۱۴۰۲ خرداد ۱۰, چهارشنبه

گزارش فاکس نیوز از تسخیر و از دسترس خارج کردن کل شبکه داخلی نهاد ریاست‌جمهوری رژیم


  تصویری از تسخیر تسخیر و از دسترس خارج کردن کل شبکه داخلی نهاد ریاست‌     جمهوری رژیم توسط قیام تا سرنگونی - عکس از فاکس نیوز

فاکس نیوز روز ۹خرداد در گزارشی از تسخیر و از دسترس خارج کردن کل شبکه داخلی نهاد ریاست‌جمهوری رژیم نوشت: گروه مخالف ایرانی به نام "قیام تا سرنگونی" ادعا کرده است که با نفوذ به سرورها و وب سایت‌های دفتر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم، اطلاعات حساسی درباره افزایش منطقه امنیتی در اطراف تأسیسات زیرزمینی هسته‌یی فردو در شمال شرقی قم را منتشر کرده است.

گروه قیام تا سرنگونی ادعا کرده است که بخشی از اسنادی که توسط رئیس امنیت تأسیسات غنی‌سازی سوخت فردو ایران به دست آمده است، حاکی از این است که حدود ۱۴۹هکتار از اراضی ملی استان قم به‌دلیل افزایش تهدیدات توسط عوامل خارجی، برای فردو ضروری است.

فاکس نیوز دیجیتال تعدادی از اسناد منتشر شده توسط گروه "قیام تا سرنگونی" را درباره برنامه غیرقانونی اتمی جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار داده است.

به گفته کارشناسان ایران، تهران به‌سرعت در جهت تولید سلاحهای هسته‌یی، از جمله تولید اورانیوم با درجه نزدیک به تسلیحات، پیش می‌رود که می‌تواند برای بمب اتمی استفاده شود.

نامه‌ای که در نوامبر ۲۰۲۱ برای رئیس اداره کل اقتصاد و دارایی استان قم ارسال شده است، تدابیر امنیتی جدید مربوط به فردو را توضیح می‌دهد.

در این نامه آمده است: «با توجه به افزایش تهدیدات عوامل خارجی علیه سازمان هسته‌یی ایران به‌ویژه تأسیسات غنی‌سازی هسته‌یی، به‌منظور افزایش ضریب حفاظتی در پاسخ‌گویی به دستورات مقامات امنیتی پس از بازدید از این مجموعه، (…) اصلاح حلقه‌های حفاظتی سایت شهید علی محمدی بر اساس دستورالعملها و استانداردهای حفاظت فیزیکی توسط اداره حفاظت و امنیت سازمان هسته‌یی ایران برنامه‌ریزی شد.

مشخص نیست که در این نامه به چه کسانی به‌عنوان «عوامل خارجی» اشاره شده است... . .

قیام تا سرنگونی در ادامه، اعلام کرده است که ۱۲۰سرور داخلی سازمان ریاست جمهوری، از جمله بانکهای اطلاعاتی مرکزی دفتر اجرایی ریاست جمهوری نیز در اختیار خود قرار دارد. آنها همچنین ادعا کرده‌اند که به بیش از ۱۳۰۰کامپیوتر شبکه داخلی نهاد ریاست جمهوری دسترسی پیدا کرده‌اند.

دیجیتال فاکس نیوز سوالات مطبوعاتی را به نمایندگی ایران در سازمان ملل و وزارت خارجه آن کشور ارسال کرده است، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

به طور موازی، کانال فارسی به نام "قیام سرنگونی"، در وب‌سایت‌های مرتبط با دفتر رئیس جمهور عکس‌هایی از علی خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران و ابراهیم رئیسی با ضربدرهای قرمز منتشر کرده است. همچنین این عکس‌ها به گیرندگان ایمیلی که بخشی از دفتر رئیس جمهور هستند نیز ارسال شده است.

علاوه بر این، شعارهای "مرگ بر خامنه‌ای" و "درود بر رجوی" نیز در وب‌سایت‌های مرتبط با رئیس جمهور در ایمیل‌ها ظاهر شده است. مریم رجوی، رئیس گروه اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) را رهبری می‌کند. در عکس‌های منتشر شده، تصاویر مریم و مسعود رجوی در وب‌سایت‌های فارسی، عربی و انگلیسی دفتر رئیس جمهور قابل مشاهده است.

علیرضا جعفرزاده، معاون دفتر شورای ملی مقاومت در واشنگتن، به فاکس نیوز دیجیتال گفت که قیام تا سرنگونی بخشی از NCRI نیست، بلکه طرفدار"هدف شورای ملی مقاومت مبنی بر"سرنگونی رژیم" است.

جعفرزاده گفت: NCRI برای اولین بار در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس در سال۲۰۰۵ وجود تأسیسات غنی‌سازی زیرزمینی فردو را در نزدیکی قم فاش کرد که پس از افشای قبلی ما در مورد سایت نطنز در سال۲۰۰۲ صورت گرفته بود. این افشاگریها تعیین‌کننده هستند، زیرا بر استراتژی دوگانه رژیم تأکید می‌کنند: گسترش سریع فردو و عملیات غنی‌سازی سریع همراه با مذاکرات طولانی و انحرافی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی. این رویکرد به‌وضوح برای گمراه کردن آژانس و جلوگیری از ارجاع پرونده هسته‌یی آنها به شورای امنیت سازمان ملل طراحی شده است.

قرار است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوم ژوئن برای بررسی برنامه هسته‌یی ایران تشکیل جلسه دهد... . .

جعفرزاده گفت: «پاسخ مناسب» به «فریب، انکار و دوگانگی جمهوری اسلامی، فعال کردن قطعنامه‌های شورای امنیت، اعمال تحریم‌های همه‌جانبه، بازرسیهای بدون محدودیت و توقف کلیه فعالیت‌های غنی‌سازی است. رها کردن مماشات به نفع قاطعیت، نتایج مؤثری به همراه خواهد داشت»...