۱۳۹۸ اسفند ۱۶, جمعه

مقابله با ویروس کرونا، شاخصی از عملکرد ویرانگر ۴۰ساله آخوندها

ویروس کرونا
                               ویروس کرونا
در بررسی واکنش‌های رژیم آخوندی در برابر ورود و شیوع گسترش ویروس کرونا در ایران، از ابتدای ورود این بیماری به ایران عملکردهای متفاوتی را مشاهده می‌کنیم.

ورود ابن بیماری به کشور قبل از خیمه‌شب‌بازی انتخابات مجلس ارتجاع است که رژیم به‌دلیل برگزاری آن و با بازی جنایتکارانه با جان و سلامت مردم آن را پنهان کرد.

در حالی‌که مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت روز ۳۰بهمن فوت ۲نفر را در قم اعلام کرد، اما فیلمهایی که مردم در شبکه اجتماعی گذاشتند نشان می‌داد مبتلایان به این بیماری در همان تاریخ در تهران توسط آمبولانسهای اورژانس در حال انتقال به بیمارستان فرمانیه تهران هستند، در حالی‌که در اطلاعیه وزارت بهداشت رژیم، صحبتی از نمونه‌های این بیماری در تهران نبود.

این نقل و انتقال مشکوک در رسانه‌های حکومتی هم بازتاب داشت و به‌سرعت رژیم درپی رفع و رجوع آن برآمد.

در این رابطه سایت فرارو ۱اسفند ۹۸ نوشت: «سخنگوی اورژانس کشور، با اشاره به این‌که اورژانس در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برد، درباره تصاویر مأموران اورژانس با لباس‌های مخصوص توضیحاتی ارایه کرد و گفت: دلیلی ندارد هر کس را در سطح شهر با لباس مخصوص دیدیم فوراً این فرضیه در ذهن ما شکل بگیرید که در حال انتقال فرد مبتلا به کرونا ویروس هستند».

جدای از هر گمانه‌زنی آنچه که مشخص است از آنجا که بیماری کرونا ۱۴روز دوران نهفتگی دارد و بیمار هم بلافاصله بعد از بروز علائم آن فوت نمی‌کند، از تاریخی که وزارت بهداشت رژیم خبر فوت ۲نفر را در قم داد می‌توان گفت مقامات بهداشت رژیم حداقل ۲هفته قبل از ورود این بیماری به ایران اطلاع داشته‌اند.

خامنه‌ای هم بعد از پایان نمایش انتخابات به صحنه آمد و گفت با شایعه این بیماری می‌خواستند مشارکت در این انتخابات را کم کنند.

نگرانی خامنه‌ای از برهم خوردن نمایش انتخابات نشان می‌داد اذعان به‌ وجود این بیماری در ایران توسط حاکمیت پارامتر مهمی در نمایش انتخابات برای آن و علی خامنه‌ای بود.

بعد از اعلام علنی ورود این بیماری به ایران سردمداران حکومتی سعی کردند با ساده‌سازی و تخفیف این بیماری در حد یک سرما‌خوردگی، از آثار اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن کم کنند و خط تبلیغاتی هم بر این اساس بود.

حاکمیت آخوندی با قرنطنیه نکردن شهر قم که کانون این بیماری بود و تعطیل نکردن اجتماعات اعم از مذهبی، ورزش، هنری و... می‌خواست این فضا را به جامعه القاء‌ کند که خبری نیست تا فضا را آرام نگاه دارد.

در این رابطه خبرگزاری ایسنا ۳اسفند ۹۸ می‌نویسد: «رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با ذکر این مطلب که مردم نباید درگیر شایعات شوند بیان کرد: برنامه‌ای برای قرنطینه کردن شهر وجود ندارد.

وی بهترین راه کنترل این بیماری را ایزوله خانگی و ماندن افراد در خانه دانست... بهترین حالت کنترل بیماری، ماندن افراد در خانه است چرا که بسیاری از افراد ناقل این بیماری‌اند رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم حفظ آرامش، اطلاع‌رسانی و ماندن در خانه را از جمله راههای اصلی کنترل این بیماری دانست و گفت: مرگ و میر بر اثر کرونا ۲ درصد است و افرادی که در قم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند در سنین بالا و پرخطر بودند».

