۱۳۹۸ شهریور ۲۱, پنجشنبه

بیانیۀ سی و هشتمین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران --- فصل دهم

                                                       فصل دهم:
چشم انداز تحوّلات، وظایف و تعهّدات ما
۹۶ـ در حالی که طی یک قرن گذشته دیکتاتوریهای شیخ و شاه حاکمیت جمهور مردم ایران را ربوده‌اند، اکنون زمان برخاستن برای به کرسی نشاندن حق آزادی و حاکمیت ملت ایران است.

شورای ملی مقاومت، که نیروهای تشکیل دهنده­‌اش از میان برپادارندگان حقیقی انقلاب بهمن و مقاومت‌کنندگان علیه سلطنت، به‌ویژه سلطنت غاصب خمینی هستند، برای رهایی بپا خاسته ‌اند تا آیندۀ ایرانی بدون وابستگی، بدون اسبتداد دینی، و با آزادی و حاکمیت مردم را، به هر قیمت، تضمین کنند.

مردم و مقاومت ما با چهل سال ایستادگی و مقاومتِ بی­سازش با سارقان انقلاب ایران، آنها را از نفس انداخته و خود پر نفس تر از همیشه، برای آزادی و دموکراسی و برقراری حاکمیت جمهور مردم قیام کرده‌اند.

جنبش مقاومت پایدار مردم ایران با کانون‌های شورشی و ارتش آزادی و جایگزینی دموکراتیک در صحنه عمل انقلابی و با مرزبندی اساسی «نه شاه ـ نه شیخ» و با تضمین و پشتوانۀ خون یکصد و بیست هزار شهید راه آزادی، مصمّم است دیکتاتوری دینی را سرنگون و ایران آزاد آینده را بنا کند.

 ۹۷ـ شورای ملی مقاومت ایران، در آغاز سی ونهمین سال حیات خود، هم‌چون سالهای گذشته، بار دیگر بر اساس برنامه و مصوّبات خود و با تأکید بر برنامۀ ۱۰مادّه‌یی خانم رجوی، خاطرنشان می‌کند:

ـ ما بر اساس خط مشی اصولی خود مبنی بر مخالفت با هر گونه جنگ‌افروزی و لشکرکشی نظامی خارجی در ایران و مخالفت با هر گونه آلترناتیوسازی از جانب قدرتهای بزرگ، بر ضرورت قطع همۀ حمایتها و امدادرسانیها به دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران، تأکید می‌کنیم؛

ـ ما از مبارزۀ حق‌طلبانۀ کارگران و مزدبگیران علیه نظام حاکم و از مطالبات معلّمان، پرستاران، پزشکان و دیگر اقشار معترض و به پاخاستۀ میهنمان، حمایت و همبستگی خود را با آنان اعلام می‌کنیم. خواست کارگران ایران برای حق اعتصاب و حق ایجاد تشکلهای مستقل کارگری و نظارت سازمان بین‌المللی ‏کار بر حقوق کارگران ایران و لغو کار کودکان، از خواستهای دیرین شورای ملی مقاومت ایران است؛

ـ ما خواستار اقدام بی‌درنگ شورای امنیت ملل متّحد به‌منظور جلوگیری از نقض حقوق‌بشر در ایران و بازدید هیأتهای بین‌المللی و گزارشگر ویژۀ حقوق‌بشر از زندانهای ولایت خامنه­ای و ملاقات با خانوادۀ شهیدان و زندانیان سیاسی هستیم و از جامعۀ جهانی می‌خواهیم برای توقّف اعدامهای خودسرانه به اقدام عملی و جدّی دست بزند. چشم‌پوشی قدرتهای بزرگ از نقض حقوق‌بشر در ایران به بهانۀ توافق اتمی، محکوم و غیرقابل قبول است؛

ـ ما برای رفع تمامی اَشکال تبعیض جنسیتی از زنان، برابری کامل زن و مرد در تمامی عرصه‌های حیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و قضایی، لغو هر گونه تبعیض مذهبی و جدایی دین از دولت مبارزه می‌کنیم و دفاع پیگیر از آزادی بیان و اندیشه، آزادی اطّلاع رسانی و نفی سانسور را وظیفۀ خود می دانیم؛

ـ ما از «خودمختاری داخلی به مفهوم رفع ستم مضاعف از همۀ شاخه‌ها و تنوّعات ملّی وطنمان و تأمین جمیع حقوق و آزادیهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای آنها در چارچوب وحدت، حاکمیت و یکپارچگی تجزیه ناپذیر کشور» دفاع می‌کنیم؛

ـ ما از تلاش مدافعان بهبود محیط‌زیست برای جلوگیری از نابودی طبیعت و حفاظت و بهسازی محیط‌زیست قدردانی و حمایت می‌کنیم؛

ـ ما به اعلامیۀ جهانی حقوق‌بشر و منشور ملل متّحد پایبندیم، از همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی حمایت می‌کنیم. ایران آزاد فردا غیراتمی و عاری از سلاحهای کشتار جمعی است.

