۱۳۹۸ اسفند ۲۸, چهارشنبه

نسخهٔ تسلیم و غلط کردم در هنگامهٔ خفگی

نظام ولایت در آستانه خفگی
                                     نظام ولایت در آستانه خفگی
هر چند ولی‌فقیه ارتجاع خفگی اقتصادی در اثر تحریم‌ها و فشار بی‌حد بر مردم را وقیحانه برای نظام فرصت تعریف می‌کند، اما کارگزاران و کارشناسان حکومتی از باند مغلوب درست به‌عکس هشدار می‌دهند که نظام با تهدید روبه‌روست.
از جمله مهدی مطهرنیا روز ۲۷اسفند در مطلبی با عنوان: «کرونا به‌مثابه بحران» نوشت: «بحرانی در جامعه ایجاد شده که نه به‌صورت فرصت که به‌صورت تهدید خود را نشان می‌دهد و اگر ‌چه ممکن است عده‌یی بر مبنای امیال شخصی، منافع گروهی یا اهداف سیاسی و امثال آن، این بحران را تبدیل به فرصت نمایند ولی نخواهند توانست از ابعاد تهدیدکننده آن دور بمانند». (روزنامه حکومتی آرمان ۲۷اسفند۹۸)

هم زمان روزنامه جهان صنعت، روزنامهٔ دیگر باند مغلوب نسبت به پیامدهای این بحران هشدار داد و زیر عنوان: «پیآمد عدم مدیریت بحران» نوشت: «هنگامی که این اپیدمی فروکش کند بحرانهای دیگری مانند دمل سر باز می‌کنند، زیرا با وجود این شرایط و رکود اقتصادی تعداد کثیری از مردم بیکار و بی‌خانمان می‌شوند». (جهان صنعت۲۷اسفند،۹۸)

 آنچه را این روزنامهٔ حکومتی با عنوان کلی «پیآمد های بحران» بر آن انگشت گذاشته چیزی جز انفحار خشم مردم نیست که در اثر فشارهای بیش از ۴دهه حاکمیت پلید آخوندی که با اشاعه کرونا و لاپوشانی کردن آن اینک به اوج رسیده است. برای گریز از این انفجار است که کارگزاران نظام غلط‌کردم‌گویان به رژیم توصیه می‌کنند هر چه زودتر راه «مذاکره» به‌منظور شل کردن طناب تحریم‌ها را در پیش بگیرد.

 عبدالرضا فرجی راد سفیر پیشین در انگلستان روز ۲۷اسفند نوشت: «دستگاه دیپلماسی ما باید به‌گونه‌یی عمل کند که کشورهای نزدیک به‌آمریکا از جمله اروپایی‌ها به این کشور فشار وارد کنند تا یک گشایش حداقلی صورت گیرد». (روزنامه حکومتی آرمان ۲۷اسنفد۹۸)

ضرورت آویختن به دامان غرب و غلط کردم گویی نسبت به سیاست‌های پیشین چنان برخی از مقامات حکومتی را شتاب‌زده کرده که بی‌قافیه برای حقوق زنان اشک تمساح ریخته‌اند. همان زنانی که که در قانون نظام ولایت هیچ حقی جز تسلیم به‌قوانین نظام قرون‌وسطایی برایشان به‌رسمیت شناخته شده نیست. رئیس فراکسیون زنان مجلس ارتجاع در پیامی به‌رئیس بنیاد رهبران سیاسی زن جهان، با تأکید بر کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی ناشی از تحریم‌ها، گفت: «این موضوع علاوه بر تهدید سلامت جسمانی زنان و دختران ایران، سلامت روان آنها را با تهدید جدی مواجه کرده است». (روزنامه حکومتی اقتصاد سرآمد ۲۷اسفند۹۸)

 این سنگ «کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی زنان» را به‌سینه زدن در حالی است که رژیم آخوندی در اوج پیک کرونا بیش از دو میلیون زن سرپرست خانوار را که حداقل‌های معیشتی آنان، حتی نان شبشان را نمی‌توانند تأمین کنند بدون پناه ول کرده و حاضر به حمایت آنان نشده است.

قاسم محبعلی مقام سابق وزارت‌خارجه رژیم از دیگر کارگزارانی است که سراسیمه به صحنه آمده و ضمن گوشزد کردن اوضاع انفجاری مردم می‌گوید: « دستگاه دیپلماسی اگر بتواند شرایط را به سمتی هدایت کند که به‌نحوی اجلاس ۱+۵را با حضور آمریکا تشکیل دهد، می‌توان امیدوار بود که گامی در راستای کاهش تحریم‌ها برداشته شود». (روزنامه حکومتی آرمان ۲۶اسفند۹۸)

این کارشناس حکومتی به‌صورت سربسته ضرورت و فوریت غلط کردم گویی را با بیان این‌که «در این شرایط قطعاً هیچ اقدامی خود به خود رقم نخواهد خورد و نیازمند تحرک دستگاه دیپلماسی است» گوشزد کرده و افزوده است: «به‌صورت یک طرفه نیز هیچ کشوری در این راه گامی برنخواهد داشت». (همان منبع)

سراسیمگی کارگزاران نظام برای عقب‌نشینی و غلط کردم گویی برای نجات نظام به‌قدری است که روزنامهٔ حکومتی آرمان روز ۲۷اسفند نسبت به تحرکات ایادی رژیم در عراق علیه آمریکا هشدار داده و نوشته است: «می‌توان یقین داشت که اتفاقات منطقه به‌خصوص عراق، سمت و سوی مناسبی را در پیش نگرفته‌اند و ادامه وضعیت کنونی می‌تواند راهی برای ضربه زدن به (نظام) بگشاید».

این دست و پازدن ایادی رژیم برای گشودن راه نفس نظام از ترس انفجار اجتماعی در حالی است که کارگزاران نظام خاطرنشان می‌کنند گسل بین مردم و نظام حاصل ۴دهه دروغ به‌مردم بوده است. آنان از پر شدن گسل عمیق میان مردم و نظام ابراز یاس کرده و تلویحا قیام و سرنگونی را در تقدیر نظام تأیید کرده‌اند. (روزنامه حکومتی اعتماد ۲۷اسفند۹۸)