۱۳۹۸ اسفند ۱۴, چهارشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی - سه‌شنبه ۱۳اسفند۹۸

گزیده روزنامه‌های حکومتی

                                         گزیده روزنامه‌های حکومتی
 رسانه‌های حکومتی از جمله روزنامه‌ها برای لاپوشانی ابعاد فاجعه و پرپر شدن مردم در خیابان‌ها بسیج شدند و صفحات ننگین نامه‌های حکومتی را از آمارهای دروغ و وعده‌درمانی حکومتی پر کرده‌اند. اما ابعاد فاجعه و خشم انفجاری مردم به قدری بزرگ است که روزنامه‌های حکومتی ناگزیر به اذعان به گوشه‌یی از نفرت مردم از نظام شده‌اند.

آرمان: هر طور به مسأله ویروس کرونا نگاه کنیم این واقعاً درد بزرگی است که مردم نسبت به مسئولان بی‌اعتماد باشند. فراموش نکنیم که این بی‌اعتمادی یک‌شبه و به‌واسطه سقوط هواپیمای اوکراینی و عدم ارائه آمار اتفاقات ۹۸ بعد از ۳ماه به‌وجود نیامده است و متأسفانه این بی‌اعتمادی ریشه عمیق و گسترده دارد و چند حادثه بی‌اعتمادی چنین گسترده‌یی را به‌وجود نمی‌آورد. بلکه تداوم حوادث و آنچه که سالیان متوالی مسئولان گفته‌اند و با واقعیات صددرصد همخوانی نداشته باعث شده که ما امروز به اینجا برسیم که اگر مسئولان بگویند ماست سفید است و زغال سیاه بخشی آن را باور نمی‌کنند

آرمان: چرا در فضای بحرانهای اینچنینی کَم رحمی و کَم مروّتی بین مسئولان با مردم و هم‌چنین مسئولان با مسئولان قابل مشاهده است؟... بی‌اعتمادی اتفاق‌نظر مشترک مردم و مسئولان است.

 در میان فاجعه ملی، کار اصلی باندهای حاکم که همان غارت و چپاول مردم است تعطیل نشده و به آن ادامه می‌دهند. برخی روزنامه‌های تلاش کرده‌اند آدرس غارتگران را بیرون نظام بدهند، و برای اقشار آسیب پذیر اشک تمساح بریزند، اما از آنجا که در شبکه‌های اجتماعی مردم ابعاد این چپاول و نقش ایادی رژیم را به‌صورت ریز برملا کرده‌اند، روزنامه‌های حکومتی هم ناگزیر شده‌اند به‌صورت کلی رد این چپاول ملی را در حاکمیت آخوندی بپذیرند.

اعتماد: سوی دیگر شرایط مشابه شیوع بیماری کرونا در کشور ما، همین احتکار و انبار کردن اقلام و مایحتاج ضروری مردم است. این پدیده بسیار زشت که در واقع، سوءاستفاده از مصیبت‌های مردم است بارها و بارها در کشور ما اتفاق افتاده و حکایت از فقدان حکمرانی مناسب دارد.

همدلی: وضعیت داروخانه و بیمارستانهای کشور یک نکته را نشان همه مردم ایران می‌دهد؛ دولت حسن روحانی در هماهنگی درونی بین وزارتخانه‌ها و هم‌چنین در هماهنگی با سایر ارگانها و نهادها کاملاً ناتوان است؛ ناتوان و البته فراموش کار.

ابتکار: پس از رسیدن موج‌ کرونا به کشور و فوت شدن دو نفر از هموطنان در قم به یکباره بازارهای داخلی از جمله بورس که کلیدی‌ترین بازار عرضه سهام شرکتها و کارخانجات مختلف کشور است با تعدیل، کاهش و‌ نوسان مواجه شد و به تبع آن بازار میوه و تره‌بار هم در این آشفته‌بازار و در این خلال با سیرصعودی قیمتها در اقلام مختلف میوه و تره‌بار مواجه شد... حلقه مفقوده نابسامانی قیمت میوه در این روزها، نبود نظارت درست و ‌مؤثردر این بخش است که به‌شدت محسوس و آشکار است. اتفاقی که کار صعبی نیست، اما ظاهراً اراده قوی برای آن وجود ندارد.