۹۸ـ ما بار دیگر در رابطه با قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷بر لزوم محاکمۀ آمران و عاملان این نسل­کشی سازمانیافتۀ حکومتی، که از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است، تأکید می‌کنیم و از کمیسر عالی حقوق‌بشر می‌خواهیم که یک کمیسیون مستقل در مورد قتل‌عام سال ۶۷تشکیل دهد.

انتشار نوار صوتی آقای منتظری در گفتگو با اعضای هیأت مرگ در تابستان۱۳۹۵، سند انکارناپذیر دیگری از این جنایت بزرگ است.

سند دیگر مصاحبۀ تیرماه ۱۳۹۶آخوند علی فلاحیان، وزیر اطلاعات پیشین رژیم، است که با استناد به خمینی گفت: «اینها اصلاً محاکمه نمی‌خواهند... اینها حکمشان همیشه اعدام است، اصلاً حکم ولایی ایشان [خمینی] بود. چه قبل از این جریان ۶۷چه بعدش، حکم اینها اعدام است، حتّی اگر حاکم شرعی هم حکم به اعدام نداده باشد».

اظهارات اخیر مصطفی پورمحمدی، یکی از اعضای کمیتۀ مرگ (وزیر کشور احمدی‌نژاد و وزیر دادگستری روحانی) نشان می­دهد که محاکمۀ آمران و عاملان قتل‌عام ۶۷تا کجا ضروری است. او در دوم مرداد ۱۳۹۸گفت: «دشمنی از این (مجاهدین) بدتر هم می‌شود؟ در تمام دنیا چهرۀ (نظام) را تخریب کردند. هیچ تخریبی در این ۴۰سال اتّفاق نیفتاده مگر آن که پای اصلی آن منافقین بوده است. ما هنوز تصفیه‌حساب نکرده‌ایم و بعد از تصفیه‌حساب این حرف‌ها را پاسخ می‌دهیم. شوخی هم نداریم... ما به‌خاطر منافقین کلّی شهید دادیم، تلفات دادیم، شکست خوردیم... امروز هم منافقین خائن‌ترینِ دشمنان‌ این ملت‌اند و باید جواب بدهند، باید پای میز محاکمه بیایند و به حساب تک‌تک آنها رسیدگی شود... وقت حرف‌زدن نیست... الآن وقت به‌حساب‌رسیدن است؛ وقت زمین‌گیر کردن و محاکمه ‌کردن است؛ وقت بر سر جای نشاندن دنیای جنایتکاری است که از تروریسم دفاع می‌کند».

مقاومت ایران از شورای امنیت ملل ‌متحد مصرانه می‌خواهد که موضوع این «بزرگترین جنایت» تاریخ حاکمیت آخوندها را در دستور کار خود قرار داده و برای تحقیق و تعقیب و محاکمۀ سردمداران رژیم یک دادگاه ویژه تشکیل دهد.

۹۹ـ شورا مانند سال گذشته اعلام می‌کند: راه‌حل عملی برای سرنگونی رژیم حاکم بر ایران در گام اوّل، به سازماندهی و تشکل‌یابی حول شعار محوری مبارزه منوط است. برای دستیابی به یک جمهوری آزاد و برابر، نه وقوع معجزه‌یی متصوّر است و نه شانس و تصادفی به سود ما در کار خواهد بود. تمام دارایی ما، ملّت ایران است و فرزندان پیشتازش و این البته، بزرگترین قدرت جهان است. پس همه چیز را باید از دستها و اراده‌های خودمان انتظار داشته باشیم. از اینرو، شورا همۀ زنان و مردان ایران‌زمین و نیروهای سیاسی و رنگین کمان نیروهای اجتماعی و فرهنگی ایران را فرا می‌خواند تا پیرامون شعار محوری «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه ـ مرگ بر دیکتاتور ـ مرگ بر خامنه‌ای»، در هزار و هزاران کانون شورشی و اشرف دیگر، متّحد و متشکل شوند.

جنبش بیشما ران و قیام مردم ایران، در هر کوی و برزن، در هر کارخانه و شهر و روستا و در هر اداره و مدرسه و دانشگاه، قادر است نظام اهریمنی، ضدّ مردمی و ضدّ ایرانی ولایت‌فقیه را به زیر کشیده و حاکمیت مردم را برقرار کند.

۱۰۰ـ هم­چنان که مسئول شورا در ۱۶دی ۹۶ اعلام کرد: «شورای ملی مقاومت، به دور از هر گونه تنگ نظری و پافشاری بر مواضع و برنامه و مصوّبات خود، پیوسته به جبهۀ همبستگی ملّی برای سرنگونی استبداد مذهبی فراخوان داده و آمادۀ همکاری با همۀ نیروهای جمهوری خواهی است که با التزام به نفی کامل نظام ولایت‌فقیه و همۀ جناحها و دسته‌بندیهای درونی آن، برای استقرار یک نظام سیاسی دموکراتیک و مستقل و مبتنی بر جدایی دین از دولت، مبارزه می‌کنند.

شورای ملی مقاومت ایران
مرداد۱۳۹۸
ضمیمه: سند پی.دی.اف - بیانیۀ سی و هشتمین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران
خبرها را از تلگرام مجاهد دنبال کنید