۱۳۹۴ آبان ۸, جمعه

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران




-بر اساس خبرهای دریافتی، لیبرتی از ساعت 19 و 40 دقیقه روز پنجشنبه به‌وقت محلی، تحت شدیدترین حملات و آتشباری بسیار سنگین قرارگرفته است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با صدور چندین اطلاعیه اعدام کرد:
در حمله و آتشباری سنگین به کمپ لیبرتی در عراق، میزان خسارت و آتش‌سوزی بسیار زیاد است
تعداد زیادی از بنگال‌ها آتش‌گرفته است و مجاهدین با هرآن چه در توان داشتند، به خاموش کردن آتش‌ها پرداختند.

اطلاعیه مادران شهدای مجاهد خلق در محکومیت حمله جنایتکارانه به کمپ لیبرتی





حمله جنایتکارانه و موشک باران وحشیانه زندان لیبرتی توسط رژیم پلید آخوندی وعواملش در دولت عراق که منجر به شهادت 23تن از فرزندان دلیر مجاهدمان و مجروح شدن شمار زیادی ازآنها گردید و وجدان جهانیان را برانگیخت، قلب همه ما را بدرد آورد.

بر اثر حمله موشکی گودالهایی به قطر 4 تا 7 متری در لیبرتی ایجاد شده است - اطلاعیه شماره 1




به دنبال حمله جنایتکارانه موشکی پنجشنبه شب 7 آبان (29اکتبر) به لیبرتی که 23 شهید بر جای گذاشت، در روشنایی روز مشخص شد که در اثر اصابت موشکها در نقاط مختلف کمپ گودالهایی به قطر 4، 5، 6 و7 متر و با عمقهای مختلف ایجاد شده است

۱۳۹۴ آبان ۷, پنجشنبه

نامە سعید شیرزاد به مناسبت چهلمین روز درگذشت شاهرخ زمانی




«سعید شیرزاد» دوست و هم‌بندی «شاهرخ زمانی»، در نامه‌ای به مناسبت چهلمین روز درگذشت این فعال کارگری دربند از زندان نوشته: “بدون نام و نشانی می‌گذرم که تاریخ ثابت خواهد کرد شاهرخ را، که چه بود و چگونه کرد که حتی برای بعضی‌ها از رفتنش خوشحالی بر جای ماند.”
این زندانی سیاسی محبوس در زندان گوهر دشت در قسمت دیگری از نامه خود رو به «مسیح علی‌نژاد» می‌نویسد: “شاهرخ زمانی نه به شما احتیاجی داشت و نه به کراواتیان تسبیح به دست بی‌بی‌سی، آرزوی شاهرخ جهانی از انسان بود و راه شما سلفی گرفتن با مردگان (شاید از سر تفریح و یا برای خالی نبودن عریضه‌ها).

ژنرال اسعد الزعبی کارشناس نظامی و استراتژیک: چشم‌انداز شکست اشغالگران در سوریه



 
ژنرال اسعد الزعبی کارشناس نظامی و استراتژیک در مصاحبه با تلویزیون اورینت:

بشار اسد تمامی سلاحها و مواد شیمیایی را علیه رزمندگان ارتش آزادی به‌کار گرفت ولی نتیجه این بود که در زیر گامهای ارتش آزادی له شدند.

سپس شبه‌نظامیان کماندوی حزب‌الله وارد شدند آنها هم به همان سرنوشت نظامیان اسد دچار شدند. بعد از آنها هم پاسداران رژیم ایران و شبه‌نظامیان افغانی وارد شدند و هر روز نیز خبر قتل آنها را می‌شنویم.

