۱۳۹۶ اسفند ۱۷, پنجشنبه

مونا سالم الجبوری: قیام در ایران هرلحظه ممکن است دوباره فوران کند




خانم مونا سالم الجبوری نویسنده و تحلیلگر عراقی  طی مقاله‌یی به بررسی  قیام ایران پرداخته و گفته است این قیام مانند آتشفشانی است که هر لحظه ممکن است دوباره فوران کند و رژیم حاکم توان مهار آن را ندارد. در این مقاله آمده است:



به‌رغم همه تلاشهایی که رژیم ایران انجام داده و می‌دهد تا نشان بدهد، وضعیت در ایران خوب است و اوضاع به‌خصوص بعد از قیام اخیر که شبیه به یک زلزله سیاسی بود با ثبات می‌باشد، ولی جهان این واقعیت را درک می‌کند که ایران بعد از قیام اخیر شبیه به آتشفشانی است که برای مدت مشخصی به خروش آمد ولی هم‌چنان از داخل در حال جوشش است و ممکن است در هر لحظه به خروش در بیاید و مجدداً  مواد مذابش را به بیرون بریزد.  این امری است که خواب را از چشم این رژیم ربوده  است بخصوص، همان‌طور که رهبر رژیم اذعان کرد سازمان مجاهدین خلق پشت این قیام بود.

   نزدیک به چهاردهه از یک رویارویی شدید و مقاومت اسطوره‌ای بی‌نظیر می‌گذرد. مقاومتی که طی آن  خانم مریم رجوی مشعل نور و امید را برای مردم ایران حمل کرد و آن را با تدبیر و عزم و دلاوری که تاریخ بر آن گواهی خواهد داد رهبری کرد و  توانست در مرگبارترین و تاریکترین و سخت‌ترین شرایط، مقاومت را شعله‌ور و مخالفت با استبداد و امید به تغییر را در ضمیر و وجدان مردم ایران باقی نگهدارد. این امریست که رژیم ایران را بسیار نگران می‌کند و باعث می‌شود تا یک جنگ تبلیغاتی بزرگ و گسترده را علیه وی و مقاومت ایران به پیش ببرد، امری که به‌وضوح نشان می‌دهد این زن‌ِ فرمانده، که برای آزادی و عدالت اجتماعی مردمش می‌جنگد به قلب این رژیم ضربه زده  است.

مریم رجوی زنی است که تبدیل به الگو و رهبری شده که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. موفقیت بزرگ وی  در بحبوحه یک جنگ سخت برای رساندن صدای مردم ایران به دورترین نقاط جهان به دست آمده است.  او توانست  به مهمترین پارلمانهای کشورها که مراکز تصمیم‌گیری بین‌المللی محسوب می‌شوند راه پیدا کند. خانم رجوی در  مقابله با بدترین رژیم استبدادی، دوران جدیدی را رقم زده و  این رژیم را به سمت سرنگونی پیش خواهد برد.

قیام ژانویه 2018 ایران درایت خانم رجوی در رهبری مقاومت را  ثابت کرد. ما باید منتظرم  شگفتیها و تحولات غیرقابل پیش‌بینی در صحنه سیاسی ایران باشیم که توسط مریم رجوی رقم می‌خورد.