۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۰, جمعه

«کفگیر اقتصاد ما به ته دیگ خورده است»

                              نابودی اقتصاد ایران

سال ۱۳۹۹ برای رژیم آخوندی از هر لحاظ و به‌ویژه در موضوع اقتصاد، یک کابوس وحشتناک بود که هم‌چنان ادامه دارد. کابوسی که ریشه در عملکرد ۴۲ساله نظام آخوندی داشته و هم‌چنان نیز ادامه دارد.

مسکن رویایی دست‌نیافتنی!

                                   بحران مسکن

آخوند روحانی در سخنرانی‌هایش مدعی است که اقتصاد ایران در دوران او رشد کرده و الآن ایران تحت حاکمیت آخوندها از اقتصاد بسیاری از کشورها جلوتر است و مدعی است که در پاندمی کرونا تنها اقتصادی که رشد کرده اقتصاد ایران است،

جام‌زهر؛ تعریض و تشجیع؟

 

                                جام زهر اتمی

به‌رغم طاقچه‌ بالا گذاشتنهای دجالگرانهٔ خامنه‌ای برای عجله نداشتن در مورد بازگشت آمریکا به برجام و ادعای لغو همهٔ تحریم‌ها با شرط راستی‌آزمایی، نظام ولایت فقیه به‌شدت به نتایج مذاکرات وین وابسته است. یک روزنامهٔ حکومتی شرایطی را که منجر به نوشیدن جام‌زهر آتش‌بس از سوی خمینی شد با وضعیت کنونی رژیم این همانی کرده و نوشته است:

ایران ۱۴۰۰ در آینهٔ روز جهانی کارگر


          روز جهانی کارگر            آرزوهای کارگران

آیا روزجهانی کارگربرای کارگران ایران،روزبزرگداشت شأن ومنزلت کارگران است؟

گرامی باد ۱۱اردیبهشت روز جهانی کارگر – عباس داوری




تأمین امنیت شغلی کارگران با قراردادهای دائمی و لغو کلیه قراردادهای موقت در هرشرایطی حداقل دستمزد باید بیشتر از خط فقر باشد باید کلیه کارگران و خانواده آنها بیمه شوند


سمت و سوی لرزه‌های پی‌در‌پی

 

                                 سخن روز

تشتت و بحران در نظام ولایت فقیه اوج بی‌سابقه‌ای گرفته و هر روز در حال اوج‌گیری بیشتر است. خامنه‌ای، ۴ماه پیش این روزهای نظام را پیش‌بینی کرده و به‌باندهای متخاصم و گرگ‌های هار نظام هشدار داده بود: «نباید هم‌صدایی را از بین» ببرید چرا که نظام «تکه‌تکه» خواهد شد (۲۶ آذر۹۹).

ند پرایس: در رابطه با گفتگوهای وین ما در لبهٔ یک راهگشایی قرار نداریم و راهی طولانی در پیش رو داریم

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۹اردیبهشت در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره گفتگوهای برجام در وین در پاسخ به خبرنگاران در مورد توافق در دسترس گفت: منصفانه است که بگوییم ما در لبه یک راهگشایی قرار نداریم و راهی طولانی در پیش رو داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: در مورد آنچه در وین می‌گذرد ما در دور سوم مذاکرات چند جانبه هستیم و راهی برای این است که ما توانسته‌ایم به‌طور غیرمستقیم با هیات رژیم ایران مجدداً وارد تعاملی سازنده و کاری شویم اما هنوز راهی طولانی باقیست...

ند پرایس گفت: منصفانه است که بگوییم میزانی پیشرفت حاصل شده است و ما فهم بهتری داریم که چه کاری ممکن است بکنیم تا رژیم ایران به متابعت از برجام برگردد و ارزیابی ما این است که رژیم ایران نیز درک بهتری یافته‌اند که چه کاری لازم است انجام دهند تا متابعت خودشان را از برجام نشان دهند، اما این فرضی است و به‌صورت یک اگر است و چالشهای بزرگ باقی می‌مانند. بنابراین منصفانه است که بگوییم ما در لبه یک راهگشایی قرار نداریم و راهی طولانی در پیش رو داریم.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: تمرکز سنگینی روی این بوده که آمریکا چه باید بکند تا رژیم ایران متابعت خود از برجام را از سر گیرد. من فکر می‌کنم چیزی که اغلب در این گفتگوها حذف شده و گم است طرف دیگر این معادله است و این کارهایی است که رژیم ایران باید برای متابعت از برجام انجام بدهد.