سینا دشتی:‌ معادله ى دوران

 

 


اين فرمول فيزيك سال اول دبيرستان از معدود فرمولهاى است كه يادم مانده است2
شتاب معادل حجم ضربدر سرعت به توان دو، است.
بنابرين وقتى جسمى در حال سقوط است، افزايش وزن بر اين جسم به شتاب سقوط مى افزايد.
وضعيت "پسا برجام " كليت رژيم ولايت فقيه هم در اين دوران، وضعيت مشابهى را دارد.
از يك طرف، گشايش سياسى به سمت غرب بعد از بالا خوردن  كامل و تمام برجام اتمى، كه با هدف تقويت جناح رفسنجانى - روحانى شروع شده و باعث افزايش بزاق دهان مماشاتگران غربى شده، كاروان كور و كچل هاى درون رژيم را بهت زده كرده و نمايش علنى ضعف خامنه اى در اين تعادل جديد، كليت رژيم را زير ضرب برده است.

فراخوان به دولت آلمان برای افشای جاسوسان و مزدوران اطلاعات و فعالیتهای آنان علیه مقاومت
 در روز چهارشنبه 6آبان دادستانی آلمان اعلام کرد یک مرد 31ساله به‌نام میثم پ را در روز 23اکتبر به اتهام مزدوری برای وزارت اطلاعات رژیم ایران و جاسوسی علیه سازمان  مجاهدین خلق ایران  دستگیر کرده است. بنابراین خبر منازل 5تن دیگر به اتهام مشابهی یعنی جاسوسی علیه مجاهدین توسط دادستانی آلمان مورد بازرسی قرار گرفته است.
بر اساس دادستانی، مزدور دستگیر شده در ازای جاسوسی از وزارت اطلاعات پول دریافت می‌کرده است.

اعترافهاي رفسنجاني :

اعترافهاي رفسنجاني
اوايل دنبال اين بوديم كه چنين امكاني (بمب اتمي) داشته باشيم
خامنه اي و رفسنجاني شخصا خواستار ملاقات با عبدالقادر خان بوده اند
رفسنجاني افشاگريهاي مقاومت ايران در مورد  پروژه اتمي رژيم را  بعد از ربع قرن تأييد مي كند
آژانس انرژي اتمي بدون مصاحبه با رفسنجاني و خامنه اي قادر به تعيين تكليف PMD نيست 
 
علي اكبر هاشمي رفسنجاني،  رييس جمهور پيشين رژيم آخوندي و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه از ابتداي رژيم آخوندي همواره نفر شماره 2 اين رژيم بوده، طي مصاحبه يي به نحوي بيسابقه   اعتراف كرد كه هدف رژيم از ابتداي راه اندازي برنامه اتمي دسترسي به بمب  بوده و هيچگاه اين ايده  كنار گذاشته نشده است.

سخنرانی مریم رجوی در کنفرانس در مجلس ملی فرانسه: آزادی در ایران، کلید بحران و راه مقابله با بی ثباتی منطقه

 
 
 اهميت كليدي حقوق بشر و آزادي مردم ايران در سياست در قبال ايران در خاورمیانه
-حیات سیاسی رژيم ايران، روی دو پایه بنا شده است، نقض حقوق بشر در داخل و صدور تروریسم و جنگ در منطقه
رئيس كميتة پارلماني براي ايران دموكراتيك، آقاي دومنيك لوفور
نمايندگان محترم
خانمها و آقايان
از تلاشهاي كميتة پارلماني براي ايران دموكراتيك كه برگزاركنندة اين جلسه است، سپاسگزاري مي‌كنم. تحولات يك سال اخير چه در ايران چه در منطقه، اثبات كرد كه توجه اين كميته به مسأله ايران، ابتكار ارزنده‌يي بوده است.

