۱۳۹۸ اسفند ۲۹, پنجشنبه

کرونا در ایران - هر ده دقیقه یک نفر" در ایران بر اثر کرونا فوت می‌کند

ویروس کرونا در ایران
                                        ویروس کرونا در ایران
سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۷اسفند اعلام کرد شمار جانباختگان فاجعهٔ کرونا در۱۹۶ شهردر ۳۱ استان از ۶۴۰۰تن بیشتر شده است.شمار قربانیان در قم۷۹۰،در تهران۸۰۰،در گیلان ۷۶۳،در اصفهان۶۲۰، در خراسان ۵۸۱، در مازندران ۵۳۰، در گلستان ۳۹۳، در خوزستان ۲۰۷و در همدان به ۲۰۴نفر رسیده که باید به سایر   استانها افزوده شود.

                     هر ده دقیقه یک نفر" در ایران بر اثر کرونا فوت می‌کند
سخنگوی وزارت بهداشت ایران در هشداری در مورد ترددها و دید و بازدیدهای نوروزی گفت، در هر ۱۰ دقیقه یک نفر از شهروندان ایران جان خود را بر اثر پیامدهای ناشی از آلودگی به ویروس کرونا از دست می‌دهد.

کیانوش جهانپور در توییتی نوشت: «تقریبا هر ساعت ۵۰ نفر در ایران به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند.»

سرتیتر تازه‌ترین خبرهای کرونا در ایران و جهان
واشنگتن تایمز - ویروس کرونا راه خود را در جهان باز کرده و کسی را از آن گریزی نیست بهداشت عمومی را تحت فشار گذاشته و تجارت را مختل ساخته و اقتصادها، افت یافته و میلیونها نفر را به ایزولاسیون فرستاده، اما یک کشور را به‌طور خاص ضربه زده است: ایران
آمار دانشگاه جان هاپکینز در مورد ایران ۱۱۰۰نفر تلفات کرونا بوده و ۱۷هزار مبتلا شده‌اند.
گروه‌های تبعیدی این رژیم گفته‌اند شمار واقعی بسا بالاتر و بیشتر از ۶۰۰۰نفر میباشد.

 اعتراف ربیعی،‌ سخنگوی دولت روحانی به‌دروغهای آماری رژیم: ممکن است برخی از کاستیها در آمارهای کرونا وجود داشته باشد، ولی مردم اجازه بدهند ما آنجا که یقین کردیم اعلام کنیم.
اطلاعی از شروع کرونا در ایران نداشتیم، اما در ۴بهمن نامه‎ای به رئیس‌جمهور درباره احتمال شیوع آن در ایران دادیم و در ۶بهمن رئیس‌جمهور دستوراتی در این مورد دادند.

ربیعی: بعد از این‌که فهمیدیم کرونا وارد ایران شده، پروازهای ماهان از چین در زمینهٔ انتقال بار ادامه پیدا کرد.

در ادامهٔ تعطیلی نمایشهای جمعه به‌علت شیوع کرونا، شورای سیاست‌گذاری نمایش جمعهٔ ‌ رژیم اعلام کرد این هفته نیز نمایش‌های جمعه در روز اول فروردین برگزار نخواهد شد.

حریرچی، معاون وزیر بهداشت رژیم: در ایران هر ساعت ۴۳نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و ۳نفر بر اثر این ویروس فوت می‌کنند.

سایت برایت بارت: پاسخ گیج کننده ایران در مورد ویروس کرونا: قرنطینه نه، اما در خانه بمانید.
سازمان مجاهدین خلق ایران بزرگترین سازمان مخالف رژیم ایران روز دوشنبه ادعا کرد که «شایعات» و اختلافات محصول «جنگ سیاسی درونی» است، با استناد به رسانه‌های فارسی زبان دولتی که جرأت دارند حداقل یک قطعه انتقادی در مقابل پاسخ رژیم به ویروس کرونا منتشر کنند.
درخواست مرکل از شهروندان آلمان برای مبارزه با گسترش کرونا
صدراعظم آلمان در نطقی تلویزیونی به‌دلیل بحران کرونا به‌طور مستقیم با شهروندان آلمان صحبت کرد. مرکل محدودیتهای تازه‌ای را در زندگی عمومی اعلام نکرد اما از شهروندان خواست به‌طور اکید اقدامات پیشگیرانه را به کار گیرند.

آسوشیتدپرس - نتیجه تست کرونای ماریو دیاز بالارت نماینده کنگره آمریکا از فلوریدا مثبت بوده است.
کرونا تاکنون ۲۰۷هزار نفر را در جهان مبتلا و ۸۲۰۰نفر تلفات داشته است.

رویترز - کره جنوبی ۱۵۲مبتلای جدید گزارش کرد و کل مبتلا در این کشور به ۸۵۶۵نفر رسید.

آسوشیتدپرس - پرزیدنت ترامپ ۱۰۰میلیارد دلار بسته کمکی برای مقابله با کرونا را امضا کرد که حقوق کارگرانی که بیمار شده‌اند را تأمین می‌کند.