۱۳۹۸ خرداد ۱۳, دوشنبه

برایان هوک:‌ ۳۰ کشور خرید نفت خود از رژیم ایران را متوقف کرده اند


برایان هوک نماینده ویژه آمریکا برای ایران گفت: نزدیک به ۳۰ کشور که قبلا نفت خام از ایران وارد میکردند ‌آن را به صفر رسانده اند.


وی که در یک نشست توجیهی مطبوعاتی صحبت می کرد، اظهار داشت: بدنبال تحریم های ما و اقداماتمان برای به صفر رساندن صادرات نفت از ایران، اقتصاد این رژیم در رکود است. تحریمهای نفتی این رژیم را از ۵۰ میلیارد دلار درآمد محروم خواهد کرد که ۴۰ در صد بودجه سالانه آن را تشکیل می دهد و ما راه های دور زدن تحریمهای رژیم ایران را میبندیم.
برایان هوک در مورد مذاکره با رژیم ایران گفت: سیاست خارجی امریکا در قبال این رژیم، با لیست ۱۲ ماده ای وزیر پمپئو پیش می رود. این دوازده شرط روی برنامه هسته ای، برنامه موشکی، اعمال تجاوزکارانه منطقه ای رژیم ایران و بازداشت خودسرانه دو تابعیتی ها متمرکز است.
برایان هوک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حزب الله لبنان ساخته رژیم ایران است و تحریم نفتی باعث کاهش تامین مالی آن شده است. چرا که هفتاد در صد از بودجه حزب الله از رژیم ایران تامین می شود و سالانه به حدود ۷۰۰ میلیون دلار بالغ میشود.
هوک با تاکید براینکه رژیم درآمدهای نفتی را برای مقاصد سیاست خارجی خود صرف می کند، افزود: روحانی در آینده مردم ایران سرمایه گذاری نکرده و اقتصاد رژیم ایران رو به فروپاشی است. رژیم حاکم برایران یک مافیای مذهبی فاسد و یک حکومت دزدسالار است که توسط روحانی و خامنه ای اداره می شود. این رژیم مردم ایران را به شدت غارت میکند تا سیاست خارجی بسیار خشونت بار و افراطی را تأمین مالی کند.