۱۳۹۴ آبان ۶, چهارشنبه

از «پیوند کلیه» تا «کلیه فروشی» ـ حشمت حیدریان طاری

 
 
این روزها در میهن اسیرم با اخباری مبنی بر فروش کلیه، مغز استخوان و کبد مواجه می‌شوم که بسیار دردناک است و هر بار به آن فکر می‌کنم برایم قابل‌تصور نیست که چطور انسانی حاضر می‌شود به خاطر یک‌لقمه‌نان کلیه یا کبدش و یا مغز استخوانش را بفروشد و چطوری درد ِاز دست دادن این اعضاء بدن را تحمل می‌کند و بعد هم پذیرش هزاران درد و رنج ناشی از این عمل‌های جراحی را به جان می‌خرد. در این فکرها بودم که یاد 38 سال پیش افتادم. اولین عمل پیوند کلیه در ایران در بیمارستان به آور (در آن روزها در اتاق عمل آنجا کار می‌کردم) افتادم و عمل موفق پیوند کلیه تحت مسئولیت پروفسور بهروز برومند هم که آن زمان در ایران از بالاترین سطح تخصصی این رشته پزشکی برخوردار بود،

عاشورای 1388، «قصه براندازی نظام»

استاد عبدالعلی معصومی‌ عضو شوراي ملي مقاومت
 

هر ساله، در سالروز قیام میلیونی مردم تهران در عاشورای 1388، دلواپسان سرنگونی رژیم آخوندی، نسبت به تکرار قیام آن روز، هشدار می دهند.
مگر آن روز در تهران چه گذشت که این چنین از تکرار آن وحشت دارند؟ از زبان آخوند احمد خاتمی، نایب رئیس مجلس «خبرگان»، در نماز جمعه 13دی 92 بشنویم: «در پنجم یا ششم دی، که عاشورای 88 بود... بنده توی همین تهران، نماز روز عاشورا را در یکی از میدانهای بزرگ شهر خواندم. دقیقاٌ دیدم انگار تهران شده میدان جنگ. گاهی وقتها آدم می گفت: وحشتی که آن روز در تهران بود، در جبهه دیده نمی شد».

مصاحبه العربيه با فرزاد مدد زاده - قسمت اول




مجري:... در اين مصاحبه ويژه در مورد اعدامهايي كه در ايران متوقف نمي شود بلكه در سالهاي اخير با آمدن احمدي نژاد و حسن روحاني بيشتر هم شده مطلع مي شويم. فرزاد مدد زاده  يكي از كساني كه در نهايت تعجب از زندانهاي رژيم ايران نجات يافته و با ما اين مصاحبه ويژه را انجام مي دهد. ميدانيم كه شما مدت كمي است بعد از زندان از ايران خارج شده ايد، به ما بگوييد چطور توانستيد از ايران خارج شويد در حاليكه بشدت تحت نظر و در اقامت اجباري بوديد؟

كنفرانس در مجلس ملي فرانسه:






70 نماينده پارلمان فرانسه بهبود روابط با رژيم ايران را منوط به بهبود وضع حقوق بشر نمودند
روز سه شنبه 5 آبان (27اكتبر) خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، در كنفرانسي در مجلس ملي فرانسه تاكيد كرد نقض سيستماتيك و وحشيانه حقوق بشر در ايران آن روي سكه صدور تروريسم وبنيادگرايي توسط اين رژيم است كه خاورميانه را به پرتگاه جنگ كشانده است. منطقة خاورميانه نيازمند صلح و آرامش است و اين تنها با تغيير رژيم ايران امكان پذير است كه كليد آن در دست مردم و مقاومت ايران است.

نامه هاجر معزي از کمپ لیبرتی


توصيف زندگي يك فرد، بويژه اگر آن فرد كسي باشد كه خيلي عزيز است، هرگز كار ساده‌اي نيست.
علي معزي يك زنداني سياسي در ايران، پدر من است ومن هر لحظه كه ميگذرد نگران از دست دادن او هستم.
پدر من تجربه زندان ملايان را قبل از ا ينكه من به دنيا بيايم لمس كرد. در سال 1980 هنگامي كه ديكتاتوري مذهبي فعلي زمان امور را در دست گرفت، پدر من دستگير شد و مورد شكنجه قرار گرفت. او در ميان كساني بود كه در مخالفت با حكومت استبدادي ايستادگي كرد و بهاي ايستادگي خود را با تحمل سالها شكنجه در زندانهاي رژيم پرداخت.
احمد شهید: تعداد اعدام ها در ایران بیش از هر کشور دیگری در جهان است

 
احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، سه‌شنبه شب ۵ آبان، نهمین گزارش سالانه این سازمان و پنجمین گزارش خود در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها را به هفتادمین مجمع عمومی ملل متحد ارائه کرد.