رژیم ایران حالا ۱۰برابر بیشتر از آنچه در برجام مجاز بوده غنی‌سازی کرده است. حالا رژیم ایران آبشارهای سانتریفوژ را راه‌اندازی کرده که مطابق برجام ممنوع بوده است و علاوه بر این زمان گریز اتمی که حدود یک‌سال بود حالا چندماه بیشتر نیست. این بحرانی است که از دولت قبلی به ما به ارث رسیده.

بنابراین بازگشت رژیم ایران به برجام ایجاب می‌کند که ایران به‌طور قابل توجهی برنامه اتمی خود را عقب براند و یکبار دیگر هر مسیر ممکن به رسیدن به سلاح اتمی را بلوکه کند و اینکاری است که برجام می‌کرد، یعنی با روشهای قابل راستی‌آزمایی و دائم محدویتهایی برقرار کرده بود به‌طور دائم نمی‌گذاشت رژیم ایران به سلاح اتمی برسد...



تظاهرات یاران شورشگر در لاهه و کلن؛ تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در خاوران، جنایت بزرگ علیه بشریت


تظاهرات یاران شورشگرتخریب مزارشهیدان قتل‌عام درخاوران

اعتراف روحانی به نقش شورای عالی امنیت باحضورسران قوا در تروریسم، جنایت و جنگ افروزی

روحانی:عملیات تهاجمی یک جایی باید انجام دهیم در شورای عالی امنیت تصویب و به تایید خامنه ای میرسد. همه مسایل مهم منطقه، عراق، سوریه، افغانستان، یمن، لبنان، در شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری شد

تحریم سراسری انتخابات قلابی توسط کانون‌های شورشی

تحریم سراسری انتخابات قلابی

نه بزرگ دیگر از خلق اسیر به دیکتاتوری ولایت فقیه

خبرهای تکمیلی از تهاجم وحشیانه و به رگبار بستن مردم روستای دره تنگ الشتر


بدنبال سفر رئیس قضائیه جلادان آخوند دژخیم رئیسی به لرستان و دستور او در شدت عمل علیه مردم، روز چهارشنبه نیروهای سرکوبگر یگان ویژه به مردم روستای دره تنگ کهمان برای تخریب منابع طبیعی و ساخت و سازهای آنها و قطع درختان گردو که منبع درآمد مردم است، حمله کردند

ماجرای دیدار شمخانی با رئيس سازمان سیا چیست؟

 دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بارئيس سازمان سیای آمریکا؟حتی کنارهم    گذاشتن این کلمات هم تا چندی پیش دشوار و شاید هم خنده‌دار به نظر می‌آمد اما حالا گزارشهای غیررسمی ازدیدارعلی شمخانی و ویلیام برنز حکایت دارد.

SAP هشت میلیون دلار برای نقض تحریم‌های ایران پرداخت می‌کند

شرکت نرم‌افزاریSAPآلمان بدلیل نقض تحریمهای ایران جریمه‌ هشت میلیون دلاری  به آمریکا پرداخت می‌کند. این شرکت داوطلبانه از تجارت غیرقانونی با ایران به آمریکا خبر داد تا با مجازات شدیدتری روبرو نشود.

پس‌لرزه‌های افشای فایل صوتی ظریف؛ شکایت از روحانی و ممنوع‌الخروج شدن ۲۰ نفر

 واکنش‌ها به افشای فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف در حالی روز پنجشنبه با برکناری حسام‌الدین آشنا ازمرکز بررسی‌ های استراتژیک ریاست‌جمهوری وارد مرحله تازه‌ای شده. برخی نمایندگان مجلس شکایتی قضایی از حسن روحانی و دیگر مقام‌های دولت طرح کرده‌اند و قوه قضاییه هم ۲۰ نفر را ممنوع‌الخروج کرده است.

بیانیه جمعی از «مادران ایران»: در هیچ انتخاباتی شرکت نمی‌کنیم


تعدادی از فعالان زن در داخل و خارج از ایران در بیانیه‌ای با عنوان «مادران ایران» اعلام کرده‌اند که با توجه به «وضعیت فاجعه‌بار کنونی» ‌در کشور در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

نامه آرش صادقی به گزارشگر ويژه حقوق بشر درباره پرونده‌سازی و فشار به خانواده زندانیان سیاسی


آرش صادقی، زندانی سیاسی، در نامه‌ای به جاوید رحمان، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل، مواردی ازفشارنهادهای امنیتی به خانواده زندانیان سیاسی ازجمله پرونده‌ سازی، آزار کودکان و توقیف حقوق و اموال را برشمرد.