استاندار قم مرکز شیوع کرونا در ایران هم به صحنه آمد و قرنطینه را رد کرد و در مورد اماکن زیارتی در قم گفت: «حتی اگر وزارت بهداشت هم بخواهد این اماکن را ببندد باید با هماهنگی با تولیتهای این اماکن باشد. به‌لحاظ مدیریتی تصورم این نیست که قرنطینه راه‌کار مناسبی باشد و تبعات اجتماعی و بار فرهنگی و روانی برای قم به‌همراه دارد. تجربه کشور چین در خصوص قرنطینه موفق نبوده است».(خبرگزاری تسنیم ۵اسفند ۹۸)

خامنه‌ای هم روز ۱۳اسفند ۹۸ به بهانه روز درختکاری به صحنه آمد و در مورد بلای شوم کرونا که بر سر مردم ایران نازل کرده مدعی شد: «این بلا آن‌چنان بزرگ و فوق‌العاده نیست و مسأله‌ای گذراست. خیلی بزرگ نکنیم در بسیاری از کشورها پنهان‌کاری می‌کنند، نمی‌گویند. ما مسئولانمان با صفا و صداقت! از روز اول با شفافیت خبررسانی کردند».!

به‌رغم ادعای خامنه‌ای مبنی بر این که: «این بلا چنان بزرگ و فوق‌العاده نیست، خیلی بزرگ نکنیم»، در همین روزِ۱۳اسفند ۹۸ پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس رژیم، گفت: «اگر با آمار نماینده‌ها که گرفتارند، باقی مردم هم گرفتار باشند، معنی‌اش این است که در این مملکت چندین میلیون نفر باید درگیر باشند..

از روز اول باید قم را قرنطینه می‌کردید، ما تعطیل نکردیم و همهٔ‌ شهرهایمان را آلوده به‌ک رونا کردیم هر فرد مبتلا به‌کرونا یک بمب است. الآن بیمارستانها برای مریض‌ها جا ندارند، روزبه‌روز هم بدتر خواهد شد و همه‌چیز مملکت را به‌هم خواهد ریخت».

واقعیت این است که این بیماری با هیچ ترفند دجالگرانه و سرکوبگرانه‌ای قابل مهار نبود و رژیم را به آنجا کشاند که هم چوب را بخورد و هم پیاز را و همان کارهایی را که باید ابتدا برای پیشگیری انجام می‌داد با تأخیر و در حکم نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب انجام دهد.

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس ارتجاع، عملکرد نظام را در برخورد با این بیماری مورد انتقاد قرار داده و هشدار می‌دهد که وضعیت مملکت (بخوانید حکومت آخوندی) به‌هم خواهد ریخت».(سایت خبرآنلاین ۱۳اسفند ۹۸)

رژیم که از تبعات اجتماعی این بیماری و تهدید قیام به‌شدت وحشت دارد، سعی کرد با طرح‌های سرکوبگرانه و ورود بسیجیها و سپاه و نیروهای نظامی فضای وحشت و سرکوب در جامعه ایجاد کند. اما این مانور به‌دلیل دافعه اجتماعی و مقاومت مردم گورزاد شد و رژیم سرافکنده مجبور به عقب‌نشینی از آن شد.

بحران کرونا بحرانی است که در صورت وجود یک حاکمیت ملی و مردمی به‌خوبی مدیریت می‌شد، اما در اثر سیاست ضدمردمی حاکمیت آخوندی در حا ل تبدیل شدن به یک فاجعه ملی و انسانی است.

عملکرد رژیم در مقابله با بحران شیوع بیماری کرونا، شاخصی از عملکرد ویرانگر و نابودکننده آن در حاکمیت ۴۰ساله‌اش بر ایران است.

در جریان این بحران یکبار دیگر ثابت شد که برای حل تمامی مشکلات و مسائل جامعه ایران اول باید این حاکمیت ضدمردمی را با تمام دستجات و باندهایش به زباله‌دان تاریخ انداخت.