۱۳۹۴ مهر ۳۰, پنجشنبه

فرار مغزها يا فراري دادن مغزها؟!



خامنه‌ای در همایشی تحت نام ’نخبگان فردا’ ابراز نگرانی و وحشت کرد که «کسانی بیایند جوانهای ما را دلسرد کنند؛ هم دلسردی از حال، هم دلسردی از آینده؛ [این که بگویند] «آقا چه فایده دارد؟ برای که؟ برای چه؟ اینها دلسردکننده است، اینها خیانت است. هرکس بکند، خیانت است»

اتهام جدید بر علیه مجاهدین خلق!!!


 
بعد از دخالت ارتش ارتدوکسی روسیه در سوریه برای نجات رژیم ناسیونالیست سوسیالیستی عربی حزب بعث ؛برهبری بشار اسد؛یک جریان "چپ" به اسم "حزب کار ایران ـ توفان"با صدور یک اطلاعیۀ کوتاه و مختصر بتاریخ شنبه 11مهر ماه 1394 ؛ حمایت کامل و بی قید و شرط خود از تجاوز روسیه به سوریه را اعلام کرد و از خوشحالی سر از پا نمی شناخت.

ناهيد همت‌آبادی: استعمارگران و پرواربندان


  
ز اردوگاههای مرگ نازیها اگر کسی حتی یکبار دیدار کرده باشد، بعید میدانم تا سالیان طولانی ـ شاید هم تا آخر عمر ـ از کابوس آن رها شده یا تصاویر هولناک آن  بر روح و روانش اثری عمیق حک نکند. ملایان فاشیست، جلادان دست آموز و هم مسلکانشان را اما از این احساس مستثنی و تهی بدانید.

هفته گذشته یک گردهمایی درپاریس توسط مقاومت ایران برگزار گردید. این گرد همایی از نظر نگارنده دو پیام اصلی داشت.

دگاه ها
 مرتضی نامور: گردهمایی دهم اکتبر در پاریس در روز جهانی علیه اعدام و دو پیام 

  تاریخ ایجاد در 30 مهر 1394  

 





حضور مجدد  و پیوند پیشینه دار زندانیان سیاسی با جنبش انقلابی بود، که درگردوخاک به پا كردن ارتجاع و استعمار در قالب مماشات بارژیم از یک سو و خيانت، وادادگى و مزدوری ازسوی دیگر، سعی نافرجام در لاپوشانی آن میشود، حضور فرزندان و نمایندگان پیشتاز نسل آینده ایران زمین در دامان مقاومت انقلابی در مقابل ایلغار «مثلث شوم»، این دو حضور که با فرزاد مددزاده به عنوان زندانی سیاسی از بند رسته از بطن زندانهای رژیم  و پریا کهندل فرزند یک زندانی سیاسی دربند به عنوان فرزند انقلاب، در آغوش مقاومت سرفراز صورت گرفت، و به همین دلیل چند بُعدی بودن، خانم رجوی بدرستی اين پيام را «شلیک سنگین به قلب خلیفه ارتجاع» نامیدند.

۱۳۹۴ مهر ۲۹, چهارشنبه


مريم رجوي: حقوق بشر حراج شده، واي بر جنايتكاران واي بر مماشاتگران 

از سخنان خانم  رجوي در كنفرانسي در پاريس به مناسبت روزجهاني عليه اعدام
در روزي كه از طرف ملل متحد روز جهاني عليه اعدام نام گرفته، به 120 هزار شهيد راه آزادي و به خصوص به سی هزار زنداني سياسي قتل عام‌شده در سال ۶۷، درود مي‌فرستم.

