۱۳۹۸ اسفند ۱۸, یکشنبه

جلسه روز جهانی زن در پارلمان نیوسات ولز، سیدنی استرالیا

جلسه روز جهانی زن در پارلمان نیوسات ولز، سیدنی استرالیا
                    جلسه روز جهانی زن در پارلمان نیوسات ولز، سیدنی استرالیا
روز پنج شنبه، ۵ ماه مارچ ۲۰۲۰، به دعوت دفتر خانم سونیا هورنری، نماینده مجلس از حزب کارگر، جلسه ای در سالن پارکز در پارلمان ایالت نیو سات ولز، در حمایت از زنان ایران بمناسبت فرا رسیدن روز جهانی زن با شرکت گروهی از زنان عضو انجمن زنان ایرانی در استرالیا و ۵ نماینده مجلس نمایندگان سیدنی برگزار شد.

جلسه روز جهانی زن در پارلمان نیوسات ولز، سیدنی استرالیا
در این برنامه ابتدا خانم سونیا هورنری،میزبان برنامه ضمن خوش آمد گویی به حضار و تبریک به خاطر فرا رسیدن روز جهانی زن را به همه زنان در دنیا بخصوص زنان ایرانی تبریک گفت و آرزوی موفقیت و پیروزی و برابری نمود.
جلسه روز جهانی زن در پارلمان نیوسات ولز، سیدنی استرالیا
در ادامه این جلسه، خانم سونیا هورنری از سه نفر از خانمهای ایرانی به نمایندگی از زنان زندانی سیاسی و زنان اقلیت های مذهبی و قومی ایران درخواست نمود که وضعیت زنان ایران را در حاکمیت ملاهای ایران شرح داده و تجارب و نکات خود را در رابطه با مبارزه زنان ایران علیه دیکتاتوری مذهبی آخوندی و لزوم حمایت های بین المللی برای گسترش مبارزات زنان ایران برای شرکت کنندگان درجلسه تشریح نمایند که سخنانشان که شرحی مختصر از ستم و اجحاف و سرکوب زنان درایران آخوند زده بود بسیار حاضران را تحت تاثیر قرارداد.
جلسه روز جهانی زن در پارلمان نیوسات ولز، سیدنی استرالیا

پس ازسخنرانیهای نمایندگان زنان ایرانی، آنها، بیانیه ایی را که بیش از ۵۰۰۰ نفر از شهروندان استرالیایی در حمایت از قیام مردم ایران در سه ماه گذشته، امضاء کرده بودند، به خانم سونیا تقدیم نمودند که ایشان نیز از این اقدام زنان ایرانی در جهت برقراری دمکراسی و برابری بسیار قدردانی نمودند.
در ادامه جلسه، نوبت به پرسش و پاسخ رسید و نمایندگان حاضر در جلسه با طرح برخی ازسئوالات وهمچنین ابراز نظر درباره شرایط دشوار زنان ایران در این مبارزه برای دمکراسی و حقوق بشردر ایران دراین قسمت از جلسه نیزمشارکت نمودند.
در بخشی دیگری ازاین جلسه، بیانیه ایی را که از سوی خانم سونیا هورنری درحمایت از مبارزه زنان ایران تنظیم شده بود، به اتفاق ۴ وزیرسایه دیگر که در جلسه حضور داشتند، امضاء نموده و هریک از آنها پیام ویدئوی جداگانه ای در همبستگی با زنان ایران ارسال نمودند.
این جلسه توسط انجمن زنان ایرانی مقیم سیدنی و با حمایت انجمن دفاع از آزادی و حقوق بشر درایران و همچنین کمیته استرالیائی های حامی دمکراسی در ایران برگزار شد و اعضای این سه انجمن سخنرانان این جلسه بودند.
•    سونیا هورنری: سخنگوی اپوزیسیون در مجلس:
"صبح شما بخیر،نام من سونیا هورنری، نماینده پارلمان در سیدنی می باشم. در روز جهانی زن من می خواستم که حمایت خودم را به همه زنان مبارز و دوست داشتنی ایران ابراز کنم و از آنها بخواهم که قوی باشند و مبارزه خود را ادامه بدهند. شما حامیان بسیاری در اینجا دارید، بطور خاص زنانی که من امروز با آنها صحبت کردم. من برای شما بهترین آرزوها را دارم و از شما می خواهم که مبارزه خود را هرچند که می دانم بسیار دشوار است، ادامه بدهید ولی می دانم که شما زنان بسیار قوی هستید. با بهترین آرزوها"

•    آنا واتسون: سخنگوی حزب اپوزیسیون در سنای ایالت نیو سات ولز:
"نام من آنا واتسون است و نماینده پارلمان از شل هارورد می باشم. من می خواستم که یک پیام روشن را برای خواهرانم در ایران بفرستم. لطفا مطمئن باشید که ما شانه به شانه با شما ایستاده ایم وما از شما از هر راهی که بتوانیم حمایت خواهیم کرد. قلب ما با شما می تپد و اشتباه نکنید، شما دراین راه تنها نیستید و دوستان بسیاری در ایالت نیو سات ولز دارید و من می خواهم به شما این اطمینان را بدهم که مسئله شما را به دولت فدرال منتقل خواهم کرد تا هر کمکی که لازم است دراین راه در اختیار شما قرار بگیرد. لطفا اینرا بدانید که در ایالت نیوسات ولز دوستان فراوانی دارید."
•    ژودی هریسون: وزیر سایه آموزشهای نگهداری از خردسالان
"در روزجهانی زن من میخواستم که یک پیام امیدواری را برای زنان ایران بفرستم، آنهایی که برای یک دمکراسی مبارزه می کنند، بخصوص برای آزادی مذهبی. این موضوع همچنین مهم است که زنان در کنار یکدیگر قرار بگیرند ونه فقط برای حقوق زنان بلکه برای همه جامعه. همه ما لایق آزادی هستیم."

•   تریش دولی، نماینده پارلمان از ایالت نیوسات ولز و وزیر سایه زنان.
ترجمه:”اسم من تریش دولی است وزیر سایه زنان و همچنین وزیر سایه علیه خشونت خانگی و خشونت در خانواده می‌باشم. من میخواستم که قبل از فرا رسیدن روز جهانی زن، این روز را به همه زنان دنیا بخصوص زنان شجاع ایرانی تبریک بگویم.»