۱۳۹۸ اسفند ۲۰, سه‌شنبه

بحران کرونا - نگرانی بین المللی از گسترش کرونا از ایران به سایر نقاط جهان

نگرانی بین المللی از گسترش کرونا از ایران به سایر نقاط جهان
هیل نشریه رسمی کنگره آمریکا با عنوان «ویروس کرونا: چهره واقعی رژیم ایران» نگرانی جهانی را از بی کفایتی رژیم آخوندی گزارش کرد.

هیل نوشت:‌ اراذل و اوباشی که حاکمیت ایران را در دست دارند بنظر میرسد حتی قادر به کاهش سرعت گسترش ویروس کرونا نیستند. در بسیاری از مناطق دوردست مردم بدون اینکه قادر باشند توسط کادر پزشکی ویزیت شوند در حال جان باختن براثر کرونا هستند.
رژیم ایران از هفته های بسیار قبلتر، از این وضعیت مطلع بوده است ولی دروغ گفته، پنهانکاری کرده و از انجام هرکاری برای مقابله با کرونا خودداری کرده است. پروازها به چین بی‌وقفه ادامه پیدا کرد، دیدار زائران از اماکن مذهبی متوقف نشد و قم مملو از زائران نگه داشته شد.

نشریه کنگره آمریکا افزود: در حالیکه ویروس کرونا مردم را لت و پار میکند، رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران عاجز و علیل باقی مانده و بدلیل ترکیب کشنده یی از جهل و گردن کشی فلج شده است. سو مدیریت، بنیادگرایی مذهبی و تروریسم ترکیب کشنده‌یی هستند. هر جان‌باختنی ناشی از ویروس کرونا در ایران پیام مشابهی را تکرار میکند: این رژیمی سرکوبگر و بغایت بی کفایت است. این رژیمی است که با مردم وحشیانه برخورد میکند و از ارائه حتی پایه‌یی ترین خدماتی که هر حاکمیتی برای حفاظت از مردم باید ارائه دهد، خودداری میکند.
با علنی‌تر شدن چهره واقعی رژیم در موضوع ویروس کرونا، قیام مردم ایران برای پایان دادن به ۴۰ سال کابوس این رژیم شاید امکانپذیر باشد.

نگرانی بین المللی از گسترش کرونا از ایران به سایر نقاط جهان باعث ایجاد محدودیتهای مختلف توسط کشورها شده است.
مرکز کنترل بیماریهای ایالات متحده اعلام کرد: فرودگاههای آمریکا مسافران وارد شده از ایران و چین را مورد آزمایش کرونا قرار خواهند داد. دولت ترامپ ورود این مسافران را به ۱۱ فرودگاه در آمریکا محدود کرده است. ترامپ روز شنبه گفت مسافرانی که از ایران، ایتالیا و کره جنوبی وارد آمریکا میشوند با محدودیتهای جدیدی مواجه خواهند بود.

واشینگتن پست نوشت:‌ اکثریت مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای خاورمیانه در ارتباط با ایران بوده‌اند

نیویورک تایمز نوشت:‌ ایران بالاترین ضربه از شیوع ویروس کرونا در خاورمیانه را دریافت کرده است

چین اعلام کرد:‌ چهار نفر وارد شده از ایران مبتلا به ویروس کرونا بودند. چهارنفر وارد شده به استان گانسو در چین در روز یکشنبه ۸ مارس مبتلا به ویروس کرونا بودند.

دولت قطر روز یکشنبه اعلام کرد برای مقابله با گسترش ویروس کرونا، ورود مسافران از ایران و ۱۳ کشور دیگر به قطر ممنوع میشود.

وزیر بهداشت ایالت ویکتوریا استرالیا اعلام کرد: یک نفر برگشته از ایران مبتلا به کرونا است

تایلند مسافران ورودی از ایران را ۱۴ روز قرنطینه میکند.

سریلانکا مسافران وارد شده از ایران را در قرنطینه قرار میدهد.

