۱۳۹۸ اسفند ۲۹, پنجشنبه

قرنطینه نکردن و هم‌چنان فرار از این جنایت!

نه به قرنطینه شهرها
نه به قرنطینه شهرها
پس از گسترش کرونا در کشور و جان باختن بیش از ۵۵۰۰نفر از مردم، حاکمیت منحوس آخوندی به جای جلوگیری از پیشرفت کرونا با قرنطینه کردن شهرها، نیرو‌های سرکوبگر را در پوش کمک به مردم به خیابان‌ها فرستاد، این در حالیست که این مزدوران خود بیشترین تهدید برای گسترش ویروس کرونا هستند.

حاکمیت ولایت فقیه به این دلیل از قرنطینه کردن مناطق آلوده به کرونا طفره می‌رود که نه می‌خواهد و نه می‌تواند به الزامات قرنطینه کردن مردم پاسخ بدهد.

پیروز حناچی شهردار رژیم از تهران به این امر اعتراف کرد. روزنامه اعتماد ۲۶اسفند ۹۸از قول او می‌نویسد: «اما واقعیت این است که مراحل بعدی قرنطینه مثل تأمین مایحتاج و جبران خسارت مردم و کسبه و... در کشور ما نمی‌تواند اجرایی شود. برای همین عملاً قرنطینه پایتخت ممکن نیست».

با وجود این‌که هر روز صدها تن از مردم بیگناه فوت می‌کنند، نظام آخوندی هیچ تلاشی برای نجات جان مردم بیمار و جلوگیری از فوت آنها نمی‌کند.

با این وجود آخوند حسن روحانی در زمینه قرنطینه نکردن مناطق آلوده و جلوگیری از گسترش بیماری گفت: «نکته دوم این‌که ما چیزی به نام قرنطینه نداریم اصلاً این‌که شایعه شده که در تهران یا در بعضی از شهرها برخی از فروشگاهها برخی از مشاغل دارای قرنطینه قرار می‌گیرند یک هم‌چنین چیزی اصلاً وجود ندارد و نه امروز قرنطینه هست نه در ایام عید نوروز قرنطینه هست و نه بعدش و نه قبلش، همه در کسب و کار و فعالیت خودشان آزاد هستند».(تلویزیو شبکه خبر ۲۵اسفند ۹۸)

سایر مقامات دولت ضدمردمی روحانی نیز با قرنطینه کردن مناطق آلوده مخالفت کردند، از جمله این مقامات ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت گفت قرنطینه به عصر حجر تعلق دارد.

روزنامه ستاره صبح وابسته به باند روحانی دلیل سیاست ضدبشری در رابطه با پنهان‌کاری و اعلام نکردن به موقع بیماری به مردم به‌نقل از یک کارشناس حکومتی می‌نویسد: «زمان ورود ویروس به کشور به نفع ما نبود، زیرا با ۲۲بهمن روبه‌رو بودیم و این اولین راهپیمایی بعد از حوادث آبان ماه بود و همه منتظر پاسخ نظام نسبت به حوادث آبان و دی بودند».(ستاره صبح ۲۶اسفند ۹۸)

در مقابل این سیاست ضدمردمی، مردم و به‌ویژه جوانان در مناطق مختلف کشور با کمترین امکانات بهداشتی در شهر‌های مختلف اقدام به بستن ورودیهای شهر‌ها کردند.

کشورهایی مانند چین و ایتالیا هم سیاست قرنطینه کردن مناطق آلوده را اجرا کردند و در این زمینه نتایج مثبتی در جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری گرفتند.

دولت ایتالیا بخش‌های زیادی از کشور را قرنطینه کرد و دولت چین ووهان و چند شهر دیگر در استان هوبی را قرنطینه کرد که با این اقدام ضمن این‌که از گسترش بیماری جلوگیری شد نرخ موارد ابتلا به کرونا هم به‌شدت کاهش یافت.

