۱۳۹۸ خرداد ۲۰, دوشنبه

استعفای وزیر آموزش و پرورش روحانی و نگرانی باندهای رژیم از گسترش اعتراضات معلمان و فرهنگیان

تهران - تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری ۲۰خرداد۹۸
استعفای وزیر آموزش و پرورش و موافقت آخوند روحانی با این استعفا جدال بین باندهای رژیم را شدت داده است. اعضای باند رقیب با توجه به نارضایتی گسترده فرهنگیان در سراسر کشور روحانی را مقصر کنار رفتن وزیر آموزش و پرورش معرفی می‌کنند و به او نسبت به پیامدهای رسیدگی نکردن به خواستهای قشر وسیع فرهنگیان هشدار می‌دهند.

 آخوند مجتبی ذوالنور عضو مجلس ارتجاع روز دوشنبه ۲۰خرداد۹۸ در جلسه علنی این مجلس خطاب به روحانی گفت:‌

وزارت آموزش و پرورش استاد و شاگرد و کارمندانش بیش از ۱۶میلیون جمعیت است که بیش از جمعیت چند گشور اروپایی است. به‌نظر شما مردم ایران استدلال را می‌پذیرند وزیر یک حوزه گسترده این چنینی که زیرساختی‌ترین وزارتخانه ما محسوب می‌شود به احتمال نسیه نماینده شدن نقد چنین وزارتخانه و حوزه مهمی را رها کند و برود کاندیدای نمایندگی مجلس شود؟

 آخوند ذوالنور به حقوق پرداخت نشده فرهنگیان اشاره کرد و گفت حجم معوقات فرهنگیان از دولت اکنون بیش از یک یک سال است که به بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان رسیده است. او گفت برخی از فرهنگیان خرید خدمت هستند و در نقاط دورافتاده با حقوق کمتر از حقوق وزارت کار فعالیت می‌کنند.

آخوند ذوالنور سیاست‌های اقتصادی آخوند روحانی را زیر ضرب برد و گفت: شما وعده داده بودید که با مردم صادقانه رفتار کنید. زندگی ابعاد مختلفی دارد که یک مورد آن خورد و خوراک آن است و خوب است که رئیس‌جمهور به مردم اعلام کند که یک ماه می‌خواهد مثل آنان زندگی و خورد و خوراک داشته باشد تا ببینیم که می‌تواند یک ماه دوام بیاورد.

وی روحانی را به‌خاطر تقاضای اختیارات مورد حمله قرار داد و گفت: آقای روحانی مشکلات را گردن بی‌اختیاری خود نگذارید در طول تاریخ انقلاب گسترده‌ترین اختیارات را شما داشته‌اید. چرا فرافکنی می‌کنید و مشکلات را پای ناکارآمدی نظام می‌گذارید؟



یکی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع گفت که در تهران، شمیرانات،‌ ری و اسلامشهر نزدیک ۵۰درصد مدارس یا باید تخریب شوند و از نو ساخته شوند یا باید طرح‌های مقاوم سازی روی آنها اعمال شود تا دانش‌آموزان در معرض خطر قرار نگیرند.

اسدالله بادامچیان سرکرده باند فاشیستی مؤتلفه نیز به اعتراضات گسترده معلمان و فرهنگیان اشاره کرد و به روحانی هشدار داد و گفت:‌ «هر هفته مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تحصن و تجمعی اعتراضی برقرار است. فرهنگیان در مورد پاداش بازنشستگان سال ۹۷، اضافه کاری و حق‌التدریس و نیز رتبه‌بندی معلمان و نحوه افزایش حقوقهای سال ۹۸مطالباتی دارند که از سوی دولت، بی‌پاسخ مانده است».