چندین هزار سرباز جهت رفع محاصره دشت ساحلی غرب و ناحیه حلب در حال جنگ هستند.

 
چندین هزار سرباز جهت رفع محاصره دشت ساحلی غرب و ناحیه حلب در حال جنگ هستند.
شورشیان به سختی در برابر این تهاجمات مقاومت میکنند. «دو هفته پس از وارد عمل شدن هواپیماهای روسی در سوریه، یک گام دیگر در راستای بین المللی شدن این منازعه برداشته شد.

سهیلا دشتی: پریای ما سفر با بهار را برگزید

پریا را دیدم. از قصه بیرون آمده بود ودر هیئت یک انسان، یک زن. راست قامت است و مصمم. تواضع و فروتنی که هربیننده ای را به تحسین وا می دارد. چشم به آینده دارد. که اگر در مسیر نگاهش قراربگیری و در همان افقی که او جهان را می بنید ببینی دنیایت را دگرگونه می کند. آمده است که تا قصه اش را بگوید، به آن زبان که تا اعماق جان فرومی رود.

۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

ترسيم جديد سياست خارجي آلمان در اثر موج پناهندگي


  موج جديد و بي سابقه پناه جويان در آلمان همه مسايل ديگر را تحت پوشش خود قرار داده است. اين داستاني است كه بي پايان مي نماياند و نه تنها چهره شهرهاي آلمان را عوض كرده، بلكه روي سياست خارجي آن نيز تاثيرات اساسي داشته است. اسكان و جذب پناهجويان در آلمان( اينتگراسيون) موضوعي است كه تا يك قرن ديگر كشور آلمان را درگير خواهد كرد.

برجام الگویی برای جام زهر منطقه‌یی


پس از این‌که باند رفسنجانی- روحانی و مشخصاً سران این باند یعنی رفسنجانی و آخوند  حسن روحانی  نظام را زهرخور کردند و نهایتاً مجلس رژیم نیز برجام را تاییدکرد، اکنون در مرحله پسا برجام باند رفسنجانی- روحانی جام زهر اتمی را الگویی برای پذیرش جامهای زهر دیگر از جمله جام زهر منطقه‌یی کرده‌اند.

از کوزه همان برون تراود که در اوست



 

چندین و چند سال است که با پدیده ی توطئه ی اپوزسیون سازی و هنرمند معترض سازی وزارت اطلاعات دست به گریبانیم و یادآوری کرده ایم که با نگاه عمیق تری به این پدیده بنگریم تا بتوانیم عملکرد سیاسی درست تری داشته باشم و دریابیم که در پس موضوع لغو کنسرت ها، ممنوعیت اکران فیلم ها و صدور فتواها و سپس نمایش همان فیلم ها و اجرای همان کنسرت ها در ایران و کشورهای جهان چه سیاستی در جریان است و

زینت میرهاشمی: اعدام مجازاتی ضد انسانی و تجاوز به حقوق بنیادی انسانها


علیرغم تلاش گسترده برای لغو مجازات اعدام، این اقدام همچنان در برخی از کشورها وجود دارد. بر اساس داده های آماری نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر، شمار اعدامها افزایش پیدا کرده و در رتبه بندی ایران و چین پله اول را به خود اختصاص می دهند.

۱۳۹۴ مهر ۲۴, جمعه

كشته شدن شماري از پاسداران همزمان و بعداز به هلاكت رسيدن حسين همداني


كشته شدن شماري از پاسداران همزمان و بعداز به هلاكت رسيدن حسين همداني 
 همزمان با هلاكت سرتيپ پاسدار حسين همداني جانشين قاسم سليماني در 16 مهر 94 در سوريه، تاكنون رژيم ملايان اسامي از پاسداران معدوم شده خودش بدست رزمندگان سوريه را اعلام كرده است.

