۱۳۹۷ فروردین ۵, یکشنبه

مرگ افسر پلیس فرانسوی که باعث نجات جان یک گروگان در حملات جنوب فرانسه‌ شد



سایت رادیو فرانسه ۴/۱/۹۷ : « آرنو بلترام، افسر پلیس فرانسوی bfmtv افسر پلیسی که روز جمعه ۲۳ مارس/ چهارم فروردین در جریان گروگان گیری جان خود را برای نجات یک گروگان به خطر انداخت، صبح شنبه در بیمارستان جان باخت.




                                                     
                                                                                                                                                         
 امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه این مامور پلیس 45 ساله را قهرمان ملی خوانده است. همچنین جرارد کولومب ، وزیر
کشور فرانسه با اعلام خبر مرگ آرنو بِلترام نوشت: او جان خود را برای کشورش از دست داد. فرانسه هرگز قهرمانی، شجاعت و فداکاری او را از یاد نخواهد برد.  سرهنگ دوم ژاندارمری آرنو بلترام در گروگانگیری روز جمعه موفق شد عامل حمله تروریستی در یک فروشگاه را قانع کند که گروگان خود را آزاد کرده و او را به عنوان گروگان بگیرد. با اینحال در جریان این گروگانگیری، 3 نفر شامل دو مشتری و یکی از کارکنان فروشگاه کشته شدند. همچنین ۱۶ نفر در این حمله زخمی شدند. گروگانگیر که رضوان لقدیم نام داشت، یک شهروند فرانسوی با اصالت مراکشی است که طی یک روز چند حمله در شهرهای کرکسون و ترب در جنوب فرانسه صورت داد و در نهایت با تیراندازی ماموران پلیس کشته شد. این فرد در جریان گروگانگیری خواستار آزادی صلاح عبدالسلام عامل حملات تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس شده بود که اکنون زندانی است. ساعاتی پس از این حملات گروه داعش مسئولیت آن را پذیرفت.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که رضوان لقدیم پیش از این در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به اتهام حمل سلاح و مصرف مواد مخدر بازداشت شده است.... همچنین پلیس فرانسه از بازداشت یکی از دوستان وی در شامگاه جمعه خبر داده است. اتهام وی همکاری در اقدامات تروریستی است. به گفته یک منبع نزدیک به پلیس این فرد متولد سال 2000 است. با حملات صورت گرفته از سوی رضوان لقدیم که در کل به کشته شدن ۴ نفر منجر شد، تعداد قربانیان حملات تروریستی در فرانسه از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون به ۲۴۵ نفر رسید».