۱۴۰۱ آبان ۱۳, جمعه

معاون ایرانی مرکز اسلامی هامبورگ به‌دستور دادگاه خاک آلمان را ترک کرد

 

سلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ، که پیشتر دستور اخراج او از آلمان صادر شده بود، روز چهارشنبه این کشور را ترک کرد.


اداره فدرال حفاظت ازقانون اساسی آلمان میگوید مرکزاسلامی هامبورگ بازوی اجرایی جمهوری اسلامی در اروپا است و از سازمان‌های افراطی و تروریستی شیعه حمایت می‌کند.

موسوی‌فر تا آخرین لحظه در برابر دستور دادگاه برای ترک آلمان مقاومت کرد. او دو بار در دادگاه شکست خورد و حتی مستندات ارائه شده به دادگاه مبنی بر شرایط تحصیلی فرزندانش در آلمان هم نتوانست از اخراج او جلوگیری کند. وکیل او در تلاش بود که مهلت خروج از کشور را تا ۲۶ ژانویه سال آینده میلادی ( حدود سه ماه دیگر) به بهانه تحصیل فرزندانش به تعویق بیندازد که دادگاه نپذیرفت.

                        مرکز اسلامی هامبورگ.

امید نوری‌پور، رئیس حزب سبز‌ها در پارلمان آلمان، پیشتر خواستار تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ شده است.

نوری‌پور ماه گذشته به کانال تلویزیونی ولت آلمان گفت مرکز اسلامی هامبورگ یک مرکز جاسوسی برای جمهوری اسلامی است و باعث آزار و خشونت برای بسیاری از ایرانیان شده است. رهبر حزب سبز‌ها افزود زمان پایان دادن به فعالیت این مرکز فرا رسیده است.

نوری‌پور از مسجد هامبورگ به عنوان پایگاه نیروی انتظامی در اروپا نام برد. دفتر حمایت از قانون اساسی هامبورگ، پیشتر این مرکز اسلامی را یک مرکز افراط‌گرا معرفی کرده بود.