۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۴, دوشنبه

تشدید بحران راس نظام در پی بیانیه مجلس خبرگان ارتجاع


بیانیه مجلس خبرگان ارتجاع مبنی براینکه آخوند روحانی باید به خاطر خسارتهای وارده در برجام و عدم رعایت خطوط قرمز خامنه‌ای عذرخواهی کند، بحرانی رأس نظام را دامن زده است.

دولت آخوند روحانی در واکنش به بیانیه‌های خبرگان و هم چنین بیانیه احمدی‌نژاد رئیس جمهور قبلی رژیم، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: آنان که باید عذرخواهی کنند، طلبکارانه به دستاوردهای (نظام) می‌تازند و مدیریت نظام، عرصه تناقض‌گوئی نیست.

در بیانیه دولت آخوند روحانی آمده است: برجام از نظر جهانیان، یک دستاورد بی نظیر در عرصه‌ دیپلماسی و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است... سوال این است که حمله به دولت و تخریب دستاوردهای (نظام) که همراه با افزایش قدرت دفاعی و تقویت جایگاه منطقه‌ای (جمهوری اسلامی) به دست آمده است، همصدائی با چه جریانی و ریختن آب به آسیاب چه کسانی است؟
این بیانیه می‌افزاید: متأسفانه آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند، طلبکارانه به دستاوردها می تازند و حاضر نیستند به این سوال پاسخ دهند که خسارت‌های تحریم چه میزان بوده و برای پیش گیری به موقع از آن خسارت‌ها چه کرده اند؟ آنها هیچ گاه حاضر نیستند از ناتوانی خود در ارائه راه‌های جایگزین برجام سخن بگویند و صادقانه بابت رویکرد غلط و کارشکنی های خود در روند پیشرفت کشور، عذرخواهی کنند.

در واکنش به بیانیه خبرگان ارتجاع و نامه آخوند احمد جنتی که از مجلس رژیم خواسته بود هرچه سریعتر در خصوص نقض عهد آمریکا، تصمیمات لازم را اتخاذ کند، علی مطهری نایب رئیس مجلس رژیم در نامه متقابلی به جنتی نوشت: در این نامه از طرفی پذیرفته اید که برجام با نظر خامنه ای امضا شده و از طرف دیگر از رییس جمهور خواسته اید که به خاطر خسارت های وارده ناشی از برجام از مردم عذرخواهی کند. آیان این دو سخن تناقض و احیانا تعریض ناخواسته به ولی فقیه نیست؟.

نایب رئیس مجلس آخوندی همچنین در پاسخ به آخوند جنتی که نوشته بود در صورت اخذ نشدن تضمینهای جدی و محکم از اروپا، خروج رژیم از برجام تکلیف شرعی و قانونی دستگاه دیپلماسی نظام آخوندی است نوشته است.
آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می کنید یا ولی فقیه؟ همچنین آیا تکلیف قانونی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می کنید یا مجلس؟.
وی در این نامه به رئیس خبرگان ارتجاع می افزاید:یکی از معضلات ما دخالت نهادهای مختلف در کار یکدیگر است.

به دنبال صدور بیانیه مجلس خبرگان ارتجاع علیه رئیس جمهور رژیم در مورد شکست برجام، یک عضو خبرگان آخوندی به نام هاشم‌زداده هریسی گفت: این بیاینه رسمی نیست و به نام مجلس خبرگان نیست بلکه بیانیه عده ای از نمایندگان مجلس خبرگان است.حتی به صورت کلی هم نمی توانند بگویند که چند نفر از خبرگان این طور می خواهند.
وی افزود: ملتهب کردن فضای کشور برسر برجام موجب باخت همه می‌شود. جامعه تب‌دار است.
آخوند متقدایی عضو دیگر خبرگان رژیم نیز گفت: قطعاً حمله به دولت روحانی در شرایط فعلی، یک حرکت مخالف است.
هم‌چنین آخوند بطحایی، عضو خبرگان ارتجاع گفت: بیانیه خبرگان را احتمالا چند عضو هیات رییسه نوشته‌اند و سایر اعضا از نگارش آن اطلاعی ندارند.

کیهان تحت امر خامنه‌ای حرفهای خامنه ای را به معنای خروج رژیم از برجام تفسیر کرد و نوشت: اینکه ولی‌فقیه با عتاب و خطاب تاکید کرد «نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد!»، این یعنی موضع درست برای نظام، خروج کامل از برجام است.
کیهان هم چنین مذاکره با سه کشور اروپایی را موقتی دانست و افزود: هنگامی که روحانی در اولین واکنش خود به خروج آمریکا از برجام گفت«بعداز پایان مهلت چند هفته‌ای مذاکرات با اروپایی‌ها تصمیمات نظام را اعلام می‌کنم»، همگان دریافتند که موضع مذاکره با سه کشور اروپایی موضع نظام نیست.

روزنامه حکومتی رسالت نیز نوشت: «حرف فقط یک کلام، آتش بزن به برجام... اروپا قابل اعتماد نیست».

روزنامه حکومتی وطن امروز از باند خامنه ای دلبستن رژیم به مذاکره با کشورهای اروپایی را دل بستن به سراب توصیف کرد و نوشت: امروز تز مشترک آمریکا و اروپا، همان «خلع سلاح (نظام)» برای جلوگیری از تبلور قدرت کشورمان است؛ موضوعی که هم واشنگتن و هم تروئیکای اروپایی به آن اعتقاد دارند. در چنین شرایطی دل بستن به «غمزه‌های سران اروپایی» در مقابل «ترامپ» به مثابه دل بستن به سراب است.