۱۳۹۸ شهریور ۱۰, یکشنبه

آمریکا نفتکش سرگردان گریس۱ رژیم را تحریم کرد

آمریکا نفتکش ِحکومت آخوندی در مدیترانه، که نامش را از گریس یک به آدرین دریای یک تغییر داده، و هم‌چنین ناخدای این کشتی را لیست گذاری و تحریم کرد.


وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد: نفتکش ِآدرین دریا را طبق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴، به عنوان دارایی ِمسدودشدة تروریستها و کسانی که از تروریسم یا اقدامات ِتروریستی پشتیبانی میکنند، هدف ِتحریم ِخود قرار داد. هم‌چنین به‌عنوان بخشی از اقدامات، آخیلش کومار Akhilesh Kumar، ناخدای آدریان دریای ۱ را نیز تحریم کرد.
سیگال مندلکر، معاون ِوزیر در تروریسم و امور مالی آمریکا گفت، «کشتیهایی نظیر آدرین دریا ۱، نیروی قدس ِ سپاه پاسداران را قادر به بارگیری و انتقال ِمقادیر بزرگی از نفت کرده و در مخفی کردن و فروش غیرقانونی آن برای تآمین مالی فعالیتهای شرورانه و گسترش تروریسم ِ این رژیم، تلاش می کنند».
مندلکر گفت هرکسی برای آدرین ِ دریا پشتیبانی فراهم کند، ریسک ِ تحریمشدن را می پذیرد»‌.

وزیر خارجه آمریکا پس از تحریم نفتکش حکومت آ‌خوندی به دنبال تغییر جهتی که به سمت سوریه داده است، اعلام کرد: اعتماد به ظریف اشتباه بزرگی بود.
پمپئو در توییتی نوشت: جواد ظریف به انگلستان تضمین داد که نفت متعلق به سپاه پاسداران در نفتکش گریس ۱یا آدرین دریای ۱ به سوریه برده نمی شود.
پمپئو افزود: ما اطلاعات موثقی داریم که این نفتکش در مسیر طرطوس در سوریه در حرکت است.
پمپئو اضافه کرد: امیدوارم که مسیرش را عوض کند.
پمپئو تاکید کرد: اعتماد به ظریف اشتباه بزرگی بود.