آمریکا مشغول بررسی لغو گسترده تحریم‌های ایران است؛ دیدار مقامات آمریکا و روسیه در وین


خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از منابع سابق و فعلی دولت ایالات متحده اعلام کرد آمریکا در حال بررسی لغو گسترده تحریم‌های ایران به منظور احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، موسوم به برجام، است.

دیدار وزیر خارجه و سایر مقامات آمریکا با مقامات اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در واشنگتن؛ ابراز نگرانی طرف اسرائیلی

 یوسی کوهن راست رئیس سازمانجاسوسی  اسرائیل و آنتونی  بلینکن وزیرخارجه آمریکاهیات اعزامی ازاسرائیل روز پنج شنبه نیز دیدارهایی با مقام‌های ارشد ایالات متحده برای ابراز نگرانی اورشلیم از توافق احتمالی آمریکا با ایران داشت.

پمپئو: رهبران القاعده در ایران هستند؛ فشار حداکثری باید ادامه یابد پمپئو: ظریف یک تروریست است در لباسی زیبا که انگلیسی صحبت می‌کند


مایک پمپئو وزیرامورخارجه سابق آمریکا، روز پنجشنبه، درمصاحبه‌ای با «العربیه»، برضرورت ادامه سیاست فشار حداکثری علیه تهران تأکید کرد، وگفت دو جناح موسوم به تندروها و اعتدال‌گرایان در رژیم ایران وجود خارجی ندارند.

مرگ ده‌ها نفر در اثر فشار جمعیت در یک مراسم مذهبی در شمال اسرائیل


در یک مراسم مذهبی در شمال اسرائیل، در بامداد جمعه 30 آوریل 2021، بر اثر فشار جمعیت دهها نفر جان‌باخته و دست‌کم 150 نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

19 سناتور آمریکایی خواستار«عزل فوری جان کری» شدند

«تحرکات دیپلماتیک کری متحدان آمریکا را در معرض خطر قرار داده است»

 در ادامه پس لرزه‌های انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، که اختلافات وواکنش‌هایی را درداخل و خارج از ایران در پی داشته،

واکنش روسیه به فایل صوتی ظریف: منافع خود را با اظهارات نسنجیده معامله نمی‌کنیم


 یک هفته پس از افشای فایل صوتی محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موضع رسمی تهران را ملاک سنجش قرار می‌دهد.

ند پرایس: مذاکرات هسته‌ای با تهران همچنان با چالش‌هایی روبه‌روست

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، در واکنش به اظهارات مقامات ایرانی که برداشتن کامل تحریم‌ها را پیش‌شرط بازگشت به توافق هسته‌ای سال 2015 اعلام کرده بودند، گفت که تهران پیش از رفع تحریم‌ها باید به تعهدات هسته‌ای خود پایبند شود.

۱۴۰۰ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

دادگاه یک دژخیم و مأموریت یک مزدور نفوذی برای مصادره جنبش دادخواهی به سود جلادان علیه جایگزین دموکراتیک(شماره۳)

فصل دوم

هتاکی مصداقی علیه گروهها و مخالفان

کنفرانس در کنگره آمریکا همزمان با حمایت اکثریت کنگره آمریکا از قطعنامه ۱۱۸

کنفرانس آنلاین مطبوعاتی ۴ نماینده دمکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا

درباره قطعنامه اکثریت کنگره آمریکا

اعتراف روحانی به نقش شورای عالی امنیت باحضورسران قوا در تروریسم، جنایت و جنگ افروزی


روحانی:عملیات تهاجمی یک جایی باید انجام دهیم در شورای عالی امنیت تصویب وبه تایید خامنه ای میرسد

به‌آتش کشیدن پایگاه بسیج سرکوبگر و تصاویر منحوس خمینی توسط کانون‌های شورشی

به‌آتش کشیدن پایگاه بسیج سرکوبگروتصاویرمنحوس خمینی و خامنه‌ای و قاسم سلیمانی در شهرهای میهن توسط کانون‌های شورشی

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱ شهر از ۲۷۰ هزار و ۷۰۰ نفر بیشتر است

وضعیت بحرانی در تهران:۸۳۲۰ بیماربستری در۱۰۵بیمارستان و۲۰۱۰نفر درICU 

بایدن: برنامه هسته‌ای ایران تهدید جدی علیه امنیت جهان است


رئیس جمهور آمریکا در اولین نطق خود در کنگره اعلام کرد که واشنگتن از طریق دیپلماسی و بازدارندگی شدید، به تهدیدات ایران و کره شمالی برخورد خواهد کرد. او افزود که آمریکا به حضور قاطع در آب‌های هند و اقیانوسیه ادامه می‌دهد.

