۱۳۹۷ فروردین ۵, یکشنبه

عربستان زمام رهبری در مقابله با ایران را بدست گرفت

روزنامه الریاض(عربستان) ۴/۱/۹۷ : « جولیانی به الریاض : جنگ سرد جدید برای سرنگونی آخوندها
رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک ، مشاور کاخ سفید و وکیل دادگستری حمایت کامل خود را از اعتراضات مردمی در ایران که خواستار سرنگونی رژیم آخوندی هستند اعلام کرد. جولیانی در سمیناری که مقاومت ایران در واشنگتن برگزار کرد گفت که از تظاهرکنندگان در ایران حمایت می کند و معتقد است که تظاهرات بهترین راه برای خلاص شدن از شر این رژیم است. وی افزود :
رئیس جمهور ترامپ می خواهد به هر شکلی از توافق هسته ای با ایران خلاص شود ، ولی این را به صراحت نمی گوید بلکه بعد از اینکه فشار را بر ایران با تحریم های مربوط و یا غیر مربوط با توافق هسته ای ای افزایش داد ، اروپایی ها را به اینکه امیدشان را به این توافق از دست بدهند بر می انگیزد. جولیانی به ایرانی ها وعده داد که آمریکا همه وسائل لازم برای اعتراضات را برای تظاهرکنندگان تامین می کند از دسترسی سریع به اینترنت و انتقال صدای انها به همه جهان و حمایت نا محدود ترامپ و همه نهادهای جمهوری حاکم در واشتگن ، وی امید فراوان خود را به تظاهرات مستمر ایرانی ها علیرغم اینکه توان آن نسبت به قبل کمتر شده است ابراز کرد. جولیانی به تغییرات مهمی در موضع اروپا در قبال ایران اشاره کرد و گفت این سنگ بنای مهمی خواهد بود که رفتار جدید با ایران روی آن سوار خواهد شد ، و به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که در حمایت از تظاهرات ایران و اتخاذ یک موضع قاطع تر در قبال ایران و رد کردن درخواست حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای اخراج مریم رجوی رهبر مقاومت از پاریس پیشتاز بود ، درود فرستاد. جولیانی در ادامه گفت عرب ها و ایرانی ها امروز یک هدف مشترک دارند ، پول های ایران برای تخریب کشورهای عربی هزینه می شود و ایرانی ها در خیابان ها اعتراض می کنند زیرا اموالشان برای سایرین هزینه می شود ، وی گفت این یک فرصت تاریخی است که عرب ها و ایرانی ها روی یک هدف مشترک که همان سرنگونی رژیم حاکم بر ایران است همنظر هستند ، ایرانی ها به صراحت گفته اند که خواستار رفتن روحانی و خامنه ای هستند و این باعث می شود که منطقه برای اجرای این هدف متحد شوند.
در حاشیه این سمینار شهردار سابق نیویورک با الریاض در مورد راه های حمایت آمریکا از معترضین در ایران صحبت کرد و گفت هیچکس خواستار گزینه نظامی نیست و به احتمال زیاد اوضاع را به عقب می برد ولی ما می توانیم شیوه های زیادی را برای خلاص شدن از دست این رژیم دنبال کنیم و ما تجارب موفقی برای از بین بردن نفوذ خصمانه باشیوه های مسالمت آمیز استراتژیک داریم، جنگ سرد نمونه خوبی برای این امر است که ما توانستیم طی چهار سال دیوار برلین را از بین ببریم و کمونیسم را نابود کنیم و این همان استراتژی است که ترامپ برای مقابله با ایران برای آن تلاش می کند. جولیانی افزود عربستان می تواند زمام رهبری منطقه ای در جنگ با ایران را به دست بگیرد و از بهترین قدرت ها و روابط و ائتلاف ها برخورداد است ، وی به تلاش های امیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در مبارزه با تروریسم درود فرستاد. جولیانی در مورد نقش مبهم و جانبدارانه روسیه از نیروهای منفور بین المللی گفت روسیه با وحشی ترین رژیم دوران که همان رژیم اسد است همراهی کرد ، وی افزود تعجب می کنم که چگونه پوتین با همه این گروه های بنیادگرای ایرانی خرابکاری می کند و مدعی است که با بنیادگرایی و تروریسم در داخل مبارزه می کند و ما را متهم می کند که در برابر تروریسم قاطع نیستیم. وی افزود اغلب تجارب موفق ما در آمریکا در طول تاریخ تجاربی بوده است که ائتلاف های قوی و موفق بدون روسیه ایجاد کرده ایم ، جولیانی گفت قدرت اقتصاری آمریکا می تواند رژیم اسد، آخوندها و سایرین را از سیستم مالی ما ایزوله و نابود کند ، و آنوقت آنها باید از بانک های روسیه که میلیون ها بدهی دارند قرض بگیرند. جولیانی که با تعدادی از حکومت های آمریکا همزمان بود از بازهای جمهوری خواه که بشدت مخالف ایران هستند محسوب می شود و در ترسیم سیاست های قاطع دولت ترامپ در قبال رژیم آخوندی نقش داشته است ، وی گزینه اول رئیس جمهو آمریکا برای منصب وزارت خارجه بود ولی این منصب را نپذیرفت ، و در آنزمان روزنامه ها نوشتند که وی می خواهد برای یک منصب بالاتر در آینده کاندید بشود ».