۱۳۹۶ اسفند ۱۰, پنجشنبه

فاصله گرفتن اتحادیه اروپا از رژیم آخوندی




بسیاری از کارشناسان مسائل ایران متفق القول بودند که اتحادیه اروپا در نهایت میان معامله اقتصادی با رژیم آخوندی و مهمترین شریک سیاسی و اقتصادی خود یعنی ایالات متحده، سرانجام دست به انتخاب دوم خواهد زد.

اکنون به نیم نگاهی به روند تحولات برسر مسائل منطقه ای، برجام و یا پروژه های مخرب موشکی از سوی رژیم آخوندی، بخوبی شاهد آن هستیم که هر روز شکاف میان کشورهای اروپایی و حکومت آخوندی عمیق تر می شود.

سپاه سرکوبگر پاسداران در تازه ترین ارزیابی از این وضعیت شتابان از جمله تاکید کرده است: «در دستورالعمل های (دولت آمریکا) که به نیویورک تایمز نشان داده شده‌اند، تصریح شده که اروپایی‌ها موافق سه تعمیر و اصلاح اساسی هستند: (۱) تعهد برای مذاکره مجدد در قبال محدودیتهای آزمایش موشکی توسط ایران، (۲) دادن اطمینان مبنی بر این‌که بازرسان دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به پایگاههای نظامی ایران داشته باشند و (۳) تمدید و گسترش دادن تاریخ های انقضای توافق برای ممانعت از، از سرگیری تولید سوخت هسته‌یی بسیار فراتر از محدودیتهای کنونی (برجام) که در سال ۲۰۳۰ منقضی می‌شود».(سایت حکومتی دنیای اقتصاد ۷ اسفند ۱۳۹۶)

ترجمان این جملات که رسانه های حکومتی آن را با انواع اقسام ایما و اشاره و علامت سوال منتشر کرده اند، تائید شکست استراتژیک دیکتاتوری ولی فقیه در سرمایه گذاری کلان بروی سیاست اختلاف انداختن میان دو قاره درفراسوی اقیانوس اطلس می باشد.
به موازات این واقعیت نیز باید به تیک تیک زمان و سررسیدن موعد اولتیماتوم دولت آمریکا مبنی بر خروج احتمالی از برجام اشاره نمود تا پازل دلهراسی ولی فقیه را بهتر بتوان تفسیر کرد.
ضرب العجل ۱۲۰ روزه ایالات متحده در حالی به پایان خود نزدیک می شود که قرار است تا وزیر خارجه فرانسه هفته آینده برای آخرین رایزنی ها برسر راه اندازی «جام زهر های» بعدی راهی تهران شود.

این دلهراسی که اکنون به مانند خوره بجان باند های حاکمیت افتاده است، بحدی رشد و نمو یافته که صرفنظر از برآیند این سفر، باید به شوک وارده بر دستگاه حاکمیت و اساسا برهم خوردن تمامی آمال و امیال خامنه ای برای به سکوت کشاندن اتحادیه اروپا با پیش شرط های اقتصادی و تجاری، اشاره نمود.
به موازات این تحولات نیز باید به مواضع اخیر آمریکا و اروپا برسر سیاست های مخرب دیکتاتوری خامنه ای در کشورهای همسایه بویژه سوریه و یا یمن اشاره شود، امری که طی روزهای اخیر و پس از از وتوی روسیه در مورد قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی در شورای امنیت، به‌دلیل نقض تحریمهای یمن، خود را در بیانیه ای شدید الحنی به نمایش گذاشته است.

بنابرگزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس فرانسه، آلمان، انگلستان و آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «تبعیت نکردن رژیم ایران از قطعنامه شورای امنیت، خطرات جدی را علیه صلح و ثبات منطقه‌ی به‌وجود می‌آورد».

این بیانیه که در آستانه سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران صادر شده است، در ادامه تاکید دارد: «چهار کشور از رژیم ایران خواستند تا تمامی فعالیتهایی را که مفاد قطعنامه شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ مبنی بر تحریم تسلیحاتی را نقض می‌کند و یا در منافات با آن است را فوراً متوقف کند». (سایت همبستگی ملی ۹۸ اسفند ۱۳۹۶)