هشت هزار میلیارد در بودجه دولت به نفع کدام نهادها دستکاری شد؟

 دستکاری دربودجه دولت به یک رسوایی” تبدیل شد. جدول‌های این بودجه از جمله به نفع بسیج، سپاه، مجلس، حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی تغییر کرده است. برخی ازکارشناسان اقتصادی نگران اثرات تورمی شدید این بودجه هستند.

۱۴۰۰ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

پیام قطعنامهٔ دوحزبی اکثریت کنگرهٔ آمریکا

                                     سخن روز

روزسه‌شنبه ۲۷آوریل(۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) درکنفرانسی که توسط شماری از نمایندگان ارشد کنگره از هر دو حزب اصلی آمریکا به‌طور مجازی برگزار شد، قطعنامهٔ اکثریت کنگره باامضای ۲۲۵نماینده ازهردوحزب دموکرات وجمهوریخواه بآگاهی عموم رسید.

خاوران سند جنایت خمینی جلاد - قتل‌عام۶۷ را نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم

           فعالیت کانون‌های شورشی در شهرهای میهن

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱ شهر از ۲۶۹ هزار و ۳۰۰ نفر بیشتر است

دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی:۱۳۴۸بیمار کرونایی بستری هستند که۲۵۱نفرآنها در ICU و۶۹ نفربا ونتیلاتورتنفس میکنند. در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۸ بیمار جان باختند

اسماعیل محدث: بلّا چاو، آواز برنجکاران و آواز مبارزان

 تاریخ نوشتن و ساختن موزیک ترانهٔ‌ فلکلوریک (بلّا چاو زیبا بدرود!) مشخص نیست. برخی از مورخین ترانه درایتالیا آهنگ و شعر آن را زیر تأثیر ترانه هائی که زنان برنجکارِشمال ایتالیا به هنگام کار می خواندند، قلمداد میکنند. برخی دیگرمورخین آن را به ترانه های فلکلوریک قرن شانزدهم فرانسه و برخی هم آن را به سرودهای یهودیان اَشکنازی مربوط می دانند. 


برنامه ۱۸ میلیارد دلاری پنتاگون برای مقابله با موشک‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی

خبرگزاری بلومبرگ روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت گزارش داد که پنتاگون برنامه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری برای توسعه تجهیزات رهگیری جهت مقابله باموشکهای احتمالی هسته‌ای ایران و کره شمالی در آینده را در دستور کار دارد.

ماله کشی ماله کش اعظم بر فایل صوتی خود از ترس باند خامنه ای

 پاسخ ظریف به بازتاب‌های انتشار فایل صوتی سخنانش: مماشات و خودسانسوری را خیانت می‌دانم

محمدجواد ظریف، در پاسخ بازتاب‌های انتشار فایل صوتی سخنانش، با تاکید براینکه در بیان نظر کارشناسی، عافیت طلبی، مماشات و خودسانسوری را خیانت می‌دانم، 

رئیس اتاق تهران اعلام کرد: شتاب خروج سرمایه از کشور

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:رشد سرمایه‌گذاری طی سالهای اخیرنسبت به استهلاک منفی شده و در عمل خروج سرمایه شتاب گرفته است که تنها راه مقابله با این وضعیت کاهش دخالت دولت در اقتصاد است.

جولان کرونا در هند؛ ۳ هزار مرگ در یک روز، ۲ میلیون ابتلا در یک هفته

 

شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در هند روز چهارشنبه از مرز ۲۰۰ هزار تن گذشت و مطابق آمارهای رسمی، مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس برای نخستین بار ظرف ۲۴ ساعت رکورد بالای ۳۰۰۰ نفر را ثبت کرد.

