۱۳۹۶ اسفند ۱۴, دوشنبه

سناتور لیندزی گراهام ـ پیام این است بایدسیاستی اتخاذ کرد که نه تنها بر داعش غلبه کرد بلکه با ایران مقابله نمود



تلویزیون فاکس نیوز ۱۲/۱۲/۹۶ : « ... س: در سوریه شما ازمرز سوریه واسرائیل بازدید کردید مشکل تقویت نظامی ایران و حزب الله لبنان و روسیه در سوریه چقدر جدیست؟
سناتور لیندزی گراهام : بدتر از آن است که تصور می کردیم . در بلندی های جولان در سمت اسرائیل شما درست روبروی خود روستایی را می بینید که در دست نیروهای دموکراتیک سوریه است، شما روستای بعدی را ببیند که در دست اسد است و پرچم حزب الله در آن برافراشته است، ۲۰ مایل دورتر در جاده شهری با ۸۰هزار جمعیت است که در دست داعش است، بنابر این رژیم اسد به سمت کل سوریه می رود نیروهای دموکراتیک سوریه در حال فرو پاشی اند و هر جا که اسد می رود حزب الله با آن می رود و این برای اسرائیل یک کابوس است.

س: ما برخوردی اخیراً داشتیم که ایران پهپادی را بداخل اسرائیل فرستاده بود و اسرائیل تلافی کرد اسرائیل برای مقابله با این تقویت نظامی در سوریه با چه پریودی آنها را بمباران می کند تا که مانع آن شود ؟
لیندزی گراهام : مرتباً این کار را انجام می دهد ترس از این است که میان دمشق و بیروت کوریدوریست که سلاح ها می توانند از آن عبور کند. موضوع جدی، جنوب لبنان و منطقه اطراف مرز سوریه و اسرائیل، مرز بلندی های جولان است که به سرعت اوضاع آن به زیان اسرائیل می باشد. جنوب لبنان کابوسی می باشد که باعث می شود غزه باثبات شود موضوعی که نیروی دفاعی اسرائیل می گوید حدود 100 هزار موشک در دست حزب الله در جنوب لبنان است و اگر بخاطر داشته باشید اسرائیل از جنوب لبنان سالیان پیش بیرون کشید و سازمان ملل قرار بود از منطقه حفاظت کند، نیروهای میانجی سازمان ملل به کناری گذاشته شده و حزب الله به جنوب لبنان مسلط شده که با فن آوری موشکی هر بخشی از اسرائیل را تهدید می کند. برای همین این به زمان بستگی دارد که چه زمانی اسرائیل جنوب لبنان را هدف قرار دهد.
س: به نظر میرسد دولت ترامپ درحرف گفته است که قرار است جلوی توسعه طلبی ایران را در خاورمیانه بگیرند. آنها سیاستی برای انجام این کار در سوریه ندارند آیا شما با این حرف موافقید؟  .
برای همین من هیچ استراتژی برای مقابله با روسیه و در ارتباط با ایران که بر سوریه تسلط یافته نمی بینم. نیروهای دموکراتیک سوریه در حال سقوط می باشند ایران نیرویی است که عملاً دمشق را کنترل می کند و کل منطقه را در بحران بیشتر فرو می برد.
س : فکر می کنم شما این پیام را به کاخ سفید طی روزهای آینده برسانید؟
سناتور لیندزی گراهام : بله من امروز به ژنرال متیس در مورد آن گفتم و مقاله ای هم قرار است در وال استریت ژورنال بدهم و قرار است با ژنرال مک مستر ملاقات کنم که به او خواهم گفت ۷سناتور آمریکایی ۴ دموکرات و سه جمهوریخواه معتقدند که اسرائیل در وضعیتی قرار دارد که برنده ای نخواهد داشت. سازمان ملل در رابطه با لبنان و جنوب لبنان عاجز از حفاظت از اسرائیل بوده است و فقط به زمان بستگی دارد که اسرائیل از نیروی نظامی خود استفاده کند. پیام این است که شما بایدسیاستی اتخاذ کنید که نه تنها بر داعش غلبه کنید بلکه با ایران مقابله کنید زیرا اوباما از عراق بیرون کشید او زمانی که می توانست اسد را زمانی که ضعیف بود کنار بزند ولی اینکار را نکرد و خلاء آن با روسیه و ایران و حزب الله پر شد و ما طرحی برای پس زدن آن نداریم. ».