۱۳۹۴ مهر ۲۳, پنجشنبه

پریای نازنین

پریای نازنین!
"پریای نازنین !
مث ابرای باهار گریه می كردن پریا
روبروشون تو افق شهر غلامای اسیر
پشت شون سرد و سیا قلعه افسانه پیر
از افق جیرینگ جیرینگ صدای زنجیر می اومد
پریا هیچی نگفتن، زار و زار گریه میكردن پریا ".  شاعرشاعران شاملوی فقید!

۱۳۹۴ مهر ۲۲, چهارشنبه

عبدالعلي معصومي: «قناري غزلخوانِ» عشق و آزادی


«ياد باد آن كه سر كوي تواَم منزل بود/
                 ديده را روشني از خاك درت حاصل بود
راست چون سوسن و گل از اثر صحبت پاك/
                   بر زبان بود مرا آن چه ترا در دل بود
در دلم بود كه بي دوست نباشم هرگز/
چه توان كرد كه سعي من و دل باطل بود»
پنج سال از پرواز مرضيه, قناري غزلخوان عشق و آزادي, به سوي جاودانگي گذشت؛ پنج سالی كه روشني ياد و صفاي ضميرش ميهمان دلبندِ دلم بود؛ دلي كه اندوهي سخت و سنگين آن را به هم مي فشرد. وقتي دلي, صدها ساعت, «جام جم» را در برابر نگاهش به نظاره مي نشيند، بي آن كه قدرش را, آن چنان كه شايسته اوست, بداند, و ناگهان اين «نگين سليماني» روي پنهان مي كند, چه دستمايه يي دارد جز آه حسرت؟

۱۳۹۴ مهر ۱۷, جمعه

اي بسا خرقه كه مستوجب آتش باشد ، به ياد شاهرخ زماني - محمود رويايي

اي بسا خرقه كه مستوجب آتش باشد ، به ياد شاهرخ زماني - محمود رويايي
شاهيني كه آه آتشين كارگران بود و «رخ» در خونابه رنگين كرد؛
نقشي ناگوار و ماندگار بر بوم بند و تكرار هزار يادگار در زندان؛
خط ساقي گر از اين گونه زند نقش برآب
اي بســــا رخ كه به خونابه منقش باشد
يار با وقار زحمتكشان كه زماني در زندانهاي تبريز و يزد و قزلحصار و گوهردشت تحت شكنجه اي وحشيانة پاسداران قرار گرفت، زماني در سلولهاي انفرادي ايستاد و اعتصاب كرد، زماني صداي رساي ياران و همزنجيرانش در بند شد، ساعت 5 عصر يكشنبه 22شهريور او را با دهاني پرخون و سري كبود در سلول يافتند.

اعزام خانوادة وزارتي به ليبرتي نشانة افلاس و درماندگي رژيم زهر خورده

اعزام خانوادة وزارتي به ليبرتي نشانة افلاس و درماندگي رژيم زهر خورده
از آغاز سال 1394 طي روزهاي سه شنبه 25 فروردين و اول ارديبهشت 1394طي دو هفتة متوالي همچنين روز سه شنبه 19 و چهارشنبه20 خرداد1394 و در آخرين مورد در روزهاي 16، 19 و 23شهريور 94 عوامل كميته سركوب اشرف و ليبرتي، گروههايي از مأموران وزارت اطلاعات رژيم آخوندي را زير عنوان «خانواده مجاهدان ليبرتي»! به محل گروهان پليس حفاظت كمپ ليبرتي آورده و پس از چند ساعت آنها را برگرداندند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت طي اطلاعيههايي خبر اين اقدام كميتة سركوب را به اطلاع عموم رساند. در قسمتي از آخرين اطلاعيه آمده است.