کاهش ۸۰ درصدی قدرت خرید مردم


در یک ماه سال قیمت تمامی اقلام اعم از خوراکی و غیرخوراکی افزایش چشمگیری داشت که در این میان قشرکارگران در این گرانی ها قدرت خردیشان کاهش بافت.

اعطای «نشان درجه یک فتح» به فرمانده نیروی زمینی ارتش پس از سخنانش درباره سرکوب معترضان

 دو ماه پس از سخنان کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، درباره نقش این نهاد در سرکوب اعتراضات مردمی، «نشان درجه یک فتح» از سوی رهبر جمهوری اسلامی به او داده شد.

گزارش امنیتی دولت آلمان: ایران به دنبال توسعه سلاح‌های کشتار جمعی است

               «ایران، جهان را در مورد ماهیت برنامه‌ هسته‌ای خود گمراه می‌کند.»

پس‌لرزه‌های فایل صوتی ظریف؛ شماری از سناتورها خواستار استعفای کری شدند


کری ادعای ظریف درباره جزییات عملیات نظامی اسرائیل را«قطعا نادرست» توصیف کرد

ارتش اسرائیل یک پهپاد حزب‌الله لبنان را سرنگون کرد

 ارتش اسرائیل، شامگاه سه‌شنبه 27 آوریل 2021،از سرنگونی یک فروند پهپاد متعلق به گروه شبه‌نظامی حزب‌الله درمرز با لبنان خبرداد.به گزارش خبرگزاری‌ها، سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور یک فروند پهپاد متعلق به حزب‌الله لبنان را سرنگون و لاشه یک فروند پهپاد دیگر حزب‌الله را که چند هفته پیش در مرزهای شمالی اسرائیل سرنگون شده بود، پیدا کرده است.

واکنش روحانی و ظریف به فایل صوتی؛ موضع آمریکا و روسیه


حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در دفاع از محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت خود پس ازانتشارفایل صوتی جنجال‌ برانگیز،خواستارپیگیری اینمسئله ازسوی  وزارت اطلاعات ایران شد.

ایجاد مزاحمت برای ناو جنگی آمریکایی توسط قایق‌های سپاه


ارتش آمریكااعلام كرد كه3 قایق متعلق بسپاه پاسداران ایران، عصر دوشنبه 26 آوریل، به یک ناو جنگی و یك قایق دیگر آمریكایی در آب‌های خلیج نزدیک شده و فاصله ایمنی را نقض کردند.

تشکیل تیم اقدام آمریکایی-اسرائیلی برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایران


 برنامه هسته‌ای ایران، تاکید کردند رفتاری که ایران در منطقه خاورمیانه در پیش گرفته، «خطری بزرگ» است.


۱۴۰۰ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

رحمان کریمی: مردم عاصی ایران به سیاست‌های ابرقدرت‌ها، معترض و در حیرت‌اند


 واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند

چون به خلوت می روند، آن کار دیگر می کنند

 حافظ

آخوندک اتم داره، بشین و پا شو خنده داره *

مهرداد هرسینی : بوی گند مماشات با دیکتاتوری ولی فقیه



 به یقین برگزیدن دیکتاتوری زن ستیز ولی فقیه و نشاندن آن برکرسی عضویت در کمیسیون مقام زنان ملل متحد، با هیچ توجیه منطقی، عقلانی و انسانی سازگار نبوده و توهینی آشکار به مقام زن و بویژه زنان تحت ستم در ایران آخوند زده می باشد.

عزیر پاک‌نژاد: تولد «حرکت ورزشی انسانها» در پاسخ به کشتار ۹ فدایی و مجاهد

 عصر روز ۳۰ فروردین ۱۳۵۴ طبق معمول در انتظار انداخته شدن روزنامه از سوراخ درب «بند ۱ و ۷»، هیچکدام از زندانیان فکر نمی‌کردند که یک خبر هولناک، این چنین روال زندگی مبارزاتی آنها در زندان را ارتقاء دهد. این بند سیاسی، در مجموعه هشت گانه زندان شماره یک «قصر»، قرار داشت و به آن «ندامتگاه مرکزی» نام داده بودند. 

عزیز فولادوند: فلسفه آزادی «تمثیل غار» و نگاه مسعود


 برای مشاهده روی لینک زیر کلیک کنید

 فلسفه آزادی «تمثیل غار»و نگاه مسعود

دکتر عزیز فولادوند جامعه شناس و اسلام شناس