فرانسه تجمعات بیشتر از ۱۰۰۰ نفر را در رابطه با کرونا ممنوع کرد. تظاهرات، کنکورها و وسایل نقلیه جمعی محدودیت ندارند. مقامات منطقه پایزین گفتند دو عضو مجلس ملی فرانسه مبتلا به کرونا شده اند ولی نام آنها را اعلام نکردند. در حال حاضر چهار نفر از اعضای مجلس فرانسه مبتلا به کرونا هستند.

ایتالیا روز یکشنبه ۷۳۷۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۳۶۶ مورد جان باخته را اعلام کرد. ایتالیا مناطق بزرگی از شمال این کشور را قرنطینه کرده است. دبیرکل حزب دمکراتیک ایتالیا گفت آزمایش ابتلا به کرونای وی مثبت بوده است.
هواپیمایی ایرآلبانی همه پروازها به ایتالیا را لغو کرد.
وزارت بهداری آلبانی روز دوشنبه اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد و گفت پدر و پسری که از فلورنس ایتالیا بازگشته‌اند مبتلا به کرونا بوده و در بیمارستان بستری شده اند.
مقامهای البانی در تلاش برای مشخص کردن تمامی تماسهای این دو نفر بعد از بازگشت به آلبانی هستند.
ادی راما نخست وزیر آلبانی دوشنبه صبح نشست اضطراری کابینه را در رابطه با موضوع کرونا برگزار کرد.
مقامهای دولتی گفتند تمامی مدارس تا ۳ آوریل [بمدت دو هفته] تعطیل میشوند و تمامی پروازها از آلبانی و به آلبانی از “مناطق سرخ قرنطینه شده ایتالیا» متوقف میشوند.

احمدی لاشکی، عضو مجلس رژیم از مازندران در تماس با واعظی رئیس دفتر آخوند روحانی هشدار داد مازندران در حال از دست رفتن است و مردم دارند نابود می‌شوند. دیگه ظرفیت نداریم و ما دیگه بریدیم... جاده کندوان رو ببندید. مردم ما دارند نابود می‌شوند. تعداد کشته‌های در این چند روز خدا میدونه الا ماشاءالله داره میره بالا... اگر نشه مردم می‌بندند... آقای واعظی... مازندران داره از دست میره... همه دارند میمرند دارند نابود می‌شوند. این کار نشه مجبوریم ما خودمون خودجوش راه را ببندیم.

شماری از اعضای مجلس رژیم از استان گیلان طی نامه‌ای به پاسدار علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع اعلام کردند برخی از پزشکان و پرستاران دراعتراض به وخامت شرایط که کارشان را غیر ممکن کرده بیمارستنها را ترک کرند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت رژیم در گیلان گفت: گیلان وضعیت خوبی ندارد و شدیداٌ با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

قربانی نماینده مجلس رژیم از گیلان نیز گفت: این استان کانون بحران است، از ده روز پیش این موضوع مرتب تکرار می‌شود اما بسیاری نمی‌خواهند ضدای مردم این استان بشنوند. حتماٌ باید جلو هر خانه‌ای در این استان تابوتی ببنیم تا این استان را قرنطینه کنیم.

به نوشته رسانه‌های حکومتی، جمعی از وکلای گیلان با انتشار نامه سرگشاده‌ای به رئیس دستگاه قضایی رژیم اعلام کردند، وضعیت استان گیلان در وضعیت قرمز است.

درباره وضعیت بحرانی در گیلان، لاهوتی، عضو مجلس رژیم گفت: سیل عظیمی از انسان‌ها در حال مرگ هستند و نباید دل‌مان به آمارهای رسمی کشور خوش باشد زیرا این آمارها واقعی نیست. تعداد فوتی‌های ما بسیار بیشتر از آمارهای وزارت بهداشت است.... پزشکان ما مشکل ماسک و دستکش دارند و به دلیل کمبود امکانات جان خود را از دست می‌دهند.

روز دوشنبه در کرج وضعیت قرمز اعلام شد.
منصوری، عضو مجلس ارتجاع که خودش مبتلا به کرونا است، گفت: ساوه به دلیل نزدیکی به قم از نظر تعداد مبتلایان رتبه اول را در استان مرکزی دارد.

