و طیفی از فعالیتهای در ارتباط با توسعه چاشنی انفجار اتمی در ایران قبل از پایان سال 2003 در یک فعالیت هماهنگ شده صورت گرفته است.
روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه درگزارش بسیار مهمی اعلام کرد رژیم ایران به شیوه ای ” هماهنگ شده” بر روی دانش حرفه ای تسلیحات اتمی تا پایان سال 2003 کارکرده و برخی از این فعالیتها فراتر از آن ادامه داشته است. به نوشته وال استریت ژورنال این گزارش می تواند به نگرانیها میان منتقدان توافق اتمی بارژیم ایران بیفزاید. آژانس می‌گوید اسنادی که جمع‌آوری کرده است با توضیحات رژیم ایران درمورد کاری که در سایت نظامی پارچین انجام داده مغایرت دارد.