۱۴۰۱ آذر ۶, یکشنبه

کنفرانس با نمایندگان مجلس فدرال بلژیک - قیام ایران برای یک جمهوری دموکراتیک

 

کنفرانس با نمایندگان مجلس فدرال بلژیک
به ریاست خانم الس وان‌هوف رئیس کمیسیون خارجی
سخنرانی خانم مریم رجوی
حمایت از قیام سراسری مردم ایران
«ایران: قیام برای یک جمهوری دمکراتیک»

خانم مریم رجوی:
در سومین ماه قیام

به‌رغم سرکوب وحشیانه اعتراضات متوقف نشده است

کانون‌های‌شورشی نقش مهمی در استمرار قیام ایفا کردند

مردم ایران علیه هر نوع دیکتاتوری قیام کرده‌اند

در خیابان‌ها فریاد می‌زنند «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر»

یعنی نفی استبداد دینی و استبداد سلطنتی

مردم ایران انتظار دارند جامعه بین‌المللی و به‌ویژه کشورهای اروپایی

حق مردم برای دفاع از خود و سرنگونی این رژیم را به‌رسمیت بشناسند

وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهید

و مزدورانش را از کشورهایتان اخراج کنید

کشورهای دمکراتیک می‌توانند با بستن سفارتهای رژیم

با خاتمه مذاکرات و با اعمال تحریم‌های همه‌جانبه در کنار مردم ایران قرار گیرند

خانم الس وان‌هوف رئیس کمیسیون خارجی

خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران شد

و از آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت

و طرح ۱۰ماده‌یی خانم رجوی اعلام حمایت کرد
صبح روز چهارشنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۱، اجلاسی تحت عنوان «قیام ایران برای یک جمهوری دمکراتیک» به‌ریاست خانم الس ون‌هوف، رئیس کمیسیون خارجی پارلمان فدرال بلژیک در محل این پارلمان در بروکسل برگزار شد.

در این اجلاس خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در مورد تحولات قیام ایران و انتظارات مردم ایران از جامعهٔ بین‌المللی به‌صورت آنلاین سخنرانی کرد.

اجلاس با سخنان خانم الس ون‌هوف شروع شد. وی خطاب به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت اظهار داشت: موضوع ایران یک نگرانی اصلی ماست. من و همکارانم از احزاب مختلف بیانیه‌یی در حمایت از قیام امضا کرده‌ایم که تا همین لحظه بیش از ۱۲۰منتخب مردم از جمله شماری از رهبران احزاب از آن حمایت کرده‌اند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در سخنان خود در این اجلاس، به سرکوب وحشیانهٔ قیام توسط رژیم آخوندی اشاره کرد و گفت: مردم ایران و به‌ویژه زنان خواهان سرنگونی رژیم آخوندها هستند، این لازمه تحقق سایر خواستهای مشروع مردم ایران است. ما می‌گوییم نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری و نه به حکومت اجباری.

مارک ژان گیسلس عضو هیأت‌رئیسه پارلمان بروکسل گفت: «مایلم به میلیونها ایرانی بگویم که ما همه ایرانی هستیم. ما میلیونها تن در حمایت از مبارزه شما و قیام شما هستیم».

کاتلین دوپورتر نماینده مجلس فدرال اظهار داشت: «قیام مردم ایران ستودنی است و نقش زنان علیه بنیادگرایی اسلامی بسیار قابل توجه است. هزاران زن قبل از این در ایران به‌خاطر اعتقاداتشان اعدام شده‌اند. بی‌جهت نیست که مبارزه در ایران امروزه توسط زنان، توسط شما، رهبری می‌شود. کشورهای اروپا باید از این رژیم فاصله بگیرند. رئیس پارلمان اروپا این هفته رابطه با رژیم را قطع کرد. این باید توسط سایرین سرمشق قرار بگیرد. سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار گیرد. ما از شما در مبارزه‌تان حمایت می‌کنیم».

فرانسواز شپمان، نماینده پارلمان بروکسل و پارلمان فدراسیون والونی گفت: «باید نشان دهیم علیه رژیم ضددمکراتیک و حامی مقاومت مردم علیه رژیم هستیم. شجاعت زنان و جوانان را می‌ستاییم و از مبارزه شما حمایت می‌کنیم».

سناتور گایتان ون گویدسن‌هون رئیس فراکسیون لیبرال فرانسوی زبان سنای بلژیک گفت: بیش از هر زمان دیگر، بلژیک باید امروزه در کنار مردم ایران و قیام آنها برای آزادی قرار گیرد. شما تحسین ما و حمایت ما را دارید.

سخنران بعدی خانم کارین براورز رئیس فراکسیون دمکرات‌مسیحی فلامان در سنای بلژیک، گفت: «ما با بیانیه‌هایمان در پارلمان فلامان و در سنا از این قیام حمایت کرده‌ایم».

در پایان این اجلاس خانم ون‌هوف ضمن تشکر از شرکت رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفت: آقای گیسلس سه «نه» شما، «نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری و نه به حکومت اجباری» را تکرار کرد. ما در آنها شریکیم و سه «آری» شما را هم به‌آن اضافه می‌کنیم: آری به جدایی دین و دولت، آری به تساوی زن و مرد و آری به جمهوری دمکراتیک.
وی افزود: اتحادیه اروپا حمایت ما را هم در تحریم‌هایش علیه رژیم آخوندها دارد.