شاعری عضو مجلس رژیم طی نامه‌ای به آخوند روحانی نوشت: به داد مازندران برسید. تلفات کرونا در این استان در حال افزایش است.

در سقز بیمارستان مملو از بیماران مبتلا به کرونا است.
خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: تعداد بیماران کرونایی تنها در یک بیمارستان به بیش از ۵۰ نفر می‌رسد.

فرماندار رژیم عسلویه اعلام کرد که شرایط این منطقه عادی نیست و ورود مهماناان از مبادی ورودی ممنوع است.

در همین حال، قضائیه خامنه‌ای به دلیل اعتراضات داخلی و بین‌المللی در مورد وضعیت وخیم زندانیان، سرانجام مجبور شد به مرخصی دادن بخشی از زندانیان تن دهد. قضائیه خامنه‌ای اعلام کرد که ۷۰ هزار زندانی مرخصی داده خواهد شد.

همزمان با شیوع کرونا و برملا شدن پنهانکاری جنایت‌بار رژیم و انزجار اجتماعی از دروغپردازیهای رسانه‌های حکومتی، مردم به راه‌اندازی تلویزیونهای اینترنتی مبادرت کرده که با اقبال عمومی مواجه شده است.
خبرگزاری رسمی رژیم گزارش داد: در حالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا عموم مردم بیشتر زمان خود را در خانه می‌گذرانند، تلویزیونهای اینترنت با جذب مخاطب توانسته‌اند گوی سبقت را از شبکه‌هیا صدا و سیما بربایند. آمار تماشاگران اینترنتی این روزها به سه برابر افزایش یافته است، اما صدا و سیما تنها از آمار ۲۵ درصد تماشاگران برای سریالهای پخش شده در روزهای ویزه کرونا خبر می‌دهند.

در همین حال، رسانه‌های حکومتی از فوران خشم مردم علیه نظام وحشت زده شده اند.
کیهان خامنه‌ای نوشت: بیماری پا را از مرزهای پزشکی نیز فراتر گذاشته و تبعات اجتماعی و سیاسی نیز یافته است.

روزنامه حکومتی وطن امروز نیز نوشت: بی‌‌اعتبارسازی منابع رسانه‌ای رسمی ایجاد یک خشم عمومی نسبت به سازوکارهای مدیریتی کشور و بسترسازی برای تحقق آشوب‌های جدید مبتنی بر تاکتیک‌های جنگ هیبریدی در دستور کار است تا در کنار ایجاد شکاف‌های اجتماعی دیگر، بستر وقوع آن فراهم شود.

مرگ و میر مهره‌های حکومتی بر اثر بیماری کرونا، هم‌چنان ادامه دارد.
آخوند مدرسی و آخوند لطفی از حوزه قم و آخوند حسینی رئیس سازمان تبلیغات رژیم در علی‌آباد کتول، آخوند احمد خسروی و آخوند احمد دهقان مردند.
رسانه‌های حکومتی هم چنین از تلف شدن شماری از پاسداران و مهره‌های رژیم از جمله پاسدار فرزاد نذری، معاون سابق اداره سیاسی سپاه پاسداران، رمضان پورقاسم، حاج ابوالقاسمی مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه پاسداران، سرهنگ پاسدار رضا خازنی‌زاد، موسی تراب‌زاده دادستان سابق رژیم در آستانه اشرفیه، حسن شیرازی از مداحان خامنه‌ای در قم، خبر دادند.

هم‌چنین راه‌چمنی دبیرکل باند وحدت و همکاری نیز روز دوشنبه مرد.
مونسان، وزیر میراث فرهنگی دولت آخوند روحانی و هم‌چنین اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران رژیم نیز به کرونا مبتلا شدند.
یک رسانه‌ی حکومتی درباره تلف شدن اسماعیل نجار نوشت: این چه مدیریت بحرانی است که رئیسش خود دچار بحران است؟