۱۳۹۸ اسفند ۱۴, چهارشنبه

انتخابات مقدماتی در ۱۴ ایالت آمریکا؛ پیروزی جو بایدن در ۹ ایالت؛ سندرز در کالیفرنیا پیش افتاد

جو بایدن بعد از اعلام پیروزی در چند ایالت،‌ به همراه همسرش (چپ) و خواهرش، در جمع هواداران خود در شهر لس آنجلس حاضر شد و سخنرانی کوتاهی داشت.
جو بایدن بعد از اعلام پیروزی در چند ایالت،‌ به همراه همسرش (چپ) و خواهرش، در جمع هواداران خود در شهر لس آنجلس حاضر شد و سخنرانی کوتاهی داشت.

در جریان انتخابات مقدماتی آمریکا در ۱۴ ایالت که به «سه‌شنبه بزرگ» مشهور است، «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا پر فروغ ظاهر شد و توانست در ۹ ایالت آمریکا پیروز شود. رقیب او برنی سندرز که در سه ایالت پیروز شد،‌ در کالیفرنیا نیز تا زمان تنظیم این خبر پیش بود.

جو بایدن که تا هفته پیش در سه انتخابات مقدماتی کم فروغ ظاهر شده بود، و حتی برخی از احتمال کناره‌گیری او می‌گفتند،‌سه‌شنبه شب ۱۳ اسفند در ایالت مهم تگزاس برنده شد و توانست با پیروزی در ایالت‌های ویرجینیا و ماساچوست ناظران را شگفت زده کند. او همچنین در ایالت‌های آرکانزاس، آلاباما،‌ مین،‌ مینه‌سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما و تنسی پیروز شد.
جو #بایدن با پیروزی در #انتخابات مقدماتی ایالت‌های مینه‌سوتا و آرکانزاس و ماساچوست، تا این لحظه توانسته در ۸ ایالت پیروز شود. در مقابل برنی #سندرز با پیروزی در یوتا، تعداد ایالت‌هایی که سه‌شنبه شب در آن پیروز شد را به عدد ۳ رساند.
رقیب او برنی سندرز، پیش از این دور از انتخابات در نظرسنجی‌ها هم موقعیت خوبی داشت اما سناتور ورمانت،‌ علاوه بر ایالت خود، توانست تنها در ایالت‌های یوتا و کلرادو پیروز شود و در انتخابات کالیفرنیا پیش افتاد.

برنی سندرز در انتخابات مقدماتی ایالت #کلورادو پیروز شد. این دومین ایالتی است که امشب در #انتخابات «سه‌شنبه بزرگ» #سندرز در آن پیروز می‌شود. #بایدن با پیروزی در سه ایالت از سندرز پیش افتاده است.#سه‌شنبه_بزرگ
مشاهده عکس در توییتر

مایکل بلومبرگ که میلیون‌ها دلار هزینه تبلیغات تلویزیونی کرده بود، پیروزی چندانی به دست نیاورد.
مایکل #بلومبرگ که تازه از انتخابات سه‌شنبه، نامش به رای گیری حزب دموکرات اضافه شد، توانست برای نخستین بار برنده شود. او در جزیره #ساموای آمریکا یکی از قلمروهای آمریکا در غرب اقیانوس آرام پیروز شد. این جزیره حدود ۶۰ هزار جمعیت دارد.
مشاهده عکس در توییتر
هر داوطلبی به ۱۹۹۱ نماینده انتخاباتی دست‌یابد،‌ نامزدی حزب دموکرات را به دست می‌آورد.
صدای آمریکا انتخابات مقدماتی «سه‌شنبه بزرگ» را در بلاگ زنده پوشش داد:


سه‌شنبه بزرگ: انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در ۱۴ ایالت آمریکا؛ پیروزی جو بایدن در ۹ ایالت پیروز شد
پیروزی آسان پرزیدنت ترامپ
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گزینه اصلی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری است. در میان ۱۴ ایالتی که در «سه‌شنبه بزرگ» انتخابات مقدماتی در آن برگزار می‌شد،‌ در پرزیدنت ترامپ پیروزی آسانی در ایالت‌های تگزاس،‌کلرادو، آرکانزاس، مینه‌سوتا، مین، تنسی، ماساچوست، اوکلاهما و آلاباما داشت.
او سه‌شنبه شب بدون رقیب جدی توانست در ایالت‌های آلاباما،‌ آرکانزاس،‌ کالیفرنیا، کلرادو، ماساچوست،‌ کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس،‌یوتا و ورمانت پیروز شود. دو ایالت مینه‌سوتا و مین،‌ جمهوری‌خواهان انتخابات مقدماتی نداشتند و دونالد ترامپ بدون برگزاری رقابت، به عنوان فرد پیروز معرفی شد.