۱۳۹۶ اسفند ۱۶, چهارشنبه

جدی شدن بحران آب در ایران - نیمی از کشور خشک شده است


بحران آب در ایران، در حاکمیت رژیم آخوندی، هر روز بیش از پیش تشدید می شود و خطرات زیادی را متوجه هموطنانمان کرده است.
جدی شدن بحران آب در مناطق مرکزی، شرق و جنوب ایران، مهاجرت ۵۰ میلیون ایرانی تا ۲۵ سال آینده.
نیمی از کشور خشک می‌شود.
سفره‌های زیرزمینی آب در ۱۲ استان ایران تا ۵۰ ‌سال آینده خشک می‌شود.
٢٥ درصد جمعیت کشور در ٨ شهر محصور در خشکی زندگی می‌کنند.
ادامه بحران آب باعث نابودی ایران خواهد شد.
ایران در آینده به بیابانی خشک تبدیل می شود.

زنگ خطر بحران آب در ایران
وزارت نیروی رژیم که خود همراه با دیگر نهادهای این رژیم یکی از مسئولین بوجود آمدن بحران کمبود خطرناک آب در ایران است گزارش می دهد:‌
در استان‌های فارس، خراسان‌جنوبی و اصفهان نه‌تنها سفره‌های زیرزمینی آب تهی شده‌اند که ذخایر سدها نیز کاهش ٢٥ تا ٥٠‌درصدی را نسبت به ‌سال گذشته تجربه می‌کنند.
حجم آب زاینده‌رود اصفهان به ٥٠ ‌درصد‌ سال گذشته کاهش یافته است. کمبود آب در حوضه زاینده‌رود نزدیک به یک‌میلیارد مترمکعب در‌ سال است.
عیسی کلانتری، مشاور آب و محیط‌زیست و معاون آخوند روحانی که خود سالها وزیر کشاورزی رژیم بوده و مستقیما در بحران خطرناک آب مسئول است نیز اعلام کرده که تمدن کشور در مناطق مرکزی و جنوب کشور در معرض تهدید است و تنها دامنه شمالی البرز از خشکسالی مصون مانده است.

عیسی کلانتری می‌گوید اگر وضع فعلی مصرف آب در بخش کشاورزی ادامه داشته باشد در کمتر از ٢٥‌سال دیگر شرق و جنوب کشور کاملا خالی از سکنه خواهد شد. وی هشدار می دهد اگر فکری برای بحران آب نکنیم ٢٥‌سال دیگر، باید ٥٠ ‌میلیون ایرانی از کشور مهاجرت کنند و مهاجرت تبعات وحشتناکی دارد تا جایی که شاید چیزی به نام ایران دیگر وجود نداشته باشد.
کلانتری می‌گوید ابتدا باید ٣٠ ‌میلیارد مترمکعب از مصرف آب را با عزمی قاطع کاهش دهیم، بعد هم روی افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری کنیم. این ٣٠‌میلیارد باید طی امسال و ‌سال آینده در بخش کشاورزی که  ٩٥ ‌درصد آب کشور را در اختیار دارد، اعمال شود.

یک کارشناس منابع آب وزارت نیرو هم می‌گوید دیگر برای اصلاح الگوی مصرف آب خیلی دیر شده است.

کارشناسان می گویند اصلاح الگوی مصرف آب تنها در گرو استقرار یک حاکمیت متکی به مردم است. نه رژیمی که بر دزدی و چپاولگر و ویرانگری برپاست. در این صورت چشم اندازی برای خروج میهنمان از بحرانهای حادی که با آن مواجه است وجود خواهد داشت.