۱۳۹۸ اسفند ۲۸, چهارشنبه

کرونا در ایران و جهان | آمار رسمی مرگ: ۱۱۳۵ نفر؛ ۱۷۳۶۱ نفر هم به کرونا مبتلا شده‌اند


 یک ماه بعد از اعلام خبر شیوع کرونا در جهان، ایران در یک اسفند اولین مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را تائید کرد

مقامات جمهوری اسلامی تا چهارشنبه ۲۸ اسفند مرگ ۱۱۳۵ نفر را به طور رسمی اعلام کردند. تعداد کل مبتلایان هم به ۱۷۳۶۱ نفر رسید. این آمار در حالی است که یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفته است آمار اعلام شده مقامات ایران درباره مبتلایان به ویروس کرونا تنها یک پنجم مبتلایان واقعی است.
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه ۶ اسفند گفت نگرانیم ایران درباره شیوع کرونا در این کشور مخفی‌کاری کرده باشد. او روز جمعه ۹ اسفند هم دوباره گفت که از مخفی کاری ایران نگران است و پیشنهاد همکاری کامل برای کمک‌رسانی به مردم ایران را داد
در آمریکا تا روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند، تعداد مبتلایان به کرونا به ۵۹۲۱ نفر رسید و ۱۰۰ نفر نیز جان باختند
وزارت بهداشت ایران، تاکنون ابتلای ۱۷هزار و ۳۶۱ نفر به ویروس جدید کرونا در کشور را تایید کرد و از مرگ هزار و ۱۳۵ مبتلا به این ویروس خبر داد.

علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت ایران روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه، گفت که ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۱۹۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور تایید شده که از این تعداد ۱۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پیشتر یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفته بود آمار اعلام شده مقامات ایران درباره مبتلایان به ویروس کرونا تنها یک پنجم مبتلایان واقعی است.
معاون وزیر بهداشت ایران همچنین آمار بهبود یافتگان را تاکنون بیش از ۵هزار نفر اعلام کرد و گفت که در ۲۴ ساعت گذشته تهران ۲۱۳ نفر، قم ۲۲ نفر، گیلان ۲۱ نفر، اصفهان ۱۶۲ نفر، البرز ۷۶ نفر، مازندران ۶۱ نفر، مرکزی ۲۳ نفر، قزوین ۵۳ نفر، سمنان ۶۰ نفر، گلستان ۲۰ نفر، خراسان رضوی ۳۰ نفر، فارس ۶۰ نفر، لرستان ۳۹ نفر، آذربایجان شرقی ۸۴ نفر، خوزستان ۲۸ نفر، یزد ۴۵ نفر، زنجان ۲۰ نفر، کردستان ۲۲ نفر، اردبیل ۱۰ نفر، کرمانشاه ۷ نفر، کرمان ۱۱ نفر، همدان ۱۳ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، هرمزگان ۱۲ نفر، خراسان جنوبی ۲۱ نفر، چهارمحال و بختیاری ۴ نفر، ایلام ۱۰ نفر، آذربایجان غربی ۴۲ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ نفر، بوشهر ۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
سپنتا نیکنام، عضو شورای شهر یزد با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در بین زرتشتیان، میزان آمار قربانیان این اقلیت مذهبی در شهر یزد را ۳۰ درصد اعلام کرد.
سپنتا نیکنام، رئیس انجمن زرتشتیان یزد، در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «شاید اگر زودتر از شیوع مطلع می‌شدیم مراسم ویژه زرتشتیان در ماه بهمن را لغو می‌کردیم تا با جمعیتی کمتر از ۲درصد شهر شاهد ۳۰ درصد آمار فوت کرونا شهر نباشیم.»