۱۳۹۸ اسفند ۱۴, چهارشنبه

مرگ زنان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایران، آمار تلفات از ۱۲۰۰ گذشت اسفند ۱۳, ۱۳۹۸

مرگ زنان در ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا
آخرین خبرها از ایران حاکی از جهش در آمار تلفات و مبتلایان به بیماری کرونا می باشد. برخی گزارشات حاکی از مرگ زنان و دختران در میان قربانیان ویروس کرونا می باشد.

بر اساستخمین مقاومت ایران، تا سه‌شنبه شب ۱۳اسفند (ساعت ۲۰ به وقت تهران) شمار افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند، از ۱۲۰۰تن گذشته است. حداقل ۳۰۰ نفر در قم، ۲۱۵نفر در تهران، ۷۰ نفر در رشت، ۱۲نفر در لاهیجان، ۶نفر در آستانه، ۶۰ نفر در مشهد، ۴۳ نفر در اصفهان، ۲۳ نفر در کاشان، ۱۰ نفر در دستگرد، ۵۴ نفر در گرگان، ۴۵ نفر در اراک، ۴۵ نفر در کرمانشاه، ۳۸نفر در شیراز، ۳۹نفر در کرج، ۲۳نفر در خرم آباد، ۲۰نفر در قزوین، ۱۰نفر در زاهدان، ۱۶نفر در  ایرانشهر، ۱۲نفر در بوشهر و بیش از ۱۰۰نفر در استان مازندران در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند. تعداد بیشتری نیز در شهرهای مختلف ایران در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند.

در رشت روز سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸ یک زن بعد از دو هفته درگیری با بیماری کرونا فوت کرد در حالی که هنوز تست کرونا از این خانم گرفته نشده بود و حتی کیت تست هنوز به گیلان نرسیده است.

همچنین خبرها از شیراز حاکی است که یک دختر ۱۴ساله در بیمارستان چمران این شهر فوت کرده است. وی هفته گذشته به کرونا مبتلا شده بود. هرچند که پزشک به خانواده این دختر گفت که علت فوت وی کرونا بوده ولی از مقامات رژیم به این خانواده گفته شده که علت مرگ را سکته قلبی اعلام کنند.

گزارش‌ها از زندان‌های مختلف ایران حاکی از شیوع ویروس کرونا در زندان بزرگ تهران (فشافویه) و زندان‌های گوهردشت، قزلحصار، مرکزی کرج، ارومیه، شیبان اهواز و کاشان می باشد. تعداد زیاد زندانیان و فقدان کمترین امکانات بهداشتی گسترش ویروس را تسریع می‌کند. زندانیان از داشتن ماسک و مواد ضدعفونی کننده محروم هستند.

از سوی دیگر، علی خامنه‌ای، ولی فقیه ملایان، روز سه شنبه ۱۳ اسفند مدعی شد: «این بلا آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است..». این «مسئله‌یی گذرا» است و «فوق العاده» نیست.«

پنهان کاری چند هفته‌یی و پخش اطلاعات دروغ و گمراه کننده توسط رژیم ملایان باعث گسترش سریع کرونا در ایران و صادر شدن آن از ایران به کشورهای مختلف جهان شده است.
در همین روز، مسعود پزشکیان معاون مجلس و وزیر پیشین بهداشت، در جلسه مجلس گفت: «باید از روز اول قم را قرنطینه می‌کردیم… الان بیمارستان‌ها برای مریض‌ها جا ندارند، روز به روز هم بدتر خواهد شد…. عدد و رقم‌ها واقعی نیست.»