در حادثه منا افشا شد ديپلمات تروريست “غضنفر رکن‌آبادی“ با نام جعلي به مكه رفته است


 بدنبال حادثه منا رژيم آخوند اعلام كرد كه “غضنفر ركن آبادي“ سفير سابق ايران در لبنان جزو مفقود شدگان است. ولي عربستان اعلام كرد كه كسي با هويت “غضنفر رکن‌آبادی“ وارد عربستان نشده است. افخم سخنگوي وزارتخارجه رژيم در يك تناقض گوئي تلاش كرد كه اين مسئله را رفع و رجو كند.
به گزارش العربيه در روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر، منابع سعودی مجددا ، گفته اند که «غضنفر رکن آبادی» سفیر سابق ایران در لبنان، با نام اصلی خود وارد کشور پادشاهی سعودی نشده است و نام وی در حج امسال، در هیچ یک از معابر ورودی هوایی، زمینی یا دریایی سعودی ثبت نشده است.

۱۳۹۴ مهر ۱۳, دوشنبه

موضع سازمان مجاهدین خلق در جنگ ضدميهني



طلسم جنگ قسمت ششم
ويراني هاي خرمشهر

پس از گذری سریع به پشت پرده وقایع آن سالها و پرداختن به آن سؤال اصلی یعنی این‌که جنگ چه ضرورتی داشت و علت شکست تمام آن میانجی‌گریها چه بود، اینک می‌توانیم سؤال کنیم:
راستی مجاهدین در تمامی آن سالها چه می‌کردند؟ و مواضع آنها در قبال جنگ چه بود؟
 جنگی که به‌رغم تلفات مرگبارش، همه سران رژیم در آن سالها، برایش هورا می‌کشیدند و هیزم‌کش آن بودند.
جنگی که پس از خروج نیروهای عراق از خاک ایران، تنها مخالف آن، مجاهدین بودند و بس!
بازبینی مواضع مجاهدین در این مورد از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است به‌ویژه که در آن سالها سازمان مجاهدین به‌مثابه تنها نیروی سیاسی مطرح، با وزن اجتماعی جدی و غیرقابل انکار، قبل از شروع جنگ هم در این مورد هشدار داده بود و با تمام توان خود نیز از هیچ تلاشی برای جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش جنگ فرو گذار نکرده بودند.

ریشه‌های عمیق «دیپلوماسی اتفاقی»



پس از بازگشت روحانی از نیویورک، شاهد توفانی از واکنشهای خشم‌آلود و آتشین باند ولی‌فقیه در قبال مواضع و اظهارات روحانی در نیویورک و دست دادن «اتفاقی» ظریف با اوباما در راهروهای سازمان ملل‌متحد و متقابلاً پاسخ و پاتک باند رفسنجانی روحانی هستیم. میدان این تک و پاتکها، از مجلس تا روزنامه‌ها و حتی تلویزیون رژیم گسترده است. در این رابطه به نظر می‌رسد باند ولی‌فقیه، دست دادن ظریف با اوباما را حلقه ضعیف زنجیره پروژه «تعامل» روحانی یافته و حملاتش را فعلاً روی آن متمرکز کرده است

نگاهی به لیست میانجی‌گریها در جنگ ضد ميهني

طلسم جنگ قسمت پنجم
 
میانجی‌گریها برای جلوگیری از بروز جنگ و بعدها برای توقف آن، سابقه‌یی طولانی دارد. جنگی که به نفع هیچ‌یک از ملل یا
حتی دولتهای منطقه هم نبود.
سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی، در اردیبهشت سال 60، هیأتی متشکل از رئیس‌جمهور وقت بنگلادش، ژنرال ضیاء‌الرحمن، حبیب شطّی دبیرکل این سازمان، احمد سکوتوره رئیس‌جمهور گینه و یاسر عرفات را برای میانجی‌گری به تهران فرستاد،
 آن هیأت، بدون نتیجه بازگشت. خمینی با بهانه‌های بی‌اساس در مورد پروتکل‌های پایه‌یی مذاکرات، حتی با طرح اولیه آنها برای شروع پروسه میانجی‌گری هم مخالفت کرد.

