۱۳۹۶ اسفند ۱۴, دوشنبه

کشف باند تروریستی سپاه پاسداران در بحرین




تلویزیون اسکای نیوز(عربی) ۱۲/۱۲/۹۶ : « مقامات بحرینی بعد از اینکه توانستند 116 نفر از اعضای باند تروریستی را دستگیر کنندطرح تخریبی بزرگ و جدیدی را کشف و خنثی کردند. همانطوریکه اطلاعیه وزارت کشور بحرین اعلام کرد این افراد از یک گروه بودند که آموزششان را در قرارگاههای سپاه پاسداران ایران دیده بودند و مربیان سپاه و حزب الله لبنانی و عصائب اهل حق عراق به آنها آموزش داده بودند.



آنهایی که دستگیر شدند به دادستانی احاله شده اند و کشف می شود که سلاح مختلف ومیزان زیادی مواد منفجره شدید الانفجار دارند و بر اساس اطلاعات آنها قصد داشتند به اماکان حیاتی و امنیتی در بحرین حمله کنند تا اینکه بحرین را بی ثبات کنند و این کارشان بر اساس دستورالعمل های تهران بوده است.
گزارش:‌ با دستگیری 116تروریست چند عملیات تروریستی خنثی شد و این دستاورد جدید نیروهای امنیتی بحرین می باشد که در کادر عملیات ضد تروریستی عمل کرده اند. وزارت کشور بحرین اعلام کرد که عناصر وابسته به تشکیلات تروریستی که س‍پاه پاسداران ایران با سرجمع کردن گروههای تروریستی مختلف آنرا شکل داده است دستگیر کرده اند.و گفت که سپاه پاسداران و بازوهای تروریستش از جمله کتائب عصائب اهل حق در عراق و حزب الله در لبنان از این عناصر تروریستی پشتیبانی کرده اند و آنها را تامین نموده و آموزش داده اند. تحقیقات نشان داده است که حدود 50نفر از دستگیرشدگان در قرارگاههای وابسته به سپاه پاسداران در ایران و بازوهایش در عراق و لبنان آموزش دیده اند. عناصری که در داخل بحرین بودند انبار هایی برای مخفی کردن سلاح و مواد منفجره تامین کرده اند و اماکنی که قرار بودهدف قرار بگیرند را شناسایی کرده بودند و اموال و بسته های انفجاری را منتقل کرده و بسته انفجاری می ساختند تا اینکه عملیات تروریستی را به اجرا در بیاورند. وزارت کشور بحرین تاکید نمود که این گروه تروریستی برای هدف قرار دادن رهبران و مسئولین ارگانهای امنیتی و گشتی ها و اتوبوس های نیروهای امنیتی و تاسیساتی مهم وحیاتی طراحی کرده بودند. بیش از 40کیلوگرم ماده سی 4 و تی ان تی شدید الانفجارو بیش از 750کیلوگرم ماده نیترات اورانیوم و سلاح های کلاشینکف و موشک انداز ارپی جی از جمله مواد کشف شده می باشد فاش شده است که برخی از این سلاح ها در صنایع نظامی ایران ساخته شده است.
مجری: قبل از این وارد جزئیات این باند بشویم سوال مهمی مطرح می شود که در بحرین هرچندگاه باندی مثل همین باندها کشف می شود که وابسته به ایران هستند. سوال این است که مگر این میزان مجازات نمی تواند مانع این اقدامات بشود و اصرار می کنند که امنیت بحرین را بهم بریزند؟