۱۳۹۵ مهر ۱۵, پنجشنبه

بحران رژیم برسر مرحله پسا برجام و بن بست سیاستهای خامنه ای در منطقه

درحالیکه خامنه ای روز شنبه نسبت به بازشدن زبانها علیه سیاستهای جنگ طلبانه رژیم هشدار داده و گفته بود میخواهند ما را مأیوس و از صحنه خارج کنند، بحران رژیم برسر جنگ ۸ ساله با عراق و جنگ ۵ ساله در سوریه ادامه دارد.

یدالله اسلامی از اعضای سابق مجلس رژیم، حمایت از رژیم بشار اسد را زیر سؤال برد و گفت: آیا ماندن اسد باید به قیمت ویرانی یک کشور باشد؟
وی درباره همپیمانی با روسیه در سوریه نیز گفت: هم پیمانی ایران و روسیه چه نقشی در آینده‌ی ایران و منطقه خواهد داشت؟ بمباران‌های روسیه در حلب چه نگاهی به ایران را در بین مردم دامن خواهد زد؟
این عضو سابق مجلس رژیم گفت: پیامدهای حضور در سوریه به چنان آسانی که از آن سخن می‌رود نخواهد بود. هیجان‌ها روزی رنگ می‌بازد و کاوش‌های هوشیارانه جای آن را خواهد گرفت. آن گاه نوبت به پاسخگویی می‌رسد!
در ادامه کشمکشها برسر بن بست سیاستهای نظام در منطقه، مهدی خزعلی در باره نقش سرکردگان سپاه و نیروی تروریستی قدس، می گوید: تمام سیاست ما در گرو و گروگان سپاه است، حتی بیت (خامنه ای) گروگان اینهاست.
وی می افزاید: درسوریه، مردم انقلاب کردند و در بهار عربی تا پشت دیوارهای های کاخ بشار اسد رسیدند، مسئولان سپاه قدس با افتخار میگویند که بشار اسد ده هزارنفر بیشتر نیرو نداشت و ما او را نگه داشتیم، در برابر کی؟ دربرابر مردم سوریه! این اشتباه ماست، مردم سوریه باما دشمن شدند».
مهدی خزعلی اضافه می کند: «ما بدترین شرایط را در سوریه داریم و نفرت عمیقی (علیه نظام) ایجاد شده است. ائتلاف آمریکا و روسیه برای زدن داعش و سپاه قدس است و قاسم سلیمانی این را نمیفهمد... ما الان سیبل ائتلاف جهانی هستیم ... تمام سیاست ما در گروگان سپاه است، من میخواهم بگویم که حتی بیت (خامنه ای) گروگان اینهاست...
مهدی خزعلی در این زمینه هم چنین گفته است: «اگرکارهای قاسم سلیمانی نبود در سوریه داعش به وجود نمی آمد....جنگ هشت ساله (با عراق) کم‌نبود، که حالا پنج سال است در سوریه در حال جنگ هستیم».
منابع و سایتهای وابسته به باند خامنه ای و سپاه پاسداران، نسبت به این اظهارات مهدی خزعلی که در فضای مجازی منتشر میشود، واکنش نشان داده و می نویسند: مهدی خزعلی علیه قاسم سلیمانی مواضع تندی می گیرد و او را مقصر اصلی جنگ سوریه و به وجود آمدن داعش معرفی می کند و تمام مشکلات کشور و منطقه را متوجه خمینی، خامنه ای و سپاه میداند. از چنین کسی، شنیدن حرفهای این چنینی عجیب نیست!

پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس، در واکنش به مخالفتهای باند رفسنجانی و روحانی با سیاستهای سپاه و باند خامنه ای، آنها را به شدت مورد حمله قرار داد و خائن خواند.

وی گفت: «ما اگر در تمام بیاناتمون خصوصا کسانیکه در این منصبها و جایگاه ها قرار گرفته اند اگر آدرس غلط دادند, به جامعه ما و در جامعه دو صدایی پیرامون دشمن بوجود آوردند خیانت میکنند اینها مرتکب خیانت شدند».

پاسدار حسین شریعتمداری، گماشته خامنه‌ای در کیهان، آخوند روحانی را به خاطر این که باند خامنه‌ای را به تزریق یأس در میان مردم متهم کرده مورد حمله قرار داد و گفت: یاس و ناامیدی را دولتمردان محترم به مردم تزریق کرده و متأسفانه هنوز هم می‌کنند.
وی خطاب به روحانی افزود: ظریف ادعا می‌کند که آمریکا با یک بمب می‌تواند تمام تأسیسات نظامی ما را از کار بی‌اندازد! آیا این اظهارنظر مأیوس کردن نیست؟! آیا کسانی که برجام را فتح الفتوح و آفتاب تابان می‌نامیدند و حالا دستاوردهای آن را تقریباً هیچ معرفی می‌کنند عامل تزریق یاس و ناامیدی نیستند؟

سپاه پاسداران سخنان جواد ظریف در جلسه روز یکشنبه مجلس رژیم را «کلی‌گویی»، «توجیه‌گری» و «تبلیغی» توصیف کرد و افزود: متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ چنانچه با دقت و حساسیت بیشتری تنظیم و نگارش می‌شد، اجازه «تفسیرپذیری» را به طرف مقابل نمی‌داد

هیأت رئیسه مجلس خبرگان طی بیانیه یی تمایل دولت روحانی به مذاکره با آمریکا را مورد حمله قرارد داد و اعلام کرد: مجلس خبرگان با انتقاد از عهدشکنی دولت آمریکا در اجرای تعهدات برجام، خواستار اتخاذ موضع محکم از سوی دولت علیه این بدعهدی بوده و نسبت به هر نوع مذاکره با این دولت در مسائل دیگر هشدار جدی می دهد.
 بیانیه خبرگان ارتجاع درباره تلاش دولت روحانی برای اجرای توافق ضدپولشویی می افزاید: در پذیرش تعهدات و انعقاد قراردادهای بین المللی همچون تعهدات مربوط به «گروه اقدام مالی» و یا«قراردادهای نفتی»، (دولت باید) جلوی زیاده خواهی و طرف های غربی به منافع (نظام)را سد نماید.

آخوند احمد جنتی رئیس خبرگان ارتجاع با حمله به رفسنجانی و روحانی گفت: «بدون شک منکرترین منکرات باز کردن پای آمریکا به کشور است. این منکر ریشه فسادهای خیلی گسترده‌تر است چرا که اگر پای آمریکا باز شود به همین ارتباط راضی نیست و آنها فساد را در همه امور گسترش خواهند داد».
وی گفت: متأسفانه (ارتباط دوستانه سری با دشمنان) الآن دارد اتفاق می‌افتد و مذاکرات سری و روابط سری برقرار می‌شود.