ما بر سر آرمانمان تا بر سر دار مانده ایم (قسمت دوم)


س - الف

بیاد مجاهد شهید علیرضا طاهرلو از مقاومترین زندانیان که در حملات وحشیانه در اشرف بشهادت رسید
ما بر سر آرمانمان تا بر سر دار مانده ایم (قسمت اول)
دیوارهای بلند ،سیمهای خاردار، برجهای نگهبانی،میله‌های قطور ، تاریکی‌ و سکوت اجباری ، شیههٔ تازیانه ، صدای فریاد مظلومانه دختران و پسران ، اه آری سرود ، سرود آزادی ، ‌ای آزادی در راه تو . . . . صف طویل اعدامیها ، شرم در چشمان مرگ ، دژخیم تشنه‌ به خون ، و باز سرود ، آید از ملک ایران زمین . . . . . مرگ در برابر چشمان اینان تن‌ خشک کرده و حقیرانه فرو میریزد ، و باز سرود ،‌ای چریک دلاور میلیشیا . . . . . سفیر جانکاه گلوله ، باران خون ، فریادهای مرگ بر خمینی ، . . . . . آری اینجا زندان است . زندان

۱۳۹۴ مهر ۹, پنجشنبه

آن جنگ برای چه بود؟ و چرا کسی جلوی آن جنگ خانمان برانداز را نگرفت؟


طلسم جنگ (۴) - چرا کسی میانجی نشد؟
جنگ و بمباران، ارمغان خمینی برای مردم بی گناه
این سوالی است که امروز و پس از گذشت دهه‌ها، هم‌چون یک علامت سؤال خونین، روی پیشانی نظام خودنمایی می‌کند. سؤالی که حتی مجریهای تلویزیون رژیم هم خود را ناگزیر از طرح آن می‌بینند!
مجری سیمای رژیم (برنامه سطرهای ناخوانده - تابستان 93) : «هر نسلی حق دارد از نسل گذشته خودش در مورد اتفاقاتی که افتاده سؤال کند؛ این موضوع در مورد جنگ 8ساله هم صادق است».

چگونه راهبند درهم شکست - سالگرد خروج سازمان مجاهدين از ليست آمريكا

چگونه راهبند درهم شکست - سالگرد خروج سازمان مجاهدين از ليست آمريكا

 نزديک به سه دهه به خصوص در پانزده سال اخير، قدرتهای بزرگ جهان، به خصوص آمريکا، بخت خود را برای کنار آمدن با رژيم و استحاله کردن آن آزمايش کردند.
اين سياست عناوين گوناگونی پيدا کرد:
ـ گفتگوی انتقادی،
ـ مهار دوجانبه محور شر،
ـ تغيير رفتار رژيم و نه تغيير رژيم.
ـ در تمامی اين گفتگوها درخواست ثابت رژيم ولايت فقيه، نامگذاری تروريستی مجاهدين بود. به سرخط وقايع سياست مربوط به نامگذاری تروريستی مجاهدين نگاه کنيم:
ـ سال ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴، سياست صلح شورای ملی مقاومت، در قبال جنگ غيرعادلانه ايران و عراق، حمايت گسترده جهانی پيدا کرد

خروج نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست آمریکا، پیروزی تاریخی و شکستن راهبند ارتجاعی استعماری


سه سال از پیروزی نهایی بزرگترین کارزار مقاومت ایران در سطح بین‌المللی، برای درهم شکستن بزرگترین توطئه دیکتاتوری آخوندی علیه مجاهدین و مردم ایران گذشت. در روز ۷مهر۱۳۹۱، وزیرخارجه وقت آمریکا، هیلاری کلینتون، با گردن نهادن به حکم بی‌سابقه دادگاه استیناف آمریکا نام مجاهدین و شورای ملی مقاومت و ارتش آزادیبخش ملی ایران را از لیستهای تروریستی آمریکا حذف کرد و به این ترتیب بزرگترین راهبند ارتجاعی استعماری مقاومت مشروع مردم ایران در برابر فاشیسم دینی و تروریستی حاکم، در هم شکست.