در رابطه با اقدام دولت چین در مبارزه با کرونا و نتایج مثبتی که از این اقدام حاصل شد، سازمان بهداشت جهانی آنرا مورد تقدیر و گامی مناسب جهت جلوگیری از گسترش ویروس بیماری ارزیابی کرد.

در حال حاضر نیز دولت آمریکا شهر سانفرانسیسکو و پنج شهر دیگر در ایالت کالیفرنیا را قرنطینه کرده است.

روزنامه جهان صنعت موضوع پنهان‌کاری اولیه و تأخیر در اطلاع‌رسانی بیماری به مردم و هم‌چنین قرنطینه نکردن مناطق آلوده را موجب وارد شدن خسارت به سلامت مردم و اقتصاد کشور می‌داند و در این رابطه می‌نویسد: «از زمانی که ویروس کرونا در کشور کشف شد، دولت به‌راحتی می‌توانست جلوی گسترش آن را بگیرد، چون سلامتی مردم باید در اولویت دولت قرار داشته باشد. ویروس کرونا در حال نابودی اقتصاد ایران است. این ویروس ۱۲روز قبل از ۲۲بهمن در قم کشف شد، اما برای این‌که مراسم روز ۲۲بهمن برگزار شود، در خصوص شیوع این ویروس مخفی‌کاری شد. دولت می‌توانست از همان ابتدا با قرنطینه کردن قم از شیوع این ویروس جلوگیری کند، اما سیاستمداران با اعتقاد بر این‌که قرنطینه مربوط به جنگ جهانی اول است، مانع از اجرای آن شدند. این مسئولان باید در خصوص وضعیت پیش آمده کنونی پاسخگو باشند که چرا تمام استانهای ایران به این ویروس آلوده شده‌اند».(جهان صنعت ۲۷اسفند ۹۸)

روزنامه وال استریت ژورنال هم در این رابطه می‌نویسد: «زمانی که در فوریه ویروس کرونا در ایران اشاعه پیدا کرد. رهبران ایران را با دو انتخاب روبه‌رو کرد. کشور را قرنطینه کن، رو به بیرون ببند تا این‌که نشر ویروس کرونا را متوقف کنی و یا اقتصاد را بچسب و ریسک انتشار ویروس را بپذیر. رژیم تهران دومی را انتخاب کرد. مقامات ایران مرکز ویروس کرونا را در قم شناسایی کردند. اما قرنطینه شهر را رد کردند».(وال استریت ژورنال ۲۵اسفند ۹۸)

در حالی که این حکومت ضدبشری از قرنطینه کردن مناطق آلوده سرباززد، اما در راستای ادامه بقای خودش و به بهانه مبارزه با کرونا به سرکوب هر چه بیشتر مردم روی آورده است.

قرارگاهی که توسط ستاد نیروهای مسلح رژیم در زمینه مبارزه با کرونا راه انداخته است در راستای این هدف است.

در رابطه با این اقدام و سایر اقدامات سرکوبگرانه روزنامه همدلی می‌نویسد: «برخی از پیام‌هایی که به جامعه ارسال شد، نشان‌دهنده این موضوع بود که در روزهای آینده نوعی حکومت نظامی در شهرهای کشور اعمال شده و مقررات منع عبور و مرور برقرار می‌شود».(همدلی ۲۵اسفند ۹۸)

بی‌دلیل نیست که پس از اعلام تشکیل قرارگاه به‌اصطلاح مبارزه با کرونا توسط سرکرده ستاد مشترک نیروهای سرکوب، مهره‌های ریزو درشت در شهرهای مختلف هم برای مردم خط و نشان کشیدند چنان‌چه به دستورات و توصیه‌های این ستاد سرکوب عمل نکنند با مجازات مواجه می‌شوند.

این خط و نشان کشیدنها برای مردم ناشی از وحشت آنها از انفجار خشم مردم است.

بی‌دلیل نیست که این روزها بسیاری از مهره‌ها و رسانه‌های وابسته به هر دو باند حکومتی، ورد امنیت نظام را می‌خوانند‌ و نگران شرایط انفجاری جامعه هستند.