۱۳۹۸ خرداد ۲۰, دوشنبه

گزارشی از تلگراف لندن: تروریستهای مرتبط با رژیم ایران در حال انبار کردن مواد منفجره در شمال غربی لندن دستگیر شدند

جزئیاتی از یک پرونده تروریستی رژیم آخوندی در لندن در سال ۲۰۱۵
گروه تروریستی حزب‌الله لبنان
روزنامه تلگرام چاپ انگلستان روز یکشنبه ۱۹خرداد در گزارش مشروحی جزئیاتی از یک پرونده تروریستی مرتبط با مزدوران رژیم آخوندی را فاش کرد.
در این پرونده نیروهای امنیتی انگلستان در سال ۲۰۱۵موفق می‌شوند یک گروه از مزدوران وابسته به رژیم از حزب‌الشیطان لبنان را در حالی که دهها تن مواد منفجره در یک کارخانه بمب‌سازی متروکه در حومه لندن انبار می‌کردند به دام انداخته و دستگیر کنند. به‌گفته تلگراف انبار مزبور به گروه تروریستی حزب‌الله لبنان تعلق داشت و مواد شیمیایی برای ساختن بمب گردآوری شده بود.

روزنامه تلگراف می‌نویسد: این کشف تکان‌دهنده بود. این حجم از مواد منفجره می‌توانست قدرت تخریبی بسیار بالایی داشته باشد و این مواد "آشکارا برای حملات تروریستی" انبار شده بودند.
تلگراف افزود: هزاران هزار بسته‌های کوچک روی هم انباشته شده بودند که هر کدامشان حاوی نیترات آمونیاک بود که جزء اصلی بمبهای خانگی است.

سرویس های امنیتی انگلستان به اندازه کافی با نیترات آمونیاک آشنایی دارند. این همان ماده‌یی است که در کشتار ۱۶۸نفر در اکلاهما سیتی در سال ۱۹۹۵ و ۲۰۲نفر در بالی در سال ۲۰۰۲ به کار رفته بود.

روزنامه انگلیسی تلگراف درباره زمان وقوع این حادثه که با زمان گفتگوهای اتمی رژیم با کشورهای غربی همزمان بود نوشت:

زمان کشف این واقعه بسیار شوکه‌کننده بود. در بهار و تابستان سال ۲۰۱۵ گفتگوهای اتمی مرحله‌ای تاریخی در روابط ایران با غرب گشوده بود.

انگلستان، آمریکا، آلمان، فرانسه، روسیه، چین و اتحادیه اروپا موافقت کرده بودند که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را بردارند در عوض رژیم ایران هم موافقت می‌کرد پیگیری تسلیحات اتمی را متوقف کند.
در آوریل بر سر یک چارچوب توافق شد. ماه ژوئیه این توافق انجام شد. وزرای خارجه امضا کننده با هم در صحنه لبخند زنان ظاهر شدند. رژیم ایران به‌نظر می‌رسید که گامی بسوی صلح برداشته است.

اما در پاییز ۲۰۱۵ یک کارخانه بالقوه ساخت بمب در انگستان کشف شد که توسط منفورترین گروه نیابتی ایران، حزب‌الله لبنان اداره می‌شد.

 تلگراف درباره شکل‌گیری حزب‌الشیطان در لبنان و تلاشهایی که برای لیست‌گذاری تروریستی این گروه در انگلستان انجام شد می‌نویسد:

کل این گروه به‌عنوان یک نهاد تروریستی توسط آمریکا در دهه ۱۹۹۰ نامگذاری شد. اما در انگلستان فقط بال شبه‌نظامی آن ممنوع شد، این نامگذاری به‌نظر مطلوب حزب‌الله بود.

این تنظیم منجر به آن شد که مقامات ارشد ضدتروریسم انگلیس باور داشته باشند و چنین برداشتی بود که حزب‌الله، انگلستان را مستقیماًً هدف قرار نخواهد داد.

اما کشف این توطئه در لندن این فرضیات در مورد حزب‌الله و عملاً در مورد حسن نیت رژیم ایران را در سایه تردید قرار داد. این امر نیازمند تحقیقات فوری بود.

برای فهم آنچه با آن مواجه بودند مامورانی از ام آی ۵و افسرانی از فرماندهی ضدتروریسم پلیس مرکزی عملیات سری را شروع کردند.

روشن شد که بنا‌ به منابع کاملاً آگاه انباری که در انگلستان بود مورد مجردی نبود بلکه بخشی از توطئه بین‌المللی حزب‌الله برای آماده‌سازی برای حملات آینده بود.
 تلگراف در پایان گزارش می‌کند که نیروهای امنیتی انگلستان در ۳۰سپتامبر سال ۲۰۱۵ به این کارخانه متروکه و سه محل مسکونی دیگر حمله می‌کنند و ضمن کشف چندین تن از مواد منفجره موفق به دستگیری یکی از عوامل رژیم نیز می‌گردند اگر ‌چه این مسأله را برای افکار عمومی آشکار نکردند و جای این سؤال را باقی گذاشتند که آیا گفتگوهای اتمی ارتباطی با علنی نکردن این ماجرا داشته است یا خیر.