ظهور رسانههای اجتماعی از قبیل فیسبوک، توییتر، تلگرام، گوگل پلاس، یوتیوپ، اینستاگرام، اسنپچت، لینکدین، پینترست، فلیکر، تامبلر، واتسآپ، وایبر و... و گسترش آنها به پهنههای مختلف زندگی انسان امروزی، باعث به وجود آمدن زبان و فرهنگ جدیدی شده است. تبادل حجم غولآسایی از اطلاعات از طریق شبکههای مجازی، ناگزیر زبان، روز به روز به سوی اختصار و ایجاز سوق داده است. امروزه میتوان «به لفظ اندک و معنای بسیار» بسیاری از مفاهیم را با سرعت از طریق فیبرنوری، کابلهای شبکه و نیز ماهوارهها به همه جای جهان انتقال داد.
به یمن چنین انفجار توفانی از اطلاعرسانی، باید به قالبهای جدیدی روی آورد تا بتوان این حجم از اطلاعات و دادههای دنیای امروزی را ساماندهی و سازماندهی کرد. آنچه از این پس مشاهده خواهید کرد، تلفیقی از تصویر و کلام است؛ آمیزهیی هماهنگ از پیام + عکس. تلاش خواهیم کرد، در این سلسله ـ در حد امکان ـ به تعداد کاراکترهای توییتر پایبند باشیم.
ع. طارق
گوشهیی از داستان غمناک زندگی مردم ایران در حاکمیت آخوندی:
به حراج گذاشتن جانپارهی خود در قبال ثمن بخس، فقط بهخاطر زنده ماندن.
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو!
اصولگراها و اصلاحطلبان، تشنه به خون یکدیگر در جنگ مهیب سهمخواهی، لبخند زورکی برای نمایش وحدت در جلو دوربین
فرزند فروشی در ایران، از دستاوردهای «برج بلند دموکراسی!»
چراغ سبز خامنهای به میثم مطیعی:
«اصلا محل نگذارید به این حملهها و بدانید کار شما مؤثر است خود بنده هم صف اولی هستم. صف اول یک نفر نیست!».
«رهبر فرزانه!» حامی اصلی دزدخانههای رسمی به نام «مؤسسات خیریه!»
بعد از کشتار دریاچهها؛ از جمله چشم آبی ایران (دریاچه
ارومیه)، حال نوبت قتلعام قطرههای باران است.
مصداق «یهلک الحرث و النسل».
خدا در منظرشان
خلیفهییست گاوسر به مشت،
طیلسان بر دوش با فرشتگان موکل عذاب؛
بویندگان کینهمند تخیل انسان،
در جستجوی گناه با ددکتور مرگ!
آن کس که انسانی را میکشد در حقیقت جز خویش را نکشته است؛ [خدایی را در گریبان خویش، که میتوانست مبلغ مهر باشد] .
نه به مجازات اعدام.
در زمانهیی که قصابان بر گذرگاهند،
با کنده و ساطور»،
شایسته است که کلمات ممنوع را
با انگشتان بریده خویش بنویسیم.
ع. طارق
یک شات از قیام 88:
«روز مظلوم بر ظالم، سختتر از روز ظالم بر مظلوم است»
پیشوای ارتجاع_ستیز، امام علی (ع)