۱۳۹۸ اسفند ۱۴, چهارشنبه

احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و فروش آنها در بازار سیاه توسط سپاه پاسداران

احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و فروش آنها در بازار سیاه توسط سپاه پاسداران
احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و فروش آنها در بازار سیاه توسط سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای حکومتی جریان دارد.به اعتراف سرکردگان و رسانه‌های رژیم این گونه وسایل به ۲۰ برابر قیمت به مردم فروخته می‌شود.

همزمان دستگاه قضایی و ارگانهای سرکوب با تهدید و ارعاب به بهانه احتکار ماسک، منشأ توزیع قطره‌ای ماسک و مواد ضدعفونی کننده با چندین برابر قیمت را لاپوشانی می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های حکومتی، هم‌اکنون در کرمان قیمت یک ماسک که ۲۰۰ تومان است به قیمت ۶ هزار تومان یعنی ۳۰ برابر قیمت به فروش می‌رسد.
وضعیت در تهران و سایر شهرها نیز به همین منوال است و برخی از انواع ماسک تا ۱۵هزار تومان به فروش می‌رسد.
یک نفر از بوشهر که در محل کارتنهای ماسکهای وارداتی گزارش می کند که اینهمه وارد شده معلوم نیست کجا می رود گذاشته شود.
در همین حال، حکومت آخوندی از دستگیری دهها تن به خاطر اقدام به ساخت دستی ماسک و وارد صحنه رقابت شدن با ارگانهای غارت و چپاول رژیم خبر می دهد.

همزمان ارگانهای سرکوبگر و قضائیه خامنه‌ای برای گم و گور کردن منشأ احتکار ماسکها و مواد ضدعفونی کننده، به تهدید و ارعاب متوسل شدند. آخوند جلاد ابراهیم رئیسی گفت: من توصیه‌ام به دادستانهای سراسر کشور این استا افرادی که احتکار می‌کنند به اینها به هیچ عنوان نباید رحم کرد.

این تهدیدات در حالیست که رئیس ستاد اجرایی فرمان خمینی معلون نیز در روز ۸ سفند خبر داد، قرارداد تولید ۵۰ میلیون ماسک امضا شده و به زودی توزیع اولین محموله در تهران انجام خواهد داشت.

پس از انتشار این خبر، برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده خبر دادند که ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون که ثروت آنها به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بالغ می‌شود و به «غول دارویی» در ایران معروف است، «پشت بازار سیاه» قرار دارد ارگانی که در لیست تحریمهای آمریکا قرار دارد، بدون پشتیبانی دولتی امکان تهیه این میزان ماسک را ندارد.

در برابر واکنشهای شدید مردم در مورد کنترل بازار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توسط ارگانهای حکومتی، وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: ستاد اجرایی فرمان خمینی از روز اول با بسیج کلیه امکانات خود، حماسه جدی برای تأمین ماسک، لباسهای پزشکی و مواد ضدعفونی‌کننده آفرید.

از سوی دیگر، نمکی، وزیر بهداشت رژیم در نامه‌ای به وزیر صنایع رژیم نوشت: هنوز مشکل ماسک پابرجاست و شبکه درهم تنیده احتکار ماسک محصولات خود را با واسطه با قیمت ۱۰ برابری به دلالان معرفی می‌کند. از هفته پیش تا کنون حداکثر یک میلیون ماسک تحویل وزارت بهداشت شده است.

روزنامه حکومتی اعتماد درباره پیامدهای سرشاخ شدن ارگانهای مختلف حکومتی بر سر نحوه خالی کردن جیب مردم نوشت: در این نامه‌ها «مسائلی عنوان می‌شود که جز نگرانی عموم نتیجه‌ای را به دنبال نخواهد داشت. واقعیت آن است اینکه مسئولی در نامه‌ای به مسئولی دیگر اعلام کند که در فلان انبار یا بهمان فروشگاه احتکار شده، نیاز به اقلام بهداشتی را تامین نمی‌کند.

درحالیکه آخوندها و پاسداران به چپاول و احتکار و سودجویی حتی از کرونا مشغولند مردم دردمند و محروم ایران در آستانه نوروز با گرانی سرسام آور از یک سو، و کسادی کسب و کار از سوی دیگر مواجند.
به نوشته رونامه حکومتی ابتکار، ین‌روزها بازار در حالت نیمه‌تعطیلی به سر می برد و خبری از تب ‌وتاب معاملات در روزهای پایانی سال نیست.
این منبع با اشاره به سیرصعودی قیمت‌ها در اقلام مختلف میوه و تره‌بار می نویسد: قیمت سیر، لیمو‌ترش و زنجبیل و..‌. یکدفعه با افزایش بی‌سابقه و جهش قیمتی روبه‌رو شد و قیمت سیر از کیلویی ۱۵تومان به کیلویی ۴۵ و ۵۵هزار تومان افزایش یافت و قیمت زنجبیل از کیلویی۳۰ هزارتومان به ۱۳۰و۱۵۰هزارتومان و لیموترش از کیلویی۱۶هزارتومان به ۴